Προβληματισμό προκαλεί, όπως τουλάχιστον φαίνεται από δημοσιεύματα σε μερίδα του τουρκικού Τύπου, η αναβάθμιση των ελληνικών F-16 στην εκδοχή Viper.
Το πρωτότυπο, ως γνωστόν, μόλις πρόσφατα έκανε την δοκιμαστική πτήση του και σύντομα θα «πετάξει» για τις ΗΠΑ, όπου θα αναβαθμιστεί τεχνολογικά. Σύμφωνα, πάντως, με ασφαλείς πληροφορίες, φαίνεται ότι έχουν παρουσιαστεί ορισμένα προβλήματα σε κάποια συστήματα που πρέπει να αναβαθμιστούν. Η απόφαση για αναβάθμιση ελήφθη το 2018, ενώ το πρόγραμμα, βάσει των σχεδιασμών, αναμένεται να ολοκληρωθεί, υπό την αμερικανική εταιρεία, Lockheed Martin, το 2027.
Οι ανησυχία, ωστόσο, στην Τουρκία δεν φαίνεται να οφείλεται μόνο στην αναβάθμιση των ελληνικών μαχητικών αεροσκαφών, αλλά και στις μαζικές «καρατομήσεις» που έγιναν μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα, το 2016, στον χώρο της Πολεμικής Αεροπορίας της γείτονος, ακόμα και μεταξύ των πιλότων.
Ενδεικτικό είναι το δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας, Milliyet, στο οποίο αναφέρεται ότι «η αναβάθμιση δεκάδων ελληνικών F-16 στην έκδοση Viper, σε συνδυασμό με την απομάκρυνση περί των 150 Τούρκων πιλότων μαχητικών αεροσκαφών από την τουρκική ΠΑ, μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου 2016, έχουν καταστήσει την Ελλάδα άξια μεγαλύτερης προσοχής στο Αιγαίο, καίτοι δεν έχουν οδηγήσει σε ανατροπή του ισοζυγίου ισχύος».
Να σημειωθεί, ωστόσο, πως παρά τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργήθηκαν εξαιτίας των διώξεων στην τουρκική ΠΑ, η γείτων εξακολουθεί να διαθέτει πολύ μεγαλύτερο αριθμό μαχητικών αετροσκαφών απ’ ότι η Ελλάδα, καθώς και πιλότων.
Μετα το 2016, όμως, έγινε συχνότερα εμφανής ο «ερασιτεχνισμός» των Τούρκων πιλότων. Κάτι που προκαλεί εύλογες ανησυχίες για «ατυχήματα» στο Αιγαίο.
Τις τελευταίες ημέρες, επίσης, οι αεροπορικές παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου (ΕΕΧ) από τουρκικά μαχητικά έχουν μειωθεί κάθετα, συχνά σε μηδενικό επίπεδο. Κάτι που αποδίδεται στο γεγονός ότι η Αγκυρα θέλει να παρουσιάζει ένα «φιλειρηνικό» προσωπείο στη διεθνή κοινότητα και την ΕΕ.
Γενικότερα, πάντως, τα τελευταία χρόνια, στις περισσότερες περιπτώσεις, οι παραβιάσεις του ΕΕΧ αλλά και οι υπερπτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά από τουρκικά μαχητικά γίνονται σε εξαιρετικά μεγάλο ύψος. Κάτι που, όπως εκτιμάται, γίνεται τόσο εξαιτίας της απειρίας σημαντικού μέρους των Τούρκων πιλότων, όσο και της ελληνικής αεράμυνας.
lawandorder.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις