Πρόστιμο ύψους 30.000 ευρώ επέβαλλε με απόφασή της η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) σε τηλεφωνικό κέντρο, το οποίο παράνομα προέβη σε 1, 5 εκατομμύρια τηλεφωνικές κλήσεις για προώθηση φυσικού αερίου.
Οι τηλεφωνικές κλήσεις γίνονταν στους πολίτες για λογαριασμό εταιρείας παροχής φυσικού αερίου.
Στην ΑΠΔΠΧ, είχαν υποβληθεί 17 καταγγελίες από πολίτες για παράνομες τηλεφωνικές κλήσεις, οι οποίες αφορούσαν στο χρονικό διάστημα από 28/11/2020 μέχρι 18/12/2020 και 20/12/2020 μέχρι 3/2/2021. Όπως δε αναφέρει στην απόφαση της η ανεξάρτητη Αρχή «κατά τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο οι παράνομες κλήσεις ανήλθαν σε 851.972 και σε 732.322 αντίστοιχα» ενώ «οι κλήσεις που απαντήθηκαν ήταν 408.041 και 343.303 αντίστοιχα».
Η εταιρεία φυσικού αερίου που είχε συνάψει τη σύμβαση με το τηλεφωνικό κέντρο για την προώθηση των προϊόντων της, κληθείσα να παράσχει εξηγήσεις ενώπιον της ΑΠΔΠΧ, υποστήριξε ότι είχε δώσει ρητές κατευθυντήριες οδηγίες στους υπαλλήλους του τηλεφωνικού κέντρου, «για τον τρόπο χειρισμού αιτημάτων που σχετίζονται με την επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα τόσο των πελατών της όσο και των υποψήφιων πελατών» καθώς και ότι «έχει ήδη πραγματοποιήσει και εξακολουθεί ανά τακτά χρονικά διαστήματα να οργανώνει σεμινάρια επιμόρφωσης των υπαλλήλων αυτής και των εργαζομένων των συνεργατών της με σκοπό την εξοικείωσή τους με το νέο νομοθετικό πλαίσιο περί προστασίας προσωπικών δεδομένων».
Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι του τηλεφωνικού κέντρου που πραγματοποιούσε τις παράνομες κλήσεις, στις εξηγήσεις που έδωσαν στην ΑΠΔΠΧ, υποστήριξαν μεταξύ άλλων, ότι οι επίμαχες κλήσεις που έγιναν σε καμία περίπτωση «δεν οφείλονται σε δόλο, κακή πρόθεση ή συνειδητή μη τήρηση των εκ του νόμου υποχρεώσεων» αλλά «αποκλειστικά σε συστημικό σφάλμα». Ανέφεραν επιπλέον πως το πρόβλημα της «μη εξαίρεσης των συνδρομητών που έχουν ενταχθεί στο μητρώο του άρθρου 11 από τις «κρύες λίστες» τηλεφωνικών αριθμών» οφείλεται σε «ανθρώπινο λάθος» υπαλλήλων της. Ήδη, μάλιστα, όπως ισχυρίστηκαν, η εταιρεία «προχώρησε άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες θεραπείας για την αποφυγή οιασδήποτε εφεξής όχλησης των καταγγελλόντων με σκοπό διαφημιστικές, προωθητικές ή άλλες ενέργειες και επιπλέον έχει εντάξει τους τηλεφωνικούς τους αριθμούς και στο μητρώο αντιρρήσεων που τηρεί, και ουδεμία κλήση έχει πραγματοποιηθεί εφεξής στους τηλεφωνικούς αυτούς αριθμούς».
Εξετάζοντας τα στοιχεία της υπόθεσης και ερμηνεύοντας την σχετική νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων, η ΑΠΔΠΧ έκρινε ότι η ευθύνη για τη μη εφαρμογή των κατάλληλων μέτρων, «θα πρέπει να επιμεριστεί στονεκτελούντα την επεξεργασία και στον υπεύθυνο την επεξεργασία», δηλαδή και στους υπευθύνους του τηλεφωνικού κέντρου και στην εταιρεία φυσικού αερίου. Με το σκεπτικό αυτό η ανεξάρτητη Αρχή επέβαλε στους υπευθύνους του τηλεφωνικού κέντρου, διοικητικό πρόστιμο ύψους 30.000 ευρώ «για παραβίαση του άρθρου 32 παρ. 2 και 4 του ΓΚΠΔ σε συνδυασμό με το άρθρο 28 παρ. 3, περ. γ του ΓΚΠΔ» και στην εταιρεία φυσικού αερίου επέβαλλε «την κύρωση της επίπληξης για παράβαση του άρθρου 28 παρ. 3 περ. γ του ΓΚΠΔ».
Κατερίνα Μάνθου
lawandorder.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις