Δεν γνωρίζω πολλά για πάρα πολλά πράγματα.

Γνωρίζω όμως αρκετά καλά τα ζητήματα των αερομεταφορών στη χώρα μας.

Έναν τομέα που αποτελεί πυλώνα του τουρισμού, της «βαριάς» δηλαδή βιομηχανίας μας.

Που όπως κάθε τομέας στη χώρα υπάγεται και αυτός στις ορέξεις και στις διαθέσεις κάποιου συνήθως άσχετου πολιτικού, ο οποίος συγκυριακά διατελεί υπουργός ή υφυπουργός για ένα διάστημα, υλοποιώντας την ασχετοσύνη του στο εν λόγω αντικείμενο με τα γνωστά σε όλους αποτελέσματα.

Πολλές φορές, εκτός από ασχετοσύνη υπάρχουν και κρυφές ατζέντες, δυστυχώς.

Πρόσφατα βλέπουμε κάτι περίεργο να συμβαίνει στον διαχωρισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) σε πάροχο υπηρεσιών (αεροναυτιλία) και σε εποπτική αρχή (Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας-ΑΠΑ).

Ένας απαραίτητος διαχωρισμός που όμως επιβλήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, και που έσπευσε να υλοποιήσει τσάτρα πάτρα η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αμέσως μόλις παρέδωσε τα 14 αεροδρόμια στους Γερμανούς της ΦΡΑΠΟΡΤ.

Μόνο που δεν πρόλαβε να τον ολοκληρώσει, διότι μεσολάβησαν οι εκλογές και το πολυσύνθετο υπουργείο Μεταφορών ανατέθηκε στον «έμπειρο» κ. Καραμανλή.

Ο οποίος άλλαξε τον νόμο του ΣΥΡΙΖΑ και τώρα προχωράει ακάθεκτος στον νέο διαχωρισμό της κρίσιμης αυτής υπηρεσίας, που επί δεκαετίες λειτουργούσε αλλά και επόπτευε πάνω από 40 αεροδρόμια στην Ελλάδα.

Την οποία υπηρεσία, μαζί με τα αεροδρόμια, φρόντισαν τεχνηέντως να απαξιώσουν άπασες οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών, λαμβάνοντας ως αφορμή τον «Νόμο Ρέππα» περί ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων, και μη δίνοντας ούτε ένα ευρώ για υποδομές, έργα, επεκτάσεις, επισκευές, ανταλλακτικά, κτλ. από το 2011 και μετά.

Έτσι ώστε η παραχώρηση των χρυσορυχείων αεροδρομίων στους Γερμανούς να γίνει υπό το χειροκρότημα του λαού.

Μάλιστα, πριν από μερικούς μήνες η ΥΠΑ απέκτησε νέο διοικητή και δυο νέους υποδιοικητές.

Απόστρατους πτέραρχους της πολεμικής αεροπορίας, η οποία έχει τόση σχέση με την πολιτική αεροπορία, όση η Φόρμουλα 1 με τα σχολικά λεωφορεία.

Απόστρατους πτέραρχους είχε ως διοικητές της η ΥΠΑ επί χούντας. Από τότε είχαμε να το δούμε το έργο αυτό.

Στο ενδιάμεσο συνήθως διορίζονταν πολιτικοί μηχανικοί, συγκοινωνιολόγοι, δικηγόροι, πρώην στελέχη της Ολυμπιακής, πρώην υπάλληλοι της ΥΠΑ, κτλ.

Μάλιστα στους υποψήφιους για τις θέσεις συγκαταλέγονταν και πρώην διοικητές της ΥΠΑ, που αν μη τι άλλο γνωρίζουν το αντικείμενο.

Αντ’ αυτών επελέγησαν απόστρατοι. Για να μάθουν στου κασίδη το κεφάλι ή για να φέρουν σε πέρας ένα προσχεδιασμένο έγκλημα;

Ένα πλήρες deregulation των αερομεταφορών και των αεροδρομίων δηλαδή, που δοκιμάστηκε κάποτε στις ΗΠΑ και απέτυχε τραγικά. Με πολλούς νεκρούς.

Θα δούμε τι ακριβώς παίζει στο εγγύς μέλλον. Με ιδιωτικά αεροδρόμια, με μια υποστελεχωμένη αθηνοκεντρική ΑΠΑ (που είναι στα σκαριά), και που θα υπάρχει απλά για τα μάτια του κόσμου, έτσι ώστε να μην ελέγχονται οι ιδιώτες των αερομεταφορών στα αεροδρόμια, και αμέσως μετά μια διάλυση της εναπομείνασας ΥΠΑ με στόχο την ιδιωτικοποίηση και της εναέριας κυκλοφορίας, μαζί με τα ραδιοβοηθήματα. Απλά πράγματα, νεοφιλελεύθερα.

Ας ελπίσουμε όμως ότι όλα θα πάνε καλά έστω και με τους πτέραρχους, διότι η πολιτική αεροπορία χρειάζεται ιδιαίτερη καθοδήγηση δεδομένου του ευαίσθητου ρόλου της στην οικονομία μας και όχι μόνο.

Φανταστείτε τον διεθνή αντίκτυπο και τις επιπτώσεις ενός αεροπορικού ατυχήματος σε κάποιο ελληνικό αεροδρόμιο. Τα οποία ήταν ιδιαίτερα ασφαλή επί δεκαετίες χάρη στην ΥΠΑ, το προσωπικό της οποίας ήταν και είναι κατά κεφαλήν το πιο καταρτισμένο από πλευράς τυπικών και ουσιαστικών προσόντων σε ολόκληρο το ελληνικό δημόσιο. Και που ασκούσε συνεχείς και ενδελεχείς ελέγχους στους φορείς των αερομεταφορών στα πρότυπα των διεθνών απαιτήσεων.

Σήμερα τα αεροδρόμια τα λειτουργούν και τα εκμεταλλεύονται ιδιώτες και την ΥΠΑ διοικούν πρώην πτέραρχοι.

Δεν λέω άλλα. Όλοι καταλαβαίνουμε.

Πριν από μερικές ημέρες παρουσιάστηκε στην Επιτροπή Διαφάνειας του κοινοβουλίου και ο νέος προτεινόμενος από τον υπουργό διοικητής της υπό σύσταση ΑΠΑ. Την οποία σπεύδει το υπουργείο να νομοθετήσει εν μέσω θερινής ραστώνης, λίγες μέρες πριν κλείσει η βουλή, μπας και δεν πάρει χαμπάρι κανείς τι γίνεται.

Ο κ. Χρήστος Τσίτουρας, ο οποίος έχει διατελέσει μεγαλοστέλεχος πολλών εταιριών, αλλά και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ και του ΑΤΤΙΚΟΝ ΜΕΤΡΟ.

Για αυτό μάλλον, παρακολουθώντας την διαδικασία έγκρισης της τοποθέτησής του, στο κανάλι της βουλής, μου έκανε εντύπωση πως συνεχώς αναφέρονταν στον ρόλο της νεοσύστατης αυτής «εταιρίας». Έτσι την αποκαλούσε.

Προφανώς έτσι την βλέπει. Ως μια ακόμη εταιρία.

Μιλώντας αόριστα για την ανάγκη στήριξης της επιχειρηματικότητας, και του ανταγωνισμού στις αερομεταφορές, και άλλα τέτοια τεχνοκρατικά, που όμως δεν έχουν καμία σχέση με τον ρόλο που καλείται να παίξει η νέα αυτή αρχή, που εν ολίγοις θα πρέπει να επιβλέπει, να ελέγχει, και να επιβάλλει τη διεθνή και όχι μόνο νομοθεσία στις ιδιωτικές επιχειρήσεις, στις εταιρίες δηλαδή, που δραστηριοποιούνται στα ιδιωτικά ως επί το πλείστον αεροδρόμια.

Τα περισσότερα εκ των οποίων λειτουργεί η ΦΡΑΠΟΡΤ, στην οποία συμμετέχει και ο Όμιλος Κοπελούζου, σε εταιρία του οποίου (ΚΙΟΝ) εργάζονταν στο παρελθόν ο κ. Τσίτουρας, αν κρίνουμε από το δημοσιευμένο του βιογραφικό.

Ο οποίος από αύριο θα κληθεί να ελέγχει ως κράτος πλέον την λειτουργία και την επάρκεια αυτής της ιδιωτικής γερμανικής επιχείρησης.

Κρίσιμο δηλαδή και ιδιαιτέρως βαρύ συνάμα το εποπτικό ελεγκτικό έργο της νέας δημόσιας αυτής αρχής, και πάντως όχι εταιρίας, κάτι το οποίο μάλλον δεν έχει αντιληφθεί ο εν λόγω τεχνοκράτης.

Ο οποίος μίλησε φευγαλέα για τον Αι Σι Ει Ο (εννοούσε τον ICAO) ο οποίος έχει έδρα όπως είπε το «Μόντρεαλ του Τορόντο»! Μάλλον του ξέφυγε λόγω τρακ, αν και δεν το νομίζω, με τόση εμπειρία που έχει σε υψηλά πόστα.

Μίλησε επίσης για τον απαραίτητο ρυθμιστικό έλεγχο των drones, που μπήκαν στη ζωή μας ξαφνικά, και που χρειάζεται «να σκύψει από πάνω τους η νέα αρχή», αγνοώντας προφανώς ότι σε ένα κανονικό 24ωρο, χωρίς κορονοϊό, προσγειώνονται και απογειώνονται στα πάνω από 35 αεροδρόμια της Ελλάδας χιλιάδες αεροσκάφη, τα περισσότερα γεμάτα από «ψυχές», και εκεί καλείται η ΑΠΑ να επιδείξει αυστηρότητα και να επιβάλλει τη νομιμότητα, και όχι στα drones, που αποτελούν το 0.000000001% του αντικειμένου της πολιτικής αεροπορίας.

Και να μη ξεχνάει πως τα αεροδρόμια είναι μικρές σύνθετες πόλεις, σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία όλο το 24ωρο, όλο το χρόνο, και με εκατοντάδες εξειδικευμένες διαδικασίες που για να διεκπεραιωθούν με ασφάλεια απαιτούν συνεχή επιτήρηση και επίβλεψη εκ μέρους των αρμοδίων ελεγκτικών οργάνων του κράτους.

Κάτι που μάλλον δεν αντιλαμβάνεται η ηγεσία του υπουργείου, δημιουργώντας μια «ολιγομελή» αθηνοκεντρική αρχή, μακριά από τα αεροδρόμια, εξ ου και οι αναταράξεις που επέρχονται με βήμα ταχύ.

Η τοποθέτηση του κ. Τσίτουρα πάντως πέρασε από τη βουλή χωρίς αναταράξεις. Ήταν άλλωστε αναμενόμενο.

Οι εκάστοτε επιτροπές είναι μόνο για το θεαθήναι. Εξάλλου ποιος βουλευτής κατέχει το συγκεκριμένο θέμα ώστε να αμφισβητήσει με επάρκεια και με γνώση τις επιλογές του κ. υπουργού;

Εντύπωση όμως έκανε η τοποθέτηση της κ. Πέρκα, εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία σε αντίθεση με τους υπόλοιπους παρόντες βουλευτές των κομμάτων, περιέργως για στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, έδειξε να γνωρίζει σε βάθος το συγκεκριμένο αντικείμενο, και μάλιστα έδειξε να γνωρίζει και τον ίδιο τον κ. Τσίτουρα, ρωτώντας τον ευθέως γιατί δεν είναι μέλος του ΤΕΕ, και γιατί δεν έχει αναγνωρισμένο από το κράτος πτυχίο.

Εκείνος απάντησε αόριστα, λέγοντας πως στις θέσεις που διορίζονταν κατά καιρούς ουδέποτε του ζητήθηκε η αναγνώριση του πτυχίου του, ούτε είχε λόγους να εγγραφεί στο επαγγελματικό του επιμελητήριο.

Άλλη μια πρωτοτυπία της χώρας μας, όπου για να διοριστείς ακόμη και κλητήρας στο δημόσιο πρέπει εκτός του να έχεις πάει στρατιώτης να έχεις αναγνωρίσει και το πτυχίο σου της αλλοδαπής, αλλά για να γίνεις υπουργός ή για να τοποθετηθείς διοικητής κάποιας δημόσιας αρχής, υπηρεσίας, ή οργανισμού δεν χρειάζεται τίποτα από τα δυο.

Όπως όμως και να έχει, εμείς που ξέρουμε πέντε πράγματα παραπάνω για τα πολύπλοκα ζητήματα των αερομεταφορών, του ευχόμαστε καλή σταδιοδρομία και πάντα σιδεροκέφαλος.

Να θυμάται όμως πως η πολιτική αεροπορία δεν είναι σιδηρόδρομοι, ούτε τραμ, ούτε μετρό, ο ίδιος δεν είναι πλέον CEO ιδιωτικής εταιρίας, και πως κανένα λάθος ή ολιγωρία, ή παράβλεψη δεν συγχωρούνται όταν παίζονται ανθρώπινες ζωές.

Το διακύβευμα της ασφάλειας των αερομεταφορών είναι τεράστιο.

Αν πέσει κάποιο drone κανείς δεν θα το πάρει χαμπάρι.

Αν πέσει αεροπλάνο με επιβάτες, ζήτω που καήκαμε.

Και επίσης να θυμάται πως η νέα αρχή που καλείται να διοικήσει δεν είναι εταιρία.

Το αντίθετο μάλλον. Τις εταιρίες, που μοναδικό τους μέλημα είναι η κερδοσκοπία και η κερδοφορία θα πρέπει να ελέγχει, και μάλιστα αυστηρά. Για να αποφεύγονται οι εκπτώσεις.

Για την στήριξή τους, και για την επιχειρηματικότητα που ανέφερε, αρμόδιοι είναι άλλοι, όπως το υπουργείο Ανάπτυξης, εκείνο του Εμπορίου, κτλ. Η ΑΠΑ, επαναλαμβάνω, θα πρέπει να ελέγχει και όπου χρειάζεται να επιβάλλει την νομιμότητα.

Ψιλά γράμματα;

Θα δείξει.

 

Του Αερόπληκτου

πηγή:antinews.gr  http://www.antinews.gr/action.read/ellada/prosdetheite-problepontai-isxures-anatarakseis-stous-ellinikous-aitheres-/4.146246

 

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις