Είκοσι μέρες μετά την επιστροφή στα μαθήματα, οι μαθητές Δημοτικού αισθάνονται ήδη τα συν και τα πλην της νέας σχολικής κανονικότητας που προκάλεσε η πανδημία.
Αυστηροί κανόνες υγιεινής που έτσι και αλλιώς ήταν απαραίτητοι, μικρότερη κοινωνικοποίηση, λιγότεροι μαθητές σε κάθε αίθουσα, εναλλάξ προσέλευση στο σχολείο, μόνοι στα θρανία χωρίς τους διπλανούς τους, αποστάσεις και γενικώς συνεχή επιτήρηση από τους εκπαιδευτικούς, είναι το νέο τοπίο, με το οποίο φαίνεται να έχουν προσαρμοστεί.
«Οι μαθητές συνήθως ακούν περισσότερο τους εκπαιδευτικούς και λιγότερους τους γονείς, γι’ αυτό και στους κανόνες της σχολικής μονάδας είναι προσεκτικοί και πειθαρχούν. Αυτές είναι μέχρι στιγμής οι ενδείξεις που έχουμε. Άλλωστε γνωρίζουν ότι ο φυσικός τους χώρος είναι το σχολείο» τόνισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Απόστολος Μούσιος.
Αναφερόμενος στα συν της νέας κανονικότητας είπε πως «είναι η καλύτερη ίσως διδασκαλία που γίνεται εντός των αιθουσών. Πιο συγκεκριμένα, μέσα σε κάθε αίθουσα βρίσκονται σε πολλά σχολεία το πολύ δέκα μαθητές, με αποτέλεσμα το μάθημα να γίνεται πιο αποδοτικό. Ο δάσκαλος έχει περισσότερο χρόνο να ασχολείται με τον κάθε μαθητή και έτσι η ύλη προχωρεί καλύτερα. Για παράδειγμα άλλο να έχει ο δάσκαλος σε μια αίθουσα 25 μαθητές και άλλο 10-13 μαθητές. Επίσης οι μαθητές προσέχουν και ανταποκρίνονται περισσότερο. Άλλωστε ο μαθητής όντας μόνος του στο θρανίο του είναι πιο προσηλωμένος στο μάθημα. Ένα ακόμη συν της νέας σχολικής ζωής είναι η αύξηση και τήρηση των κανόνων υγιεινής και καθαριότητας».
Αποσυντονισμός από την εναλλάξ προσέλευση
Στα αρνητικά το κύριο ζήτημα είναι η εναλλάξ προσέλευση στο σχολείο που αποσυντονίζει τον μαθητή. Εκεί δηλαδή που πάει να προσαρμοστεί στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου, μένει μια μέρα σπίτι και πρέπει να βρει ξανά ρυθμό.
«Το δεύτερο αρνητικό είναι η μη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων, καθώς και της πρωινής ζώνης για τους γονείς που εργάζονται. Οι εργαζόμενοι γονείς συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν προβλήματα είτε γιατί το παιδί τους δεν πάει ολοήμερο είτε γιατί κάποιες μέρες τα παιδιά τους θα πρέπει να παραμένουν σπίτι» τόνισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών κ. Απόστολος Μούσιος.
Ο ίδιος συμπλήρωσε πως στη νέα κατάσταση αναδείχθηκε η ανάγκη για νέα διδακτήρια σε Νηπιαγωγεία, αλλά και σε Δημοτικά με πόρους είτε μέσα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων είτε από το ΕΣΠΑ.
Ένα ακόμη αρνητικό σημείο είναι η απουσία της κοινωνικοποίησης. Στα διαλείμματα οι μαθητές του κάθε τμήματος βρίσκονται σε συγκεκριμένο σημείο του αύλειου χώρου και δεν έρχονται σε επαφή με άλλα παιδιά, με αποτέλεσμα να είναι γενικώς πιο σφιγμένα και λιγότερο απελευθερωμένα, λόγω βέβαια της πανδημίας.
Οι μαθητές επέστρεψαν στον φυσικό τους χώρο
Από την πλευρά της η διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αγριάς κ. Ζωή Γεροστάθη τόνισε πως «τα σχολεία άνοιξαν μέσα σε έντονους προβληματισμούς, μέσα σε ένα νέο σκηνικό που επιτάσσει την κοινωνική αποστασιοποίηση και παιδαγωγική του ψυχαναγκασμού».
«Τα θετικά της επαναλειτουργίας τους είναι σημαντικά, έστω και με προαυλισμό των μαθητών υπό καθεστώς κρατουμένων. Είναι θετικό που τα παιδιά γύρισαν έστω και έτσι, στον φυσικό τους χώρο. Είναι θετικό που μπορούν να συνομιλήσουν με συμμαθητές τους, να αστειευτούν, να κάνουν το μάθημά τους ζωντανά και όχι εξ’ αποστάσεως. Η απομόνωση και η εικονική πραγματικότητα δεν συνάδει με την ευαίσθητη ηλικία των μαθητών του Δημοτικού. Είναι θετικό που με τη βοήθεια των δασκάλων τους, μέσα από σωστά δομημένες δραστηριότητες, μπορούν να αποφορτιστούν από τα άγχη που τους προκάλεσε η όλη κατάσταση και να πιστέψουν στον εαυτό τους» σημείωσε.
Το νέο πρωτόκολλο λειτουργίας προτάσσει την ατομική ευθύνη φορτώνοντας εξαναγκασμούς μαθητές και εκπαιδευτικούς, εξηγεί η ίδια.
«Είναι αρνητικό που υποδεχόμαστε τα παιδιά μας όχι με οδηγό μας τις αρχές της παιδαγωγικής, αλλά μέσα σε ένα περιβάλλον απαγορεύσεων. Τηρείτε αποστάσεις, μην αγγίζεστε, μη μοιράζεστε, μην ανταλλάσσετε αντικείμενα, μην μπερδεύεστε μεταξύ σας, μην…, μην… Είναι αρνητικό που ο κορωνοϊός στέκεται απειλητικά απέναντι σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και γονείς δημιουργώντας ένα καθεστώς φόβου. Μαθητές στοχοποιούνται και απομονώνονται διακριτικά, αν παρουσιάζουν κάποιο ύποπτο σύμπτωμα και ο εκπαιδευτικός παίρνοντας προς στιγμή τον ρόλο του ανύπαρκτου σχολικού νοσηλευτή προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στους δύο αυτούς ρόλους. Είναι αρνητικό που δεν έχουν όλα τα παιδιά την ευκαιρία να επιστρέψουν σχολείο και παραμένουν αποκομμένα από την εκπαιδευτική διαδικασία, αποκομμένα από τους συμμαθητές τους με την κατάθεση μιας απλής υπεύθυνης δήλωσης των γονέων τους, χωρίς έλεγχο, χωρίς άλλα δικαιολογητικά. Είναι αρνητικό που λειτουργούμε εκ περιτροπής χωρίζοντας τις τάξεις σε υποτμήματα και την ίδια στιγμή με νόμο αυξάνουμε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, επιβραβεύοντας την εκ περιτροπής μόρφωση» τόνισε η κ. Ζωή Γεροστάθη.
«Τα σχολεία πρέπει να λειτουργούν σε συνθήκες ασφάλειας και για αυτό τη βασική ευθύνη έχει η πολιτεία. Αυτή πρέπει λοιπόν να αναλάβει ολοκληρωτικά τη δική της ατομική ευθύνη στελεχώνοντας και οργανώνοντας ώς την τελευταία λεπτομέρεια τις σχολικές μονάδες, ώστε να μπορέσουμε με ασφάλεια και σιγουριά να λειτουργήσουμε τον Σεπτέμβριο μακριά από ψυχαναγκασμούς και απαγορεύσεις» κατέληξε η διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αγριάς.
Τα παιδιά θέλουν να βρεθούν ξανά με τους φίλους τους
Από την πλευρά του ο διευθυντής του 19ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου κ. Λάμπρος Σδρόλιας τόνισε πως «θα ήθελα να αναφερθώ σε μια εικόνα που με συγκλονίζει βλέποντας μαθητές που τη μέρα που δεν έχουν μάθημα, να έρχονται στα διαλείμματα και να στέκονται στα κάγκελα για να δουν τους συμμαθητές τους που εκείνη τη μέρα είναι η σειρά τους να παρακολουθήσουν το μάθημα. Είναι φίλοι που χωρίστηκαν στις 11 Μαρτίου και πιθανώς δεν έχουν ανταμώσει ποτέ από τότε. Άλλωστε η επικοινωνία μέσω εξ’ αποστάσεως ήταν κάτι απρόσωπο. Έτσι τώρα που άνοιξαν τα σχολεία, προσπαθούν να βρεθούν ξανά μαζί, να χαμογελάσουν. Άλλωστε το σπάσιμο ενός τμήματος σε δύο τμήματα έγινε αλφαβητικά.
Επίσης ένα άλλο αρνητικό στοιχείο της νέας κανονικότητας είναι πως λόγω των μέτρων που εφαρμόζουμε, έχει χαθεί και η επαφή ανάμεσα στους συναδέλφους. Ο κάθε δάσκαλος στην ώρα του διαλείμματος που είναι σε διαφορετικές ώρες, παίρνει τους μαθητές του τμήματός του και βγαίνει σε διακριτούς χώρους στον αύλειο χώρο. Δεν βρισκόμαστε μεταξύ μας, ώστε να νιώσουμε στο εργασιακό μας περιβάλλον και διαφορετικά. Δεν συμβαίνει η προ κορωνοϊού κατάσταση, όπου στα διαλείμματα οι εκπαιδευτικοί βρίσκονταν μεταξύ τους και συζητούσαν.
Επίσης οι μαθητές χάνουν την παιδικότητά τους, δεν υπάρχει ο συγχρωτισμός μικρών και μεγάλων, το κυλικείο που τους έφερνε όλους μαζί, το παιχνίδι με την μπάλα στο διάλειμμα».
Ο κ. Λάμπρος Σδρόλιας ανέφερε πως «από την άλλη, τα θετικά είναι επίσης σημαντικά, όπως η ηρεμία και η γαλήνη μέσα στην τάξη. Το μάθημα με λίγους μαθητές μπορεί να γίνει αποδοτικό και μπορείς να βοηθήσεις, να αφιερώσεις περισσότερο χρόνο στους μαθητές που χρειάζονται στήριξη. Υπάρχει μια ελεγχόμενη, διαχειρίσιμη κατάσταση, καθώς άλλο είναι να βρίσκονται 400 μαθητές στον αύλειο χώρο του διαλείμματος και άλλο να είναι έξω πολύ λιγότεροι. Επίσης οι μαθητές προσέρχονται με τάξη στο σχολείο, πηγαίνουν και κάθονται αμέσως στην αίθουσα περιμένοντας τον δάσκαλο, χωρίς να σηκώνονται από τα θρανία, ενώ εφαρμόζουν και τους κανόνες υγιεινής».\
e-thessalia
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις