Αντίστροφα μετράει η κυβέρνηση τις ώρες μέχρι την Τετάρτη που θα ανακοινωθεί επισήμως από την ολομέλεια της Βουλής η δικογραφία που έφτασε στο κοινοβούλιο και στην οποία υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Μεταφορών κάνουν σαφείς αναφορές για τον Κώστα Καραμανλή και τον Χρήστο Σπίρτζη, αλλά ενδεχομένως και για άλλους υφυπουργούς που έχουν περάσει από το συγκεκριμένο υπουργείο, ότι γνώριζαν – αφού είχαν στα χέρια τους υπηρεσιακά σημειώματα και αναφορές – την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονταν ο σιδηρόδρομος εδώ και χρόνια και άρα γι’ αυτό τον λόγο έχουν ευθύνες για το τραγικό δυστύχημα.

Το διαβιβαστικό και τα όσα αναφέρει ο εισαγγελέας ακολουθούνται από ένα CD στο οποίο όπως πιθανολογείται υπάρχουν χιλιάδες σελίδες δικογραφίας αλλά και οι καταθέσεις άλλων εμπλεκομένων για το ίδιο αδίκημα φυσικών προσώπων που κατηγορούνται για το αδίκημα της παρακώλυσης συγκοινωνιών, αδίκημα σε βαθμό κακουργήματος.

Η Βουλή έχει αποφασίσει να ακολουθήσει για την συγκεκριμένη υπόθεση το μοντέλο Novartis δηλαδή να κάνει αριθμό αντίγραφων του CD αντίστοιχο με αυτόν των κόμματων της Βουλής και να το μοιράσει στους εκπροσώπους τους  την Τετάρτη προκειμένου να το μελετήσουν και να λάβουν πλήρη εικόνα των στοιχείων που έχουν φτάσει στο κοινοβούλιο.

Στη συνέχεια εναπόκειται αρχικά στα κόμματα της αντιπολίτευσης για το πως θα κινηθούν.

Η κυβέρνηση σε κάθε περίπτωση έχει αποφασίσει να μην κάνει τα λάθη του παρελθόντος και κυρίως να μην εμποδίσει την δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης Καραμανλή, προκειμένου να μην επιστρέψει σε αυτήν η κατηγορία της συγκάλυψης που με τόσο κόπο προσπάθησε να αποσείσει από πάνω της το προηγούμενο διάστημα και που σε μεγάλο βαθμό τα κατάφερε, με βάση και τα στοιχεία των δημοσκοπήσεων του Απριλίου αλλά και  του Μαΐου που έρχονται και  εμφανίζονται ακόμα πιο βελτιωμένα για το κυβερνών κόμμα και στην υπόθεση των Τεμπών.

Είναι άλλωστε χαρακτηριστικά και όσα έγιναν και ειπώθηκαν χθες το βράδυ σε εκδήλωση στο βιβλιοπωλείο του Ιανού με το Γιώργο Καραμπελιά να μιλά για πολιτική τυμβωρυχία ως προς την υπόθεση των Τεμπών και για κατάρρευση του αφηγήματος όσον αφορά τους παράνομους υδρογονάνθρακες και το ξυλόλιο.

Με βάση λοιπόν το νέο κλίμα που έχει δημιουργηθεί στην κοινωνία, η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να πει ναι αρχικώς στην σύσταση προανακριτικής επιτροπής και στη συνέχεια να ακολουθήσει το μοντέλο Τριαντόπουλου το οποίο φυσικά προϋποθέτει και επιστολή του πρώην υπουργού Κώστα Καραμανλή προς τη Βουλή ότι αποδέχεται την άμεση διερεύνηση της υπόθεσης του από το Δικαστικό Συμβούλιο.

Το αγκάθι φυσικά σε αυτή τη διαδικασία είναι το αδίκημα για το οποίο θα συσταθεί η προανακριτική επιτροπή. Θα είναι η παράβαση καθήκοντος που είναι σε βαθμό πλημμελήματος ή η παρακώλυση συγκοινωνιών που είναι σε βαθμό κακουργήματος;

Εδώ θα δοθεί η μάχη της κυβέρνησης με τα κόμματα της αντιπολίτευσης ωστόσο τα στοιχεία της δικογραφίας και τα όσα αναφέρουν στις καταθέσεις τους τα εμπλεκόμενα πρόσωπα είναι αυτά που πιθανόν θα δώσουν την λύση στο δράμα.

Σε κάθε περίπτωση πάντως η πρόθεση που υπάρχει από υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη είναι να πειστεί και ο Κώστας Καραμανλής ότι το συμφέρον και για εκείνον είναι η υπόθεση να σταλεί άμεσα στο φυσικό δικαστή άσχετως αδικήματος προκειμένου η δικαίωση για τον πρώην υπουργό εφόσον δεν έχει ποινικές ευθύνες να έρθει από την δικαιοσύνη.

Όπως έλεγε υψηλόβαθμο κυβερνητικό στέλεχος στο topontiki.gr, «η καλύτερη εκδοχή για όλους είναι την υπόθεση και την ανάκριση να την αναλάβει το Δικαστικό Συμβούλιο, αλλιώς θα μπλέξουμε με χιλιάδες σελίδες δικογραφίας και ατελείωτες συνεδριάσεις που θα μας φτάσουν μέχρι την ημέρα των εκλογών».

Όσον αφορά τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης τώρα, το ΠΑΣΟΚ έχει αποφασίσει να κάνει μόνο του το αίτημα προανακριτικής επιτροπής καθώς διαθέτει τους 30 βουλευτές που χρειάζονται. Με δεδομένα τα όσα έγιναν ως προς το αίτημα για την πρόταση μομφής και τις κατηγορίες που δέχθηκε ότι έγινε ουρά της Ζωής Κωνσταντοπούλου η Χαριλάου Τρικούπη φαίνεται πως δεν επιθυμεί να την ξαναπατήσει γι’ αυτό και δεν θα απευθυνθεί ούτε στον ΣΥΡΙΖΑ ούτε στην Πλεύση Ελευθερίας προκειμένου να συνυπογράψουν μαζί ένα αίτημα προανακριτικής επιτροπής όπως ήδη από χθες ζήτησε η κ. Κωνσταντοπούλου.

Η κίνηση της πρόεδρου της Πλεύση Ελευθερίας δεν έγινε στο κενό αφού η ίδια γνωρίζει ότι δεν έχει τους βουλευτές προκειμένου από μόνη της να κάνει μια τέτοια κίνηση και άρα η συνυπογραφή είναι ο μόνος τρόπος προκειμένου να συνδιαμορφωθεί ένα κείμενο που θα περιλαμβάνει και τα αδικήματα που κατά την δική της άποψη πρέπει να αφορούν τον πρώην υπουργό μεταφορών.

Σε δύσκολη θέση είναι και ο ΣΥΡΙΖΑ αφού ούτε εκείνος διαθέτει τις 30 υπογραφές που χρειάζονται προκειμένου να κατατεθεί πρόταση προανακριτικής.

Η προσπάθεια που θα κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ είναι να απευθυνθεί σε ανεξάρτητους βουλευτές που θα ήθελαν πιθανότατα να βάλουν την υπογραφή τους κάτω από ένα δικό του κείμενο. Όμως για το ΣΥΡΙΖΑ υπάρχει και ένα ακόμη αγκάθι που ακούει στο όνομα Χρήστος Σπίρτζης. Θα ζητηθεί η παραπομπή και του πρώην υπουργού μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ μαζί με τον Κώστα Καραμανλή, είναι το πρώτο ερώτημα. Και αν ναι, θα ζητείται και για τον Χρήστο Σπίρτζη η διερεύνηση του ίδιου αδικήματος  που θα ζητείται για τον Κώστα Καραμανλή;

Και στην περίπτωση που αυτό είναι σε βαθμό κακουργήματος πώς θα αντιδράσει ο Χρήστος Σπίρτζης σε κάτι τέτοιο, από τη στιγμή που υπάρχει δικαστική άποψη ότι το αδίκημα της παρακώλυσης συγκοινωνιών είναι διαρκές και άρα για τον κ. Σπίρτζη δεν έχει παραγραφεί, κάτι που αναμένεται να γίνει σύμφωνα με αυτή την εκδοχή τον ερχόμενο Οκτώβριο.

 

topontiki.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις