«Τα επαναλαμβανόμενα κυβερνητικά λάθη που συνεχίζονται και σήμερα, κατάφεραν το ακατόρθωτο»

Για έλλειψη εθνικού σχεδίου για την ναυπηγική βιομηχανία, κατηγορεί η επικεφαλής του ΚΙΝΑΛ, Φώφη Γεννηματά, την κυβέρνηση, τονίζοντας ότι έχει οδηγήσει τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας στα όρια της απαξίωσης.

Να σημειωθεί πως η κυβέρνηση, με κάθε ευκαιρία, δηλώνει πως συνδέει την «τύχη» των δύο ναυπηγείων με το εξοπλιστικό πρόγραμμα-μαμούθ του Πολεμικού Ναυτικού (5,5 δισ. ευρώ) για την απόκτηση τεσσάρων νέων πλοίων, καθώς και τον εκσυγχρονισμό υπαρχόντων.

Παρ’ ότι, μάλιστα, από πέρυσι στο μέσον του έτους, τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη υπόσχονταν ότι το θέμα των Ναυπηγείων, αρχής γενομένης αυτού της Ελευσίνας, θα έχει επιλυθεί, για να ακολουθήσει στη συνέχεια αυτό του Σκαραμαγκά, έως τώρα δεν έχει φανεί φως στον ορίζοντα.

Μπαλάκι οι ευθύνες

Μάλιστα, μπροστά σε αυτή την κατάσταση, το ένα υπουργείο πετάει το μπαλάκι των ευθυνών στο άλλο, με πλέον χαρακτηριστικές τις περιπτώσεις του υπουργείου Αμυνας, το οποίο αν και το αφορά απόλυτα η τύχη των ναυπηγείων, δηλώνει αναρμόδιο, και πετάει το μπαλάκι στο υπουργείο Ανάπτυξης και Οικονομικών.

Τώρα, λοιπόν, και ενόψει των εξελίξεων, όπως διατείνεται η κυβέρνηση ότι θα υπάρξουν για το εξοπλιστικό πρόγραμμα του ΠΝ, το Φθινόπωρο, η Φ. Γεννηματά και έξι βουλευτές του ΚΙΝΑΛ υπέβαλαν ερώτηση προς τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, τονίζοντας ότι «τα επαναλαμβανόμενα κυβερνητικά λάθη που συνεχίζονται και σήμερα, κατάφεραν το ακατόρθωτο: Να κινδυνεύουν και τα δύο ναυπηγεία να βρεθούν στα όρια της ολικής απαξίωσης, που αν συμβεί, θα σημαίνει τον οριστικό θάνατο της βαριάς βιομηχανίας στον τομέα της ναυτιλίας».

Ερωτήματα

Στην ερώτησή τους, επίσης, τονίζουν ότι:

-Ο τρόπος με τον οποίο εκποιούνται ο χώρος, οι εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. δεν διασφαλίζει τη βιωσιμότητά του και τη συνέχιση λειτουργίας του τουλάχιστον ως ναυπηγοεπισκευαστική μονάδα, αλλά ούτε τα δικαιώματα των εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένων των θέσεων εργασίας και των δεδουλευμένων τους, ενώ εκκρεμούν ακόμη τα ένσημα και οι αποζημιώσεις του 18μηνου,

Αφενός μεγάλο μέρος του επικείμενου προγράμματος ναυπήγησης πολεμικών πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας μας δύναται να πραγματοποιηθεί σε ελληνικά ναυπηγεία και αφετέρου ότι σύντομα επίκειται η άρση περιορισμού ναυπήγησης εμπορικών πλοίων από τα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε., αυξάνουν την προσδοκώμενη αξία και προοπτική τους, πολλαπλάσια τουλάχιστον σε σχέση με την κυβερνητική αντίληψη, όπως έχει μετουσιωθεί μέσω των εν εξελίξει διαγωνισμών,

Δεν έχει κατατεθεί έως σήμερα το σχέδιο εξυγίανσης για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και δεν υπάρχει δεσμευτικός προγραμματισμός για τον χρόνο υποβολής του, για να προχωρήσει η πορεία στο ειδικό δικαστήριο, σύμφωνα με τα άρθρο 106 των παρ.(β) και (δ) του πτωχευτικού κώδικα. Η αβεβαιότητα συνεχίζεται και εντείνεται προκειμένου να προχωρήσουν οι διαδικασίες και να διαπιστωθεί η βούληση των πιστωτών να συμφωνήσουν με το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας και κυρίως η βούληση του ΥΕΘΑ και της Κυβέρνησης συνολικά για να συμμετάσχει σε «κούρεμα» του χρέους των Ναυπηγείων προς το δημόσιο ώστε να ρυθμιστεί τελικά το χρέος,

Ήδη οφείλονται πάνω από 34 εκ. € δεδουλευμένα προς τους 600 εργαζόμενους των Ναυπηγείων Ελευσίνας και συνεχίζεται η συσσώρευση οφειλόμενων προς αυτούς λόγω της μη καταβολής του 30% σύμφωνα με τη συμφωνία 2016.

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις