Την ώρα που ο τουρκικός στόλος συνεχίζει απτόητος το έργο του, εμείς όχι μόνο δεν ασχολούμαστε πλέον με το ενδεχόμενο υπεράσπισης των υδάτων μας, αλλά μαλώνουμε μεταξύ μας για το ποιος φοράει μάσκα και αν ο Βαρουφάκης θα κάνει τελικά πορεία για την επέτειο του Πολυτεχνείου.

Αυτή είναι η νέα κανονικότητα, με τον κόσμο κλεισμένο μέσα να παρακολουθεί τα μακάβρια ρεπορτάζ των ΜΜΕ μετρώντας νεκρούς.

Με τους ειδικούς να μας προετοιμάζουν ψυχολογικά για την εντατική.

Την ίδια ώρα όμως, πίσω από τα φώτα, η κυβέρνηση κάνει… δουλίτσες. Οι φίλα προσκείμενοι επιχειρηματίες πρέπει να ζήσουν κι αυτοί.

Έτσι, μέσα στον ορυμαγδό του κορονοϊού, με την Ελλάδα να μην ασχολείται με τίποτα άλλο, στον τομέα των αερομεταφορών το αρμόδιο υπουργείο συνεχίζει ακάθεκτο το ύποπτο παιχνίδι που ξεκίνησε πριν από μερικούς μήνες, όταν ανέβασε στην ηλεκτρονική διαβούλευση ένα σχέδιο νόμου σύμφωνα με το οποίο καταργούνται οι κρατικές αεροπορικές αρχές στα αεροδρόμια, ανοίγει ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση της αεροναυτιλίας και δίνονται αρμοδιότητες (εκ του μακρόθεν) «ελέγχου και εποπτείας» των αεροδρομίων στην ΑΠΑ. Μια «Ανεξάρτητη Αρχή» αποτελούμενη από λίγους «ημέτερους», με επικεφαλής έναν πρώην CEO κρατικών εταιριών και προϋπηρεσία σε εταιρία του κ. Κοπελούζου, βασικού μετόχου της γερμανικής ΦΡΑΠΟΡΤ, που λειτουργεί 14 ελληνικά αεροδρόμια (και 1-2 στην Τουρκία).

Γι’ αυτό και πρόσφατα, μέσα στον πανικό και τη γενική συσκότιση λοιπών ειδήσεων λόγω του κορονοϊού, διεξήχθη στη χώρα μας επίδειξη «ψηφιακών απομακρυσμένων πύργων ελέγχου» από ξένη εταιρία αεροναυτιλίας, ενώ πριν από 1-2 μέρες έγινε και διαδικτυακή εκδήλωση της IATA (παγκόσμια ένωση των αεροπορικών εταιριών), με τίτλο «Οδηγώντας την Ελλάδα σε μία νέα αεροπορική πραγματικότητα»!

Τί προέκυψε από αυτή την ξαφνική σπουδή των αεροπορικών εταιριών του πλανήτη για την Ελλάδα;

Ότι η μείωση της επιβατικής κίνησης στη χώρα μας που εκτιμάται γύρω στο 61% για το 2020 και αναμένεται να επηρεάσει αρνητικά την ελληνική οικονομία κατά 10 δισ. ευρώ, θέτει σε κίνδυνο περισσότερες από 273.000 θέσεις εργασίας.

Προκειμένου λοιπόν να αποφευχθεί η μαζική απώλεια θέσεων εργασίας και η καταστροφή των οικονομικών και κοινωνικών ευκαιριών που προκύπτουν από τις αερομεταφορές, η IATA κάλεσε την ελληνική κυβέρνηση να προωθήσει ένα πλαίσιο οικονομικής, επιχειρησιακής και ρυθμιστικής στήριξης έως ότου η βιομηχανία μπορέσει να ξανασταθεί στα πόδια της.

Και ποιο είναι το κλου;

Ένα βασικό μέτρο προς αυτή την κατεύθυνση στην Ελλάδα είναι η ίδρυση και λειτουργία της νέας ανεξάρτητης ρυθμιστικής αρχής για την πολιτική αεροπορία.

Όπως δήλωσε ο περιφερειακός αντιπρόεδρος της IATA Ευρώπης, κ. Rafael Schvartzman, «η δημιουργία μίας αποτελεσματικής, ανεξάρτητης ρυθμιστικής αρχής για την επίλυση των προβλημάτων που αφορούν, μεταξύ άλλων, τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας, τις καθυστερήσεις, τη χωρητικότητα και τα αερολιμενικά τέλη και χρεώσεις, είναι μακροπρόθεσμο αίτημα ολόκληρου του αεροπορικού τομέα στην Ελλάδα». «Ωστόσο, εκκρεμεί η ψήφιση του νομοσχεδίου. Όσο συντομότερα θεσπιστεί ο νόμος, τόσο γρηγορότερα μπορούν να οικοδομηθούν ισχυρά θεμέλια για τη μελλοντική επιτυχία της αεροπορικής διασυνδεσιμότητας για την Ελλάδα», συμπλήρωσε.

Δηλαδή, τόσα χρόνια αυτά τα ζητήματα δεν αντιμετωπίζονται;

Τώρα, εν μέσω γενικού λοκντάουν η ΙΑΤΑ θυμήθηκε να πιέσει την κυβέρνηση να προχωρήσει με το κατάπτυστο νομοσχέδιο που μόνο τους επιχειρηματίες εξυπηρετεί καταργώντας στην ουσία κάθε έλεγχο επί των δραστηριοτήτων τους στα αεροδρόμια;

Σύμφωνα λοιπόν με κύκλους του υπουργείου Μεταφορών, που βαράει προσοχές στους ιδιώτες του κλάδου, το νομοσχέδιο (που οι γνωρίζοντες του χώρου λένε ότι υπαγορεύθηκε από ελληνική αεροπορική εταιρία) για τη σύσταση και λειτουργία της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας αναμένεται να εισέλθει στη Βουλή στο επόμενο δεκαήμερο (μέσα στο γενικό λοκντάουν δηλαδή) προς ψήφιση, κάνοντας το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, ενώ στόχος είναι, ως τα μέσα του 2021, να έχει προχωρήσει και η ουσιαστική αναμόρφωση (βλ. ιδιωτικοποίηση) της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Όταν θέλει η κυβέρνηση δηλαδή, τότε και μπορεί και σπεύδει.

Και το κερασάκι στην τούρτα;

Υπάρχει «πίεση», λένε, για να δημιουργηθεί μια επιπλέον μόνιμη Επιτροπή Εποπτείας, που θα αναλάβει την παρακολούθηση και έλεγχο της λειτουργίας των ΥΠΑ και ΑΠΑ, καθώς και τις επιδόσεις των εταιρειών λειτουργίας των αεροδρομίων στον εκσυγχρονισμό των υποδομών και των συστημάτων αεροναυτιλίας.

Δηλαδή, δώσαμε τα 14 μεγαλύτερα αεροδρόμια σε ιδιωτική εταιρία, τώρα καταργούμε τις κρατικές αρχές σε αυτά ώστε να μην γίνονται επιτόπιοι ουσιαστικοί έλεγχοι, συστήνουμε μια ΑΠΑ που θα τα «επιβλέπει» εκ του μακρόθεν, μάλλον με τηλεπάθεια, ιδιωτικοποιούμε σε δεύτερη φάση την αεροναυτιλία (που έχει πολύ ψωμί), και τέλος συστήνουμε και μια «Επιτροπή Εποπτείας» (πάλι στην Αθήνα, πάλι με «ημέτερους») για να επιβλέπει όλα τα παραπάνω!

Κατά τα άλλα υπάρχουν κάποιοι που κατηγορούν τον Μητσοτάκη για κρυφό «κρατιστή», σοσιαλδημοκράτη, σημιτικό και άλλα ανάλογα.

Την ίδια ώρα που καταργεί το κράτος όπου μπορεί, προς όφελος βέβαια ιδιωτικών επιχειρηματικών συμφερόντων.

Του Αερόπληκτου

Με πληροφορίες από tovima.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις