Ο κ. Ιερώνυμος άφησε να διαφανεί ότι δεν επιθυμεί μία εξοντωτική ποινή για τον ιερέα – Ο Δημήτριος Λουπασάκης και η ομάδα του αναμένεται να μετατεθούν σε μετόχι της Αρχιεπισκοπής στα νότια της Αττικής
Μετά από διεργασίες και άγριο παρασκήνιο, που ακολούθησαν τη δημοσιοποίηση του πορίσματος-«καταπέλτη»για τη δράση του Δημήτριου Λουπασάκη στους Αγίους Ισιδώρους, ο ιερέας φαίνεται να πέφτει στα μαλακά, σχεδόν στα… πούπουλα.
Πληροφορίες από την Ιεραρχία της Εκκλησίας λένε ότι ετοιμάζεται μία συμβιβαστική, ενδιάμεση λύση, για ένα «βελούδινο» διαζύγιο με τον ιερέα-σταρ, ο οποίος πέτυχε να έχει προσωπικούς πιστούς και να εισχωρήσει στην υψηλή κοινωνία της Αθήνας.
Η τελική έκβαση της υπόθεσης δρομολογήθηκε στις αρχές της εβδομάδας, όταν ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος ενημέρωσε με κάθε επισημότητα, αλλά και διάθεση να εκτονωθεί το θέμα, τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο για το πόρισμα, που συντάχθηκε μετά από πολυετή έρευνα για τη δράση του κ. Λουπασάκη και της ομάδας του στο εκκλησάκι των Αγίων Ισιδώρων.
Ο κ. Ιερώνυμος άφησε να διαφανεί ότι δεν επιθυμεί μία εξοντωτική ποινή για τον ιερέα-σταρ. Ενδεικτικό των πολύ προσεκτικών, ου μην και προστατευτικών για τον παπα-Δημήτρη, χειρισμών που κάνει ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος είναι το γεγονός ότι οριστική απόφαση για την υπόθεση δεν έχει εκδοθεί ακόμα, παρότι διέρρευσαν πληροφορίες ότι κάτι τέτοιο θα γινόταν την Παρασκευή.
Σύμφωνα με τα νεώτερα από την οδό Αγίας Φιλοθέης, όπου στεγάζεται η Αρχιεπισκοπή, επίσημη ανακοίνωση αναμένεται να γίνει εντός της εβδομάδας, παρότι η εκκλησιαστική ηγεσία θα προτιμούσε να μην υπάρξει η παραμικρή δημοσιότητα γύρω από το θέμα.
Θεωρείται, με τα σημερινά δεδομένα, ότι ο ιερέας Δημήτριος Λουπασάκης και η ομάδα του θα μετατεθούν σε μετόχι της Αρχιεπισκοπής στα νότια της Αττικής, αλλά όχι στη Βάρη, όπως είχε κυκλοφορήσει προ ημερών. Συζητείται στο παρασκήνιο η περίπτωση για ένα εκκλησιαστικό νομικό πρόσωπο, στο οποίο θα εγκατασταθούν, ώστε να μείνουν όλες οι πλευρές κατά το δυνατόν ευχαριστημένες.
Ο κ. Ιερώνυμος φέρεται έτσι διατεθειμένος να δώσει μία δεύτερη ευκαιρία στον 63χρονο ιερέα, αλλά με τον όρο ότι η δράση του θα παρακολουθείται πλέον στενά και θα αξιολογείται διαρκώς. Μοιάζει η απόφαση να είναι κάπως σαν… «κίτρινη κάρτα», με μπόλικη επιείκεια και μεγαθυμία. Ο αρχιεπίσκοπος αφήνει να εννοηθεί σε κουβέντες του με συνεργάτες του, ότι θεωρεί πως ο εκ Κρήτης ορμώμενος παπάς, έχει αντιληφθεί ότι το παράκανε και είναι διατεθειμένος να χαμηλώσει τους τόνους.
Ο ρητός όρος ή η άτυπη οδηγία -θα φανεί στην πορεία τι ακριβώς σημαίνει- προς τον κ. Λουπασάκη είναι να συμπεριφέρεται στο εξής με λιγότερη… εξωστρέφεια. Κοινώς να μην το κάνει βούκινο αυτό που κάνει, να μην διαφημίζει τις θαυματουργές ιδιότητες του «τίμιου σταυρού», με τον οποίον γοητεύει τους πιστούς.
Κάποιοι μιλούν για σαφή εντολή προς την ομάδα Λουπασάκη να «σταματήσει τα παγανιστικά» και να «πάψει να οργιάζει», αλλά δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι αυτές οι νουθεσίες εκλαμβάνονται ως σοβαρές από τον ιερέα και τους συνεργάτες του, που εκτιμάται ότι θα επιχειρήσουν να ανασυνταχθούν με όσο γίνεται λιγότερο θόρυβο. Διότι – όπως εκτιμούν αρκετά μέλη της Ιεράς Συνόδου, «από τη στιγμή που το έκαναν μία φορά και απέκτησαν τόση δύναμη, θα είναι ένας επίμονος πειρασμός και ασύστολη ροπή, να το ξανακάνουν».
Εκκλησιαστικοί κύκλοι κάνουν λόγο για μία «μέση οδό», που επέλεξε να ακολουθήσει ο αρχιεπίσκοπος, ώστε «να μην πικραθεί ο κόσμος και οι φίλοι» του κ. Λουπασάκη. Και η αλήθεια είναι ότι ο κύκλος αυτών των «φίλων» ήταν που κινήθηκε με ιδιαίτερο ζήλο για να γλιτώσει τον ιερέα από τα χειρότερα. Οι γνωρίζοντες μιλούν για πολλά τηλεφωνήματα και πάμπολλα μηνύματα ακόμα και για επαφές που έγιναν με το περιβάλλον του Αρχιεπισκόπου, προκειμένου να επιδειχθεί στη συγκεκριμένη περίπτωση η δύναμη της συγχώρεσης για τον παπά Δημήτρη.
Η συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου για την υπόθεση αυτή στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας ήταν θυελλώδης και – όπως σημειώνουν εκκλησιαστικές πηγές. Υπήρξε πολύ έντονη απαίτηση από τουλάχιστον 20 ιεράρχες, να τιμωρηθεί αυστηρά ο ιερέας. Όπως αναφέρουν εκκλησιαστικές πηγές, ήταν κυρίως η νέα γενιά των Μητροπολιτών, δηλαδή ιεράρχες κάτω των 60 ετών, που ζήτησαν να μην περάσει χωρίς σοβαρές συνέπειες η όλη υπόθεση.
Το σκεπτικό πολλών εξ αυτών των ιεραρχών είναι απλό: Τι θα εμποδίζει στο μέλλον τον κ. Λουπασάκη να δέχεται πιστούς, να διακηρύττει και να πράττει τα ίδια, απλά χωρίς τις κάμερες, χωρίς θόρυβο και διαφήμιση; Για ποιο λόγο να μην επαναλάβει σε εύλογο διάστημα και αφού κοπάσει η τωρινή ιστορία, τις ίδιες πρακτικές για τις οποίες απομακρύνθηκε από τους Αγίους Ισιδώρους; Ιδίως τώρα που το κοινό του είναι ήδη μεγάλο και η απόσταση πολύ μικρή για να αναχαιτίσει την ανάγκη καταφυγής στις… «ευλογίες» του;
Όπως λένε εκκλησιαστικοί παράγοντες, που συμμερίζονται τους παραπάνω φόβους, «εδώ έφτασε ο Λουπασάκης να κάνει κανάλι στο Youtube (τον Φεβρουάριο του 2020) και προσκαλούσε τους πιστούς να κάνουν εγγραφή, διαφημίζοντας τα ‘‘θαύματά’’ του και θα σταματήσει τώρα;». Μάλιστα σημειώνουν ότι δεν πρέπει να υποτιμάται η οργάνωση του «συστήματος», που δρούσε στο εκκλησάκι του Λυκαβηττού, καθώς εκτιμούν ότι εισχώρησαν στον περίγυρο του διάσημου ιερέα, διάφοροι κύκλοι ανθρώπων, όπως για παράδειγμα αντιεμβολιαστές.
Η αλήθεια είναι πως η επιρροή που ασκούσε κατά ένα περίεργο τρόπο στους πιστούς ήταν τεράστια. Είναι χαρακτηριστικό το πώς και με πόση βεβαιότητα περιγράφει την υπερφυσική εμπειρία που λέει ότι βίωσε ένας εκ των ανθρώπων που πήγαιναν στους Αγίους Ισιδώρους: «Από ό,τι απερίγραπτα πολύτιμο βιώνω και εγώ, ο ελάχιστος ανάξιος, μνημονεύω καταρχάς ένα Σημείο Θαύματος τόσο συνταρακτικό όσο όντως δεν γίνεται να περιγραφεί όταν είδα στο τέμπλο να κινείται το Βλέφαρο του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού σε έναν Εσπερινό που όλοι είχαμε βιώσει κάτι ξεχωριστό γεμίζοντας την ψυχή μας με δάκρυα ευγνωμοσύνης ως φώτα πορείας για τη ζωή μας», αναφέρει αρθρογράφος σε εκκλησιαστικό site. Με ανάλογα σημειώματα, που προέβαλαν το εκκλησάκι του Λυκαβηττού κάπως σαν τους Αγίους Τόπους εν Ελλάδι, είναι γεμάτο το διαδίκτυο και εξηγεί το πώς έγινε τόσο δημοφιλές σημείο για «ανωνύμους» και «επωνύμους» πιστούς!
Τι λέει το πόρισμα
Ένα από τα «θαύματα», που… πιστώνονται στον κ. Λουπασάκη και συντελέστηκε στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής Λαγκαδά, ο οποίος συνεργαζόταν με τους Αγίους Ισιδώρους: ήταν ένας «ανάπηρος», που τον έκανε καλά ο ιερέας, αλλά τελικά αποδείχθηκε ότι… περπατούσε και πριν.
Μόλις πριν μερικούς μήνες επίσης αποκαλύφθηκε ότι ένας άνδρας με σκλήρυνση κατά πλάκας, που υποτίθεται ότι γιατρεύτηκε εκ θαύματος από τον «τίμιο σταυρό» του παπά Δημήτρη, στην πραγματικότητα δεν παρουσίασε καμία βελτίωση.
Ο μητροπολίτης Αργολίδος Νεκτάριος που ηγήθηκε του κατηγορητηρίου για τις δράσεις του κ. Λουπασάκη ήταν καταπέλτης για όσα γίνονταν εκεί: «Όταν η πίστη φεύγει από την πόρτα, θα μπει η δεισιδαιμονία από το παράθυρο. Το κενό δεν το αγαπά η φύση. Μιλάμε για ανθρώπους εκεί που εκμεταλλεύονται οικονομικά και ψυχικά τον πόνο των ανθρώπων. Είναι ένας “σταρ” γκουρού παπάς. Είναι η πιο ακραία αρρωστημένη κατάσταση που έχω συναντήσει» δήλωσε κάποια στιγμή.
Σημειωτέον ότι το πόρισμα που συντάχθηκε μετά από ανακρίσεις τριών ετών και δεκάδες μαρτυρικές καταθέσεις ζητούσε να εξεταστεί ακόμα και ψυχιατρικά ο ιερέας Λουπασάκης, αλλά και να διερευνηθούν δικαστικά τα όσα εντόπισε η εκκλησιαστική έρευνα. Δηλαδή οι κατηγορίες για σκανδαλισμό και εξαπάτηση των πιστών με καλλιέργεια και εκμετάλλευση της θρησκοληψίας τους με κατασκευή «θαυμάτων» («αγυρτεία»), για ανυπακοή, μη νόμιμη δημιουργία μοναστικής αδελφότητας, αλλά και απιστία στη διαχείριση των οικονομικών, καθώς και αλλοίωση των ιερών κανόνων, απείθεια και περιφρόνηση των εγκυκλίων της επισκοπής, προσβολή ιερών μυστηρίων, όπως του γάμου, παράνομη χειροτονία και άλλα.
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις