Δελτίο τύπου της Ομοσπονδίας των Σωφρονιστικών Υπαλλήλων Ελλάδας
Κατανοούμε απόλυτα τους πολλαπλούς κινδύνους και το σοβαρότατο πρόβλημα τυχόν διασποράς του COVID-19 στα Καταστήματα Κράτησης και θεωρούμε δεδομένο ότι έπρεπε να ληφθούν μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισής του.
Στην λογική αυτή συμμετείχαμε με προτάσεις και υπομνήματα, εξαιρετικά έγκαιρα, για την λήψη μέτρων στις Φυλακές και λάβαμε μέρος στην διευρυμένη σύσκεψη στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προ μηνών και κατά την πρώτη φάση της πανδημίας, προκειμένου να ληφθούν σειρά έκτακτων μέτρων, όπως η αναστολή χορήγησης αδειών, ο περιορισμός των επισκεπτηρίων, η αναστολή των ποινικών δικαστηρίων κτλ.
Η απειλή του κορονοϊού δεν έφυγε ποτέ και είναι λογικό τώρα που επανεμφανίστηκε πιο έντονα, να απαιτούνται κάποια μέτρα. Ωστόσο, τα μέτρα αυτά που προσφάτως ελήφθησαν ξανά για τις Φυλακές βρίσκονται σε μία αντίφαση, αφενός περιορίζοντας βασικά ευεργετήματα των κρατουμένων, όπως είναι οι άδειες και θέτοντας σοβαρούς περιορισμούς σε βασικές λειτουργίες των φυλακών, όπως είναι τα επισκεπτήρια, ενώ αφετέρου εξακολουθούν να γίνονται μετακινήσεις κρατουμένων στις δικαστικές, ανακριτικές και αστυνομικές αρχές.
Αυτή ακριβώς η αντίφαση έχει επισημανθεί από πολλούς και εκφράζονται παράπονα για τα πρόσφατα μέτρα και απαγορεύσεις. Το ερώτημα είναι απλό: Υπάρχει περίπτωση εισόδου του ιού στις Φυλακές από τις άδειες που λαμβάνουν οι κρατούμενοι ή από τα επισκεπτήρια, ενώ από την συνεχή κίνηση εντός και εκτός των φυλακών μέσω των δικαστηρίων κτλ, δεν υπάρχει κίνδυνος;
Μόλις χθες εντοπίστηκε κρούσμα COVID-19 σε νεοεισερχόμενο κρατούμενο του Κ.Κ. Κομοτηνής, ο οποίος βρίσκονταν στον χώρο απομόνωσης νεοεισερχόμενων κρατουμένων μαζί με άλλους κρατουμένους! Να σημειωθεί ότι η φυλακή της Κομοτηνής είναι χωρητικότητας 162 κρατουμένων ενώ σήμερα κρατούνται άνω των 365 κρατουμένων, δηλαδή παρουσιάζει υπερπλήρωση 225% !!
Επίσης, μία άλλη διάσταση είναι η ίδια η νομιμότητα των αποφάσεων περί της αναστολής χορήγησης αδειών κρατουμένων και των λοιπών απαγορεύσεων από ένα μονοπρόσωπο όργανο (στην προκειμένη περίπτωση η Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής) και κατά πόσο μπορεί να αναστέλλει βασικές διατάξεις του Σωφρονιστικού Κώδικα ή άλλων Νόμων, χωρίς προηγουμένως να έχει δημόσια διευκρινιστεί από που αντλείται αυτή η αρμοδιότητα ή που υπάρχει η σχετική νομοθετική πρόβλεψη ή σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ), όπως γίνεται σε ανάλογες περιπτώσεις.
Επειδή πιστεύουμε ακράδαντα ότι όλα τα παραπάνω πρέπει να συγκεραστούν, προτείνουμε ειδικά το θέμα της αναστολής χορήγησης αδειών και των λοιπών απαγορεύσεων στις Φυλακές, καθώς και όλων των μέτρων που έχουμε προτείνει, τόσο για την πρόληψη, όσο και για την τυχόν αντιμετώπιση κρουσμάτων, να αποτελέσουν αντικείμενο μελέτης, ρύθμισης και απόφασης από την Ειδική Επιτροπή Εμπειρογνώμων Δημόσιας Υγείας και σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ως πρόσωπα κοινά αποδεκτά και καθ’ ύλην αρμόδια, τα οποία έτσι και αλλιώς αποφασίζουν για το σύνολο της κοινωνίας.
Οι αποφάσεις γίνονται ευρέως αποδεκτές όταν είναι πλήρως στοιχειοθετημένες και έχουν ισχυρή νομική υπόσταση. Υπό την έννοια αυτή θα γίνουν κατανοητά και θα περιοριστούν σημαντικά οι τυχόν διαμαρτυρίες, τα παράπονα και οι απορίες των κρατουμένων, καθώς σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να οδηγήσουν σε άλλες καταστάσεις.
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις