Μπορεί το Υπουργείο Παιδείας φέτος να προχώρησε αιφνιδιαστικές σε συγχωνεύσεις τμημάτων και τάξεις των 25 μαθητών εντούτοις η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων κάνει την ανατροπή ζητώντας ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τάξη να είναι αυστηρά 20. Μάλιστα τονίζουν ότι οι προτάσεις τους είναι ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες και θα συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου που επιτελείται στα δημόσια σχολεία.
Ειδικότερα, σε ανακοίνωσή τους τονίζουν ότι «λαμβάνοντας υπόψη τη μείωση του αριθμού των εγγραφών μαθητών/τριών στα νηπιαγωγεία και την Α΄ τάξη των δημοτικών σχολείων της χώρας, που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, τη συνεχή αύξηση του αριθμού των μαθητών/τριών που λαμβάνουν γνωματεύσεις για αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά και τις σχετικές έρευνες που αποδεικνύουν πως τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων με αριθμό μαθητών που υπερβαίνει τους 20 δυσχεραίνουν, σε κάθε περίπτωση, την εκπαιδευτική διαδικασία, την παιδαγωγική οργάνωσή της και, τελικά, την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων, καλούν την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να νομοθετήσει άμεσα, για τις εγγραφές του σχολικού έτους 2025-2026, ως μέγιστο αριθμό ανά τμήμα τους 20 μαθητές και ως ελάχιστο αριθμό ανά τμήμα του 12 μαθητές.»
Όπως επισημαίνουν οι διευθυντές των σχολείων στην ανακοίνωσή τους το σκεπτικό τους για 20 μαθητές ανά τάξη ανταποκρίνεται πλήρως στα μαθησιακά δεδομένα που καταγράφονται στα σχολεία και απηχούν τις ανάγκες των μαθητών. Μάλιστα προχωρώντας ένα βήμα πιο πέρα ζητούν η προϋπόθεση για 20 μαθητές ανά τάξη να ισχύσει από την επόμενη κιόλας σχολική χρονιά.
Για να δικαιολογήσουν την πρότασή τους τονίζουν ότι «με τους 20 μαθητές ανά τάξη σε βάθος εξαετίας, και συγκεκριμένα από το σχολικό έτος 2030-2031 και μετά, σε κανένα τμήμα των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων της χώρας δεν θα φοιτούν πάνω από 20 μαθητές. Η μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών σε 20 ανά τμήμα, μπορεί να συμβάλει σημαντικά, ώστε να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις, οι δυνατότητες, τα ενδιαφέροντα και, γενικά, οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες του/της κάθε μαθητή/τριας στο σχολείο, από άποψη γλωσσική, γνωστική, νοητική, συναισθηματική, πολιτισμική και κοινωνική, μέσω της δυνατότητας των εκπαιδευτικών για εξατομικευμένη παιδαγωγική και διδακτική παρέμβαση.»
Παράλληλα κάνουν ακόμη μια πρόταση που χρήζει εξέτασης από το Υπουργείο Παιδείας καθώς ζητούν να θεσμοθετηθεί άμεσα δεύτερη θέση νηπιαγωγού-δασκάλου/ας σε όλες τις τάξεις σχολικών μονάδων που λειτουργούν σε υποβαθμισμένες περιοχές με ευάλωτο πληθυσμό αλλά και να επεκταθεί άμεσα η λειτουργία Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης(Ε.Δ.Υ.), με Ψυχολόγο και Κοινωνικό Λειτουργό, σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας.
Τέλος, ζητάνε να δημιουργηθούν οργανικές θέσεις σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς Παράλληλης Στήριξης-Συνεκπαίδευσης, Σχολικούς Νοσηλευτές και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό(ΕΒΠ), ώστε να διασφαλιστεί η σταθερή και συνεχή υποστήριξη των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
dnews.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις