Μειωμένη γύρω στο 20-30% σε σχέση με πέρυσι είναι φέτος η κατανάλωση στους φούρνους της γειτονιάς οι οποίοι προσπαθούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί μέσα στην πανδημία και μετά τη δίμηνη καραντίνα.
Τα αρτοποιεία δεν έκλεισαν στην πολύ δύσκολη περίοδο της καραντίνας, καθώς αντιπροσώπευαν τον χώρο των τροφίμων. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μέτρησαν απώλειες στους τζίρους που ξεπέρασαν ακόμη και το 60-70% σε ορισμένες περιπτώσεις.
«Αυτή την περίοδο η πτώση του τζίρου σε σχέση με πέρυσι το καλοκαίρι, είναι μειωμένη κατά 20-30%» τόνισε ο πρόεδρος του σωματείου Αρτοποιών Βόλου κ. Κώστας Τσουράπας και πρόσθεσε πως «οι φούρνοι της γειτονιάς στάθηκαν όλη αυτή την περίοδο στο πλευρό των καταναλωτών εξασφαλίζοντας φρέσκο ποιοτικό ψωμί με γνήσια υλικά και μεράκι, όπως πράττουν οι αρτοποιοί όλα αυτά τα χρόνια. Παράλληλα μέσα σε δύσκολες συνθήκες διέθεταν στο καταναλωτικό κοινό και όλα τα άλλα απαιτούμενη είδη που χρειάζονταν από αλμυρά εδέσματα και γλυκίσματα».
Ο κ Τσουράπας σημείωσε πως «η πτώση του τζίρου έχει διάφορες αιτίες. Πρώτον, οι καταναλωτές είναι περισσότερο μαζεμένοι στις αγορές τους. Δηλαδή τα αρτοποιεία είναι ο δεύτερος χώρος μετά τα σούπερ μάρκετ που δέχονται τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα καταναλωτών που διαμορφώνεται στις τέσσερις με έξι επισκέψεις την εβδομάδα. Όμως διαπιστώνουμε πως ο κόσμος καταναλώνει λιγότερα. Δεύτερον, στην εστίαση που την τροφοδοτούν τα αρτοποιεία, δεν υπάρχει η κατανάλωση των προηγούμενων χρόνων και τρίτον, πολλά ξενοδοχεία που εξυπηρετούμε, δεν άνοιξαν ή υπολειτουργούν».
Από την άλλη πλευρά υπάρχει μια κινητικότητα από τους λουόμενους που θα πάρουν κάποια εδέσματα από τους φούρνους για την παραλία, ενώ ξεκίνησαν και οι κοινωνικές επισκέψεις από σπίτι σε σπίτι, με αποτέλεσμα και από εκεί να υπάρχει μια κατανάλωση.
Την ίδια στιγμή που οι φούρνοι μετρούν απώλειες, υπάρχουν και αρτοποιεία που επενδύουν μεταφέροντας και ένα μήνυμα αισιοδοξίας. «Στον χώρο των αρτοποιών καταγράφεται μια δυναμική και μια κινητικότητα που δημιουργεί ελπίδα για την επόμενη μέρα. Έτσι βλέπουμε συναδέλφους να προχωρούν σε επενδύσεις με νέα σημεία πώλησης» τόνισε ο κ. Τσουράπας.
Εξάλλου τα τελευταία χρόνια το Σωματείο Αρτοποιών έχει προχωρήσει σε δράσεις εξωστρέφειας για να έρθει κοντά στο καταναλωτικό κοινό με τους καρπούς να αποδίδουν σε αυτή τη δύσκολη περίοδο.
e-thessalia
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις