Παρά τις αρχικές εξαγγελίες, που ήθελαν το πρώτο δρομολόγιο με το ανακατασκευασμένο ιταλικό τρένο (ETR 470, περίπου 600 θέσεων, εκ των οποίων οι 151 πρώτης θέσης) να μετατρέπεται σε επετειακό και να εκτελείται στην επέτειο των 200 ετών από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης, αυτό δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμα.
Τα σημερινά δεδομένα φαίνεται πως μεταθέτουν κατά ένα μήνα το πρώτο γρήγορο δρομολόγιο του «ασημένιου βέλους» στις ελληνικές ράγες. Τα υψηλά επίπεδα κρουσμάτων κορωνοϊού στη χώρα οδήγησαν στην απόφαση για αναβολή της σύνδεσης μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης με το νέο τρένο, το οποίο βρίσκεται στη χώρα από τον περασμένο Ιανουάριο.
Επιχειρησιακά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επισημαίνει ότι είναι έτοιμη για το πρώτο δρομολόγιο, ωστόσο κρίθηκε ότι δεν υπήρχε λόγος εκτέλεσής του με δεδομένο ότι ισχύουν ακόμα περιορισμοί ως προς τις μετακινήσεις μεταξύ των νομών της χώρας.
Έλλειψη συντήρησης
Την ίδια στιγμή, το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας δεν φαίνεται ότι είναι σε θέση να υποδεχθεί το σύγχρονο (αν και ανακατασκευασμένο) αυτό τρένο, καθώς η έλλειψη συντήρησης οδηγεί σε συνεχείς διακοπές στην κυκλοφορία. Ετσι, στην καλύτερη περίπτωση, εάν δεν σημειωθούν έκτακτα περιστατικά –τα οποία αποτελούν μέρος της καθημερινότητας του δικτύου–, το ETR 470 θα μπορεί να τρέξει με ταχύτητες που δεν θα ξεπερνούν τα 160 χλμ./ώρα, και αυτές μάλιστα σε ορισμένα μόνο σημεία του δικτύου.
Το συγκεκριμένο τρένο, ωστόσο, είναι σχεδιασμένο για να κινείται με 200 χλμ./ώρα, ταχύτητα που στην προκειμένη περίπτωση θυμίζει ταινία επιστημονικής φαντασίας για τα δεδομένα του δικτύου του ΟΣΕ.