Δυναμιτίζει την σχεδιαζόμενη ευρωπαϊκή ναυτική επιχείρηση, “Ειρήνη” για την τήρηση του εμπάργκο όπλων (κυρίως τουρκικών) προς τη Λιβύη, η Μάλτα, επικαλούμενη το “επιχείρημα” ότι δεν θέλει στο έδαφός της μετανάστες, τους οποίους, πιθανώς, θα περισυλλέγουν τα ευρωπαϊκά πολεμικά πλοία στην ευρύτερη περιοχή μεταξύ Κρήτης, Μάλτας, Ιταλίας, Λιβύης.

Το γεγονός ότι ένα μικρό, και δίχως ιδιαίτερη βαρύτητα, κράτος – μέλος της ΕΕ εγείρει αντιρρήσεις τώρα, μετά από πολλούς μήνες συζητήσεων και αποφάσεων στις Βρυξέλλες, και απειλεί με “βέτο”, εύλογα δημιουργεί ερωτηματικά σχετικά με ενδεχόμενο “δάκτυλο” της Τουρκίας πίσω από αυτές τις θέσεις της Βαλέτα.

Πόσο μάλλον, όταν, όπως κατά καιρούς έχει αποκαλυφθεί στα διεθνή ΜΜΕ, αρκετοί Τούρκοι αξιωματούχοι, του περιβάλλοντος Ερντογάν μάλιστα (και όχι μόνον) έχουν “παρκάρει” τεράστια χρηματικά ποσά. Επιπλέον, όταν υπάρχουν πάμπολλες υποψίες ότι η Μάλτα αποτελεί “ασφαλές καταφύγιο” των “θησαυρών” αξιωματούχων της Τρίπολης.

Μεταναστευτικό

Η Βαλέτα επικαλείται, με πολύμηνη καθυστέρηση, πάντως, από τη στιγμή που ξεκίνησε η συζήτηση για την επιχείρηση “Ειρήνη” στην Ευρώπη, το Μεταναστευτικό, όταν η Ελλάδα είναι εκείνη, η οποία έχει δεχτεί να ανοίξει τουλάχιστον το λιμάνι της, στα Χανιά, προκειμένου να δέχεται μετανάστες και πρόσφυγες που θα διασώζονται στη Μεσόγειο.

Ως γνωστόν, η Αθήνα προέβη σε αυτή τη σημαντική παραχώρηση, παρ’ ότι το 2015, στην αντίστοιχη ευρωπαϊκή ναυτική επιχείρηση, “Σοφία”, με την ίδια ακριβώς αποστολή που θα έχει η “Ειρήνη”, η Ελλάδα είχε αρνηθεί να μετατραπεί η Κρήτη σε νέα Μόρια. Κάτι που είχε πετύχει.

Αντίθετα, τώρα, εξαιτίας της άρνησης των μεσογειακών χωρών που θα πάρουν μέρος στη νέα επιχείρηση (Γαλλία, Ιταλία), και παρά το γεγονός ότι το Μεταναστευτικό εξακολουθεί να αποτελεί σοβαρό πρόβλημα στο ανατολικό Αιγαίο και τον Έβρο, η Αθήνα έσπευσε να συγκατανεύσει, και να υποχωρήσει, θεωρώντας ότι έτσι θα “ξεβαλτώσει” η επιχείρηση “Ειρήνη” και επιτέλους θα ξεκινήσει.

Όμως, με την άρνησή της, η Μάλτα έρχεται να υψώσει ένα ακόμη εμπόδιο στην υλοποίηση της επιχείρησης. Κάτι που έρχεται να προστεθεί στην απροθυμία που επιδεικνύουν αρκετές χώρες -μέλη της για την “Ειρήνη”. Είναι χαρακτηριστικό, εξάλλου, ότι, εκτός της Ελλάδας, της Ιταλίας, και εσχάτως της Γαλλίας, οι υπόλοιπες χώρες της ΕΕ δεν δείχνουν ιδιαίτερο ζήλο.

Μένει, βέβαια, να αποδειχτεί κατά πόσον μια σχετικά ασήμαντη χώρα – μέλος της ΕΕ, σαν τη Μάλτα, θα καταφέρει να μπλοκάρει μια τόσο σημαντική επιχείρηση. Η μικρή βαρύτητά της Μάλτας εντός της ΕΕ, αναμφισβήτητα δεν της δίδει ιδιαίτερες πιθανότητες επιτυχίας.

Ωστόσο, εάν πίσω από την συγκεκριμένη κίνηση της Βαλέτα να απειλήσει με “βέτο”, βρίσκονται άλλες μεγάλες δυνάμεις της περιοχής, καθώς και η μάλλον εκ του πονηρού … αδιαφορία σημαντικών ευρωπαϊκών χωρών, τότε οι πιθανότητες αυξάνονται σοβαρά. Εντύπωση, πάντως, προκαλεί η πρεμούρα της Μάλτας ότι η επιχείρηση “Ειρήνη” στρέφεται κυρίως κατά της “κυβέρνησης” – μαριονέτας της Τρίπολης, στην οποία στέλνει, κατά παράβαση των αποφάσεων του ΟΗΕ, όπλα και στρατιωτικούς η Τουρκία.

Συμμετοχή Γαλλίας

Άκρως ενδιαφέρον είναι ότι αυτή η κίνηση της Βαλέτα έρχεται αμέσως μετά την ανακοίνωση του γαλλικού υπουργείου Άμυνας ότι στην επιχείρηση “Ειρήνη” θα μετάσχει η Γαλλία με ένα επιπλέον πολεμικό πλοίο της.

Αν και δεν έχουν δημοσιοποιηθεί ακόμα οι ναυτικές δυνάμεις που θα λάβουν μέρος, εκτιμάται ότι η Ελλάδα, η Ιταλία και η Γαλλία θα μετάσχουν με 4 ή 5 σκάφη τους. Άγνωστο είναι, επίσης, αν και πόσα εναέρια και άλλα μέσα θα διαθέσουν άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Κατά πληροφορίες, στη θαλάσσια περιοχή πλέουν σχεδόν επί μονίμου βάσεως 5 με 6 τουρκικά πλοία.

Στην ανακοίνωσή του, το γαλλικό υπουργείο Άμυνας αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι “από τις 4 Μαΐου 2020, η αντιαεροπορική φρεγάτα, Jean Bart, συμμετέχει στην επιχείρηση «EUNAVFOR MED IRINI» της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο κύριος στόχος της αποστολής, η οποία ξεκίνησε την 1η Απριλίου 2020, είναι η συνεισφορά στην εφαρμογή της απόφασης των Ηνωμένων Εθνών το 2016, σχετικά με το εμπάργκο όπλων με προορισμό τη Λιβύη (RCSNU 2292).

Το γαλλικό σκάφος θα πραγματοποιήσει περιπολίες στην κεντρική Μεσόγειο, και θα συνεισφέρει, χάρη στα μέσα αναγνώρισης και εντοπισμού που διαθέτει, στην πρόληψη τυχόν αστάθειας στην περιοχή, σε συνεργασία με τους Ευρωπαίους εταίρους.

Η άμεση αυτή στήριξη λαμβάνει χώρα λίγες μόλις μέρες μετά τον απόπλου της φρεγάτας Aconit κλάσης La Fayette, η οποία συνεχίζει την πορεία της στη Μεσόγειο θάλασσα, στο πλαίσιο της επιχείρησης «EUNAVFOR MED IRINI».

Έχοντας επίγνωση των κινδύνων για τη σταθερότητα της περιοχής, εξαιτίας της παράνομης διακίνησης ανθρώπων, πετρελαίου και όπλων σε συνέπεια της λιβυκής κρίσης, η Γαλλία δεσμεύτηκε, ήδη από το 2015, από κοινού με τους Ευρωπαίους εταίρους της, στη μάχη κατά της παράνομης διακίνησης μεταναστών στη Μεσόγειο, μέσω της επιχείρησης «EUNAVFOR MED SOPHIA». Το 2020, μετά τη λήξη της επιχείρησης «EUNAVFOR MED SOPHIA», συνεχίζει να δρα στο πλευρό των εταίρων της στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο της επιχείρησης «EUNAVFOR MED IRINI»”.

πηγή:antinews.gr

Φωτο: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις