Στα ελληνικά χωρικά ύδατα έφτασε σήμερα το δεξαμενόπλοιο τύπου suezmax, που λειτουργεί η TMS Tankers του Γιώργου Οικονόμου, το οποίο υπέστη ζημιές από έκρηξη, με εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο, μετά την αναχώρησή του από το λιμάνι της Ζουεϊτίνα στη Λιβύη την Παρασκευή.

Το πλοίο «Vilamoura» είχε φορτώσει προηγουμένως 1 εκατομμύριο βαρέλια αργού πετρελαίου, με προορισμό το Γιβραλτάρ, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας TMS Tankers..

Το πλοίο χωρητικότητας 159.000-dwt (κατασκευής 2011) υπέστη ζημιά περίπου 12 ώρες μετά τον απόπλου του από το λιβυκό λιμάνι της Ζουεϊτίνα την Παρασκευή.

Το τάνκερ οδηγείται με τη βοήθεια ρυμουλκών νότια της Ελλάδας, και βρίσκεται ήδη στα χωρικά μας ύδατα ενώ δεν έχουν καταγραφεί τραυματισμοί ή διαρροή πετρελαίου στην περιοχή.

Η θέση του πλοίου τώρα

Πλέει ανοιχτά της Κρήτης

Το ρυμουλκό Boka Summit έχει αναλάβει τη ρυμούλκηση του Vilamoura, σύμφωνα με το Maritime Executive.

Τρύπες από θραύσματα – Τι υποψιάζονται οι Αρχές

Σύμφωνα με την «Lloyds» «μέσα στο πλημμυρισμένο μηχανοστάσιο του Βιλαμούρα, τα μέλη του πληρώματος έχουν καταγράψει αρκετές τρύπες από θραύσματα που έχουν προκληθεί μετά από την έκρηξη που προκάλεσε ζημιά στο δεξαμενόπλοιο την Παρασκευή.

Η έκρηξη άφησε το suezmax, χωρίς δυνατότητα ελιγμού 90 ναυτικά μίλια ανοιχτά των ακτών της Λιβύης. Τόσο τα ευρήματα στο  κατάστρωμα και στα μέρη του πλοίου, όσο και το μηχανοστάσιο θα αποτελέσουν τώρα αντικείμενο εγκληματολογικής και πιθανώς διεθνούς έρευνας ασφαλείας.

Το υπό σημαία Νήσων Μάρσαλ, Vilamoura, είναι το πέμπτο δεξαμενόπλοιο που υπέστη έκρηξη φέτος στην περιοχή. Πληροφορίες συσχετίζουν τις εκρήξεις με το πρόσφατο ιστορικό φόρτωσης του πλοίου σε ρωσικές εγκαταστάσεις εξαγωγής πετρελαίου.

Ωστόσο, δεν υπάρχουν αδιάσειστα στοιχεία που να υποστηρίζουν αυτές τις θεωρίες, με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες και οι εφοπλιστές να ανησυχούν ολοένα και περισσότερο ότι η έλλειψη σαφούς κινήτρου ή επιβεβαιωμένης πηγής των επιθέσεων δυσχεραίνει τις αξιολογήσεις κινδύνου για κάθε πλοίο. Αυτό το μοτίβο συσχετίζεται με τουλάχιστον τέσσερις άλλες εκρήξεις σε δεξαμενόπλοια από τον Ιανουάριο, τρεις εκ των οποίων συνέβησαν στη Μεσόγειο» καταλήγει η Lloyds.

Ίσως πρόκειται για νάρκη προσκόλλησης

«Κάποιοι υποθέτουν ότι το [Vilamoura] ήταν θύμα επίθεσης με νάρκη προσκόλλησης (limpet), αν και αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί από επίσημες πηγές», ανέφερε η Vanguard. «Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις αρχές του 2025, μια σειρά από δεξαμενόπλοια έχουν εμπλακεί σε εκρήξεις που, σύμφωνα με τους ερευνητές, προκλήθηκαν από ναρκοπέδια, μεταξύ των οποίων το Seajewel με σημαία Μάλτας, το Seacharm με σημαία Νήσων Μάρσαλ, το Grace Ferrum με σημαία Λιβερίας και το Kola με σημαία Αντίγκουα και Μπαρμπούντα. Όλα είχαν πρόσφατα καταπλεύσει σε ρωσικά λιμάνια».

Σύμφωνα με το ιστορικό δρομολογίων του πλοίου, το «Vilamoura» είχε πραγματοποιήσει δύο αφίξεις σε ρωσικά λιμάνια τον περασμένο χρόνο – μία στο Ουστ-Λούγκα και μία σε λιμάνι του ρωσικού τομέα της Μαύρης Θάλασσας. Λόγω έντονων παρεμβολών GPS στην περιοχή, δεν είναι σαφές σε ποιο ακριβώς σημείο της Μαύρης Θάλασσας βρέθηκε το πλοίο, αν και φαίνεται να παρέμεινε κοντά στο Σότσι και το Νοβοροσίσκ – σημαντικό σταθμό φόρτωσης ρωσικού και καζακικού πετρελαίου. Η παρουσία του πλοίου σε ρωσικά λιμάνια θα μπορούσε, σύμφωνα με τη Vanguard, να συνδέεται με το συμβάν ανοιχτά της Λιβύης.

 

zougla.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις