Πτώση τζίρου στη συγκρίσιμη περίοδο του Μαίου εμφανίζει η πλειονότητα των επιχειρήσεων στην Αθήνα. Χαμηλότερες επιδόσεις στο ιστορικό κέντρο και τις τουριστικές αγορές της Πλάκας και του Μοναστηρακίου.
Το ταμείο είναι μείον τον Μάιο για το 84% των εμπορικών επιχειρήσεων της πρωτεύουσας, συγκριτικά με τον Μάιο του 2019 ενώ μόλις 8,8% δηλώνει αύξηση, η οποία εν πολλοίς οφείλεται σε νέα υποκαταστήματα που πριμοδότησαν το τζίρο τους, σύμφωνα με επίκαιρη έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, κατά τον πρώτο μήνα επανεκκίνησης της αγοράς- όπου σημειωτέον για μεγάλο διάστημα ίσχυαν τα μοντέλα click away και click inside- οι επιδόσεις της αγοράς ήταν ισχνές, καθώς μία στις 4 επιχειρήσεις (23,6%) ανάφεραν πτώση πάνω από 50%. Το 1/3 των επιχειρήσεων εμφανίζει πτώση πωλήσεων μεταξύ 30% και 50% ενώ μία στις δέκα επιχειρήσεις δεν άνοιξε καν. Για πτώση τζίρου μέχρι 30% μιλά το 55,2% του δείγματος.
Η κατάσταση δείχνει λίγο καλύτερη εάν συγκριθούν οι πωλήσεις του φετινού Μαΐου με τον περσινό αλλά θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι πέρυσι τα καταστήματα άνοιξαν – μετά το πρώτο lockdown – στις 11 Μαΐου. Σε αυτή τη σύγκριση λιγότερες από τις μισές επιχειρήσεις (45%) καταγράφουν πτώση πωλήσεων. Το 16% δήλωσε τζίρο στα επίπεδα του 2020 κι ένα 8,4% εμφάνισε πτώση έως 15%. Αντίθετα, αύξηση πωλήσεων μέχρι 15% παρουσίασε το 25% των επιχειρήσεων. Σημειώνεται ότι καλύτερες επιδόσεις εμφανίζουν οι μεγαλύτερες εταιρείες που είχαν τη δυνατότητα να προμηθευτούν νέο εμπόρευμα.
Συνολικά, στο πεντάμηνο του 2021 συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 το 68% των επιχειρήσεων δηλώνουν ότι εμφάνισαν πτώση τζίρου. Πάνω από δύο στις δέκα επιχειρήσεις (21,3%) εμφανίζουν πτώση 16-30% κι ένα 17% εμφανίζει πτώση 30-50%. Μόνον 11,6% των επιχειρηματιών είδαν τις πωλήσεις των εταιρειών τους να καταγράφουν αύξηση. Στο σύνολο του δείγματος ο ένας στους δέκα (0,9%) εμφάνισε αύξηση τζίρου πάνω από 50%, ένα 10,7% εμφάνισε αύξηση από 15% μέχρι 30% ενώ σταθερές πωλήσεις καταγράφει το 13,3%.
Παράγοντες της αγοράς σημειώνουν ότι τα καταστήματα στηρίχθηκαν κυρίως από την πασχαλινή περίοδο. Για τις αλυσίδες, τα καταστήματα του κέντρου είναι τα λιγότερο αποδοτικά ενώ περιοχές όπως η Πλάκα και το Μοναστηράκι γράφουν απώλειες από 30% έως πάνω από 70-80%. Διαπιστώνεται επίσης ότι η αποφυγή της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και η έλλειψη τουριστικού ρεύματος, έχουν ως αποτέλεσμα η πτώση του τζίρου στο κέντρο της Αθήνας να είναι πολύ μεγαλύτερη από τις περιφερειακές αγορές της πρωτεύουσας.
Όπως σημειώνει ο πρόεδρος του ΕΣΑ, Σταύρος Καφούνης, η επαναλειτουργία της αγοράς σε καθεστώς χαμηλών τζίρων και η διαπίστωση ότι χρειάζεται πολύς χρόνος ακόμα για να επιστρέψει στους ρυθμούς του 2019, με βελτιωμένη ρευστότητα, δείχνει ότι οι εμπορικές επιχειρήσεις χρειάζονται ακόμα στοχευμένη στήριξη για να καλυφθεί «το βουνό των υποχρεώσεων» που μεταφέρθηκαν από την περίοδο της πανδημίας στο εγγύς μέλλον. Ο ίδιος ζήτησε περαιτέρω στήριξη με γενναία ρύθμισης των συνολικών οφειλών τους, διατήρηση του μέτρου της υποχρεωτικής μείωσης των ενοικίων για ένα ακόμα εξάμηνο και στοχευμένη στήριξη του λιανεμπορίου με τη δημιουργία ενός ειδικού προγράμματος ΕΣΠΑ, στα πρότυπα του προγράμματος για την εστίαση.
news247.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις