Στην τηλεκπαίδευση επέστρεψαν από χθες και για τουλάχιστον δεκαπέντε μέρες οι μαθητές στη Μαγνησία αλλά και πανελλαδικά, προκειμένου να αναχαιτιστεί η μεγάλη διασπορά του κορωνοϊού.
Η απόφαση των ειδικών την περασμένη Παρασκευή για οριζόντιο κλείσιμο όλων των σχολείων μάλλον αιφνιδίασε την εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς τα κρούσματα δεν βρίσκονταν σε υψηλά επίπεδα, ώστε να υπάρχει εικόνα ανησυχίας.
Όμως η βρετανική μετάλλαξη του ιού έχει προκαλέσει νέα δεδομένα ως προς την υψηλή μεταδοτικότητα.
Οι μαθητές των Δημοτικών μετά από δύο και πλέον μήνες διά ζώσης μαθημάτων επέστρεψαν στα μαθήματα μέσω του υπολογιστή. Για τους ίδιους ήταν μια ανώμαλη προσγείωση, καθώς είχαν συνηθίσει στην κανονικότητα της σχολικής αίθουσας.
Ο πρόεδρος του συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Απόστολος Μούσιος δήλωσε πως «η επιστροφή στην τηλεκπαίδευση είναι μια εξέλιξη που ασφαλώς δεν είναι ευχάριστη, καθώς έχουμε ξαναπεί ότι ο φυσικός χώρος των μαθητών είναι το σχολείο. Μάλιστα είναι η δεύτερη φορά που διακόπτονται τα διά ζώσης μαθήματα με την πρώτη να είναι η 14η Νοεμβρίου, όταν τα μαθήματα εξ αποστάσεως διήρκεσαν μέχρι και τα Χριστούγεννα».
Ο ίδιος πρόσθεσε πως «η απόφαση των ειδικών αιφνιδίασε, καθώς τουλάχιστον σε τοπικό επίπεδο είχαν σημειωθεί ελάχιστα κρούσματα σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, που σημαίνει ότι τα παιδιά εφάρμοζαν τους κανόνες υγιεινής. Ενδεικτικά από τους 14.000-15.000 μαθητές Νηπιαγωγείων και Δημοτικών, κρούσματα σημειώθηκαν περίπου σε δέκα μαθητές για το δίμηνο μετά τα Χριστούγεννα που είχαμε διά ζώσης μαθήματα. Επίσης από τους 1.375 εκπαιδευτικούς, κρούσματα είχαμε σε δύο εκπαιδευτικούς».
Κανείς δεν μπορεί να εκτιμήσει αυτή τη στιγμή, πότε θα επιστρέψουν οι μαθητές στις αίθουσες διδασκαλίας.
Στα Γυμνάσια οι μαθητές επέστρεψαν στην τηλεκπαίδευση μετά από ενάμιση μήνα διά ζώσης μαθημάτων, ενώ τα Λύκεια είχαν αρχίσει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση εδώ και περίπου δέκα μέρες.
Ο διευθυντής Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Χαράλαμπος Σταχτέας δήλωσε πως «οι μαθητές επέστρεψαν σε ένα γνώριμο γι’ αυτούς περιβάλλον που είναι η τηλεκπαίδευση. Και για την πρώτη μέρα τηλεμαθημάτων δεν μας αναφέρθηκαν προβλήματα ή δυσκολίες. Άλλωστε οι μαθητές και οι καθηγητές γνωρίζουν πλέον, πώς θα κινηθούν».
Πάντως διευθυντές Γυμνασίων επισήμαναν ότι η επιστροφή στα εξ αποστάσεως μαθήματα δεν ικανοποίησε τους μαθητές που θέλουν τη διά ζώσης διδασκαλία.
Επίσης και για τους μαθητές των Λυκείων η αγωνία μεγαλώνει, ειδικά γι’ αυτούς που φοιτούν στη Γ’ Τάξη Λυκείου και κινδυνεύουν να περάσουν το μεγαλύτερο μέρος της διδακτικής χρονιάς πίσω από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Η επίδραση του απογευματινού μαθήματος
Ο κ. Μούσιος αναφέρθηκε και στην επίδραση που έχει στους μαθητές η διδασκαλία το απόγευμα αντί για το πρωί. Όπως εξήγησε «οι μαθητές των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών κάνουν τηλεκπαίδευση τις μεσημεριανές ώρες και ειδικότερα από τις 2.10 το μεσημέρι μέχρι τις 4.20 το απόγευμα για τα νηπιαγωγεία και μέχρι τις 5.20 για τα Δημοτικά. Παλιότερες έρευνες είχαν δείξει ότι, οι μαθητές που διδάσκονταν το πρωί, αφομοίωναν καλύτερα τις γνώσεις σε σχέση με αυτούς που έκαναν μάθημα αργά το μεσημέρι. Ήταν τα χρόνια στις δεκαετίες του 80’ και του 90’ που ελλείψει διδακτηρίων σχολεία εναλλάσσονταν σε πρωινή και απογευματινή βάρδια. Τα στοιχεία αυτά επανέρχονται στην επικαιρότητα τώρα που η τηλεκπαίδευση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν γίνεται πρωί αλλά το μεσημέρι».
e-thessalia
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις