Με μεγάλη καθυστέρηση και έπειτα από συνεχείς εξαγγελίες που έμειναν ανεκπλήρωτες, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προχώρησε στην ανακοίνωση ανακατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), αποκαλύπτοντας μάλιστα πως στον δρόμο αυτό θα υπάρχουν διόδια.
Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για τον κεντρικότερο δρόμο του νησιού, ο οποίος παραμένει σε άθλια κατάσταση με πολλές παγίδες για τους διερχόμενους οδηγούς, και με πολλά θανατηφόρα δυστυχήματα να έχουν συμβεί εκεί.
Την τελευταία δεκαετία η ανακατασκευή του ΒΟΑΚ αποτελούσε προεκλογική δέσμευση όλων των κυβερνήσεων, ενώ επί ΣΥΡΙΖΑ είχε γίνει για πρώτη φορά δημοπράτησή του σε τρία τμήματα από τα Χανιά ώς τον Άγιο Νικόλαο. Η παρούσα κυβέρνηση ακύρωσε τους σχετικούς διαγωνισμούς, ξεκινώντας ουσιαστικά από το μηδέν την όλη διαδικασία, ενώ μόλις τον περασμένο Απρίλιο ο κ. Μητσοτάκης εξήγγειλε την ένταξη του έργου για μερική χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Οι Κρητικοί, πάντως, επί δεκαετίες συνεχίζουν να πληρώνουν βαρύ φόρο αίματος, τη στιγμή μάλιστα που ο συγκεκριμένος δρόμος εξυπηρετεί και τις χιλιάδες των τουριστών που φτάνουν κάθε χρόνο στο νησί.
Το απόγευμα του Σαββάτου, λοιπόν, ο πρωθυπουργός προσπάθησε να κερδίσει επικοινωνιακά τις εντυπώσεις, μιλώντας για «τον μεγαλύτερο, νέο αυτοκινητόδρομο που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη και για τον οποίο έχει διασφαλιστεί πλήρης χρηματοδότηση», προσθέτοντας πως «θα είναι το σημαντικότερο αναπτυξιακό έργο του αιώνα για την Κρήτη».
Επιχειρώντας να δικαιολογήσει την ύπαρξη διοδίων, είπε πως όλοι οι υπόλοιποι αυτοκινητόδρομοι στην επικράτεια έχουν διόδια, ενώ υποστήριξε ότι αυτό δεν είχε διευκρινιστεί εξαρχής «λόγω μελετητικής ανωριμότητας και χρηματοδοτικής ανεπάρκειας».
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση που έκανε ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίκος Παππάς για τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού, τονίζοντας μεταξύ άλλων πως «αποτελούν προσβολή στη νοημοσύνη του κρητικού λαού».
Όπως ανέφερε ο κ. Παππάς, η Κρήτη «βίωσε δύο χρόνια απραξίας, δύο χρόνια παλινωδιών. Επί δύο χρόνια δεν έχει πέσει ούτε χαλίκι. Και τώρα η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιστρέφει στη χάραξη και τις διαδικασίες που είχε δρομολογήσει ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία. Το μόνο νέο που εισέφερε ήταν καθυστέρηση και διόδια. Ντροπή και μόνο ντροπή».
Τα στοιχεία του έργου
Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής σημείωσε από την πλευρά του ότι στο τέλος του 2022 θα αρχίσουν τα πρώτα εργοτάξια του ΒΟΑΚ και μέσα στο 2024 θα έχουν αναπτυχθεί όλα τα εργοτάξια. Όπως ειπε ο νέος ΒΟΑΚ θα είναι μήκους 300 χιλιόμετρων και το εκτιμώμενο κόστος του 2 δισ. ευρώ.
Τα τεχνικά στοιχεία παρουσίασε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης. Ειδικότερα, για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο το έργο περιλαμβάνει: 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης με συνολικό πλάτος 21,5 μέτρα και κεντρική νησίδα. 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους 34 χιλιομέτρων, 10,80 χιλιόμετρα νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων ανισόπεδων κόμβων στις παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Ο νέος ΒΟΑΚ που θα συνδέει την Δυτική με την Ανατολική Κρήτη, θα έχει σε όλο το μήκος του προστατευτικό διαχωριστικό ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας, φωτισμό και με την ολοκλήρωση του θα αναβαθμίσει το επίπεδο ασφάλειας και μεταφορών στο νησί.
efsyn.gr
eurokinissi
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις