Σύμφωνα με πληροφορίες του newsauto, τις επόμενες εβδομάδες θα ξεκινήσει η… κινητήριος επιδότηση για αγορά νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αποκαλυπτικός για το ύψος των κινήτρων ήταν και ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ κ. Γιώργος Βασιλάκης…

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, τα σχετικά χρήματα έχουν ήδη δεσμευτεί από Ευρωπαϊκά κεφάλαια και απο ΕΣΠΑ και αρχικά θα αφορά 2.500 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα πουληθούν.

Εφόσον η ζήτηση είναι μεγαλύτερη το πρόγραμμα θα ανανεωθεί για όσα αυτοκίνητα χρειαστεί, πάντα σε συνεργασία με την Ε.Ε. η οποία θέλει διακαώς να διώξει τα ρυπογόνα αυτοκίνητα από τα εδάφη της. Και αυτή τη στιγμή, τα παλαιότερα και πιο ρυπογόνα, τα έχει η Ελλάδα…

 

Τα κίνητρα αυτά θα είναι σημαντικά, καθώς το Υπουργείο Περιβάλλοντος σε συνεργασία με το Οικονομικών και το Μεταφορών κατάφεραν να εξασφαλίσουν ένα καλό “πακέτο” από την ΕΕ.

Οπως αποκάλυψε και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Ελλάδος (ΣΕΑΑ) κ. Γιώργος Βασιλάκης μιλώντας στο ραδιόφωνο του Σκαϊ, το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει τα κίνητρα αυτά να δοθούν σε ιδιώτες καταναλωτές, ιδιοκτήτες Ταξί αλλά και εταιρείες διανομής προϊόντων.

Ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι το ύψος των κινήτρων θα είναι αντίστοιχο της Γερμανίας και της Ολλανδίας ενώ για τους ιδιοκτήτες Ταξί ή για επαγγελματικό όχημα οι επιδοτήσεις θα είναι διπλάσιες. Οι επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικού οχήματος στη Γερμανία κυμαίνονται έως 6.000 ευρώ ενώ στην Ολλανδία η επιδότηση είναι έως 5.000 ευρώ. Οπότε η επιδότηση στην Ελλάδα αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 6.000 και 5.000 ευρώ και για τους επαγγελματίες θα διπλασιάζεται και θα κυμαίνεται μεταξύ 12.000 και 10.000 ευρώ!

Όσον αφορά στην απόσυρση που ακούγεται ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ ξεκαθάρισε ότι θα αφορά μόνο όσους αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο οι οποίοι αν αποσύρουν και κάποιο παλαιό όχημα ταυτόχρονα θα λαμβάνουν κάποια επιπλέον επιδότηση.

Ο κ. Γιώργος Βασιλάκης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι: «Παρά την πτώση που κατέγραψαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων εξαιτίας του κορωνοϊού υπάρχει μια αισιοδοξία.

 

Είναι σαφές ότι για πρώτη φορά η χώρα μας αποκτά υπουργείο Περιβάλλοντος! Έως τώρα οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν ασχολούνταν με το περιβάλλον αλλά με την ενέργεια. Τώρα έχουμε ένα υπουργείο Περιβάλλοντος το οποίο όντως έχει βάλει κάτω και έχει δημιουργήσει κάποια κίνητρα τα μισά εξ αυτών υπάρχουν και για αυτό καταγράφεται μια αύξηση στα υβριδικά αυτοκίνητα και τώρα ετοιμάζονται τα κίνητρα για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα ηλεκτρικά είναι μηδενικών ρύπων και μηδενικού ήχου. Τώρα τον Ιούνιο ετοιμάζονται στο υπουργείο Περιβάλλοντος να ανακοινώσουν τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σε μία συνάντηση που είχαμε στο Υπουργείο με μεγάλη μας έκπληξη είδαμε τα κίνητρα που θα δοθούν καθώς τα επίπεδα επιδότησης είναι πολύ υψηλά και κυμαίνονται στα επίπεδα της Γερμανίας, Ολλανδίας. Πάρα πολλά χρήματα για να βοηθηθεί κάποιος να αγοράσει ένα ηλεκτρικό όχημα.

 

Αυτό περιμένουμε να δουλέψει. Βέβαια δεν περιμένουμε οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αποτελέσουν ξαφνικά ένα μεγάλο ποσοστό της αγοράς καθώς είναι σχετικά ακριβά.

Το σχέδιο που έχουν επεξεργαστεί προβλέπει 1.500 πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων φέτος, δηλαδή 2% της αγοράς και 3.500 μονάδες το 2021 αλλά από εκεί και πέρα να αυξάνονται πολύ.

Αυτά που ακούστηκαν για την απόσυρση αφορά μόνο αυτούς τους λίγους που θα αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο και σε περίπτωση που θα αποσύρουν και κάποιο παλαιό όχημα ταυτόχρονα θα πάρουν κάποια επιπλέον χρήματα. Αλλά μιλάμε για 1.500 περιπτώσεις και η αγορά πέρυσι έκλεισε στις 115.000 αυτοκίνητα κάτι που προφανώς δεν θα γίνει φέτος ούτε τα μισά περίπου αλλά δεν μιλάμε για μια γενικευμένη απόσυρση.

Όσον αφορά στα Ταξί και τα επαγγελματικά οχήματα τα κίνητρα τα οποία κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα μέσα στην πόλη θα είναι διπλάσια από εκείνα των ιδιωτών καταναλωτών! Τα κίνητρα θα είναι πολύ μεγάλα».

Τάκης Τρακουσέλλης, Γιώργος Κ. Ανδρής

πηγή:newsauto.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις