Με το πρόσχημα του απορρήτου, αν και την ίδια στιγμή το υπουργείο Άμυνας και το ΓΕΕΘΑ προβαίνουν σε βομβαρδισμό «διαρροών» προς τα ΜΜΕ, με όλες τις σχετικές λεπτομέρειες των οπλικών συστημάτων, κάνουν πάρτι εξοπλιστικών αγορών, χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανέναν

Πάρτι εξοπλιστικών αγορών – μαμούθ, σε συνθήκες πλήρους αδιαφάνειας, έχουν στήσει το μέγαρο Μαξίμου και το υπουργείο Άμυνας. Κλείνοντας και τις τελευταίες «λεπτομέρειες» ενόψει των πιθανολογούμενων εκλογών, και, προκειμένου να μην αφήσουν ούτε ένα «ψίχουλο» να πέσει κάτω, προωθούν και τις τελευταίες μεγάλες αγορές αυτής της «κολοβής» τετραετίας της κυβέρνησης της ΝΔ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις τις τελευταίες ημέρες προωθήθηκαν στην Επιτροπή Άμυνας της Βουλής εξοπλιστικά προγράμματα τριών δισεκατομμυρίων ευρώ. Συνολικά, ο «εξοπλιστικός λογαριασμός που θα κληθεί να πληρώσει ο Έλληνας πολίτης ξεπερνά κατά πολύ τα 15 δισεκατομμύρια ευρώ.

 

Οικονομική στενωπός

Να σημειωθεί πως τα πάντα γίνονται με «απευθείας αναθέσεις», χωρίς διαγωνισμούς, υπό την πρόφαση του κατεπείγοντος. Γεγονός που αυξάνει τις ούτως ή άλλως εντονότατες υποψίες περί «φουσκωμένου» λογαριασμού στα εξοπλιστικά. Μεγάλοι κερδισμένοι, βέβαια, είναι οι πολεμικές βιομηχανίες των ΗΠΑ, της Γαλλίας, του Ισραήλ, κ.α.

Πρόκειται για τα μεγαλύτερα εξοπλιστικά προγράμματα από εποχής Ακης Τσοχατζόπουλου και Γιάννου Παπαντωνίου. Από τη μεριά μας, πάντως, ελπίζουμε οι Ακης – Γιάννος και οι «δορυφόροι» τους να είναι οι τελευταίοι που περνούν δικαστικές και… σωφρονιστικές περιπέτειες, εξαιτίας των εξοπλιστικών.

Αδιευκρίνιστα, επίσης, είναι τα χρονοδιαγράμματα αποπληρωμής των εξοπλιστικών αγορών. Η κυβέρνηση, μάλιστα, αποφεύγει συστηματικά να διευκρινίσει σε τι βάθος χρόνου θα πληρώνονται οι εξοπλιστικές αγορές και πόσα δισεκατομμύρια θα πρέπει να καταβάλλονται κάθε έτος τα επόμενα χρόνια σε βάθος δεκαετίας και πιθανώς πολύ περισσότερο (φέτος προβλέπονται πληρωμές ύψους 3,375 δισ.).

Κατά τις διαρροές του υπουργείου Οικονομικών, ένα «παράθυρο», ενδεχομένως, να έχει δημιουργηθεί το 2029, οπότε -ίσως- να μπορέσει η χώρα να εξασφαλίσει τα πρώτα κονδύλια, προκειμένου να πληρώσει για την αγορά του αμερικανικού μαχητικού αεροσκάφους 5ης γενιάς, F-35, η οποία, όμως, προς το παρόν είναι στα χαρτιά.

Πάντως, εάν ληφθούν υπόψιν οι εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομικών, τότε διαφαίνεται μεγάλη οικονομική στενωπός, εξαιτίας των εξοπλιστικών προγραμμάτων – μαμούθ, τα οποία συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς.

 

Ποιος θα πρωτοπάρει τις «δάφνες»

Την ίδια στιγμή στη Μεσογείων διαγκωνίζονται ποιος θα πρωτοαποσπάσει τις «δάφνες». Χαρακτηριστικά, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Κώστας Φλώρος έχει αποδυθεί σε «σπριντ» φωτογραφήσεων με εκπροσώπους αμερικανικών εταιρειών, όπως της Lockheed Martin και τον αντιπρόσωπό της στην Ελλάδα, Ντένι Πλέσσα, που θέλει να «σπρώξει» στη χώρα μας τα αεροσκάφη 5ης γενιάς, F-35, Ισραηλινούς που θέλουν να πουλήσουν τα εξοπλιστικά «καλούδια» τους στην Ελλάδα, κ.ο.κ.

Και βέβαια με τον νέο Αμερικανό πρέσβη στην Αθήνα, Τζορτζ Τσούνης, που άρχισε κι’ αυτός τα σούρτα – φέρτα στο υπουργείο Άμυνας, όπως και ο προκάτοχός του, Τζέφρι Πάιατ, λες και είναι… πρεσβευτική οικία του. Είναι, μάλιστα, τόσο έντονη η προβολή του Κ.Φλώρου, που κάποιοι λένε ότι «καπελώνει» ακόμα και τον υπουργό Άμυνας.

Με στολή … Μακεδονομάχου

Από τη μεριά του, βέβαια, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος φαίνεται πως έχει άλλες … σημαντικότερες σκοτούρες. Προεκλογικές. Ως εκ τούτου, κατά την περιοδεία του στη Φλώρινα, αίφνης, μετά από τέσσερα χρόνια θυμήθηκε τη Συμφωνία των Πρεσπών και ότι αυτή δεν του αρέσει.

Άραγε, είχε εκφράσει ποτέ την άποψή του στον απελθόντα Αμερικανό πρέσβη, Τζέφρι Πάιατ, για το θέμα; Διότι, ως γνωστόν, όπου στεκόταν ο Τ.Πάιατ εκθείαζε τη Συμφωνία των Πρεσπών. Τώρα, πριν τις εκλογές, και προκειμένου να χαϊδέψει τα αυτιά των ψηφοφόρων της ΝΔ, θυμήθηκε να ενδυθεί τη στολή … Μακεδονομάχου;

Ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στ’ αλεύρι

Κοντολογίς, το υπουργείο Άμυνας αγοράζει ό,τι «ετοιματζίδικο» όπλο υπάρχει, ακόμα και ορισμένα «σαπάκια» που αποσύρουν οι ΗΠΑ και τα σπρώχνουν ως χάντρες προς τους ιθαγενείς, καθώς και ό,τι ζητάνε οι ξένες πολεμικές βιομηχανίες. Οι αμερικανικές, γαλλικές, ισραηλινές, κ.ο.κ. Όσον αφορά τις τιμές, η ελληνική πλευρά είναι … γαλαντόμος. Σε μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ πάνω θα κολλήσει;

Ενώ, λοιπόν, η κυβέρνηση φιλοτεχνεί την εικόνα ότι αυτή έβαλε μια τάξη και επιτέλους εξοπλίζει τις Ένοπλες Δυνάμεις με σύγχρονα οπλικά συστήματα, δεν μπορεί να λύσει απλά προβλήματα, όπως για παράδειγμα τη συντήρηση των μεταγωγικών αεροσκαφών, C-130.

Σχεδόν τέσσερα χρόνια στην κυβέρνηση, και μόλις τώρα την τελευταία στιγμή πριν τις εκλογές εφευρίσκονται τρικάκια δήθεν για να λυθεί το πρόβλημα. Κι αυτό τη στιγμή που οι ελληνικές ΕΔ πρακτικά έχουν ξεμείνει από μεταφορικά αεροσκάφη.

Άραγε, τι έκανε τόσα χρόνια η ηγεσία του υπουργείου Άμυνας, το ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΑ; Ασχολούνταν μόνο με τα «σοβαρά», τις μεγάλες εξοπλιστικές αγορές και δεν τους έμενε χρόνος να κοιτάξουν τα «μικρά»; Ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στ’ αλεύρι. Αντί να κοιτάξουν πως θα οικοδομηθεί μια εθνική αμυντική βιομηχανία, το μόνο για το οποίο ενδιαφέρονται, είναι να ψωνίσουν το «έτοιμο» ξένο προϊόν που συνήθως είναι με «καπέλο» και αφήνει την άμυνα της χώρας μονίμως εξαρτούμενη από τα έξωθεν κέντρα.

 

Τσουχτερές «λύσεις»

Μόνο που οι λύσεις που επιλέγονται για τα C-130, την τελευταία στιγμή πριν τις εκλογές για να κλείσουν και οι τελευταίες «λεπτομέρειες», είναι πανάκριβες. Όπως αυτή που προωθεί το υπουργείο Άμυνας για τη μεταφορά ορισμένων C-130 στο Ισραήλ για συντήρηση.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η Ισραηλινή εταιρεία, ΙΑΙ, στην οποία θέλει να δώσει το υπουργείο Άμυνας τη συντήρηση τριών C-130, υπέβαλε προσφορά 19.500.000 ευρώ για κάθε αεροσκάφος (τρία, πιθανώς θα σταλούν) και χρόνο παράδοσης 18 μήνες. Η διοίκηση της ΕΑΒ, μάλιστα, φέρεται να είναι έξαλλη με αυτή την εξέλιξη, ενώ στελέχη της λέγεται ότι δηλώνουν πως η ισραηλινή εταιρεία δεν είναι πιστοποιημένη για συντήρηση αεροσκαφών, C-130, και πως η Ελλάδα θα πληρώσει στο Ισραήλ τέσσερις φορές περισσότερα απ’ ό,τι αν γινόταν το έργο αυτό στη χώρα μας.

Θα πει κανείς: Κοίτα ποιος μιλάει; Η διοίκηση της ΕΑΒ, η οποία το 2021 έταζε στις ελληνικές ΕΔ ότι θα τους έχει έτοιμα τα πρώτα C-130 μέσα στο 2022, και τώρα, μόλις πρόσφατα, αποφάσισε να δώσει τη δουλειά με απευθείας ανάθεση σε μια άκρως αμφιλεγόμενη, σύμφωνα με τους εργαζόμενους στην ΕΑΒ, ελληνική ιδιωτική εταιρεία;

antinews.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις