Τέλος εποχής για το Boeing 747 μετά από 50 χρόνια – Βγήκε το τελευταίο αεροπλάνο από το εργοστάσιο

58

Το 1990 αποτελούσε το 28% του επιβατικού στόλου – Γιατί σταματάει η παραγωγή του

Το θρυλικό Boeing 747 μπορεί να κυριάρχησε στους αιθέρες για 50 χρόνια και να έγινε σύμβολο των αεροπορικών ταξιδιών, όμως μόλις βγήκε το τελευταίο από το εργοστάσιο, αφού η παραγωγή του σταμάτησε.

Το βράδυ της Τρίτης (6/12) στο μεγαλύτερο εργοστάσιο στον κόσμο κατασκευής Boeing, που βρίσκεται στις ΗΠΑ και λειτουργεί από το 1967, ολοκληρώθηκε η δημιουργία του 1.574ου και τελευταίου Boeing 747.

Μάλιστα, πρόκειται να παραδοθεί στην εταιρεία φορτηγών και ναυλωμένων αερομεταφορέων Atlas Air Worldwide Holdings στις αρχές του 2023.

CNBC
Boeing’s last 747 has rolled out of the factory after a more than 50-year production run.
cnbc.com
Boeing’s last 747 has rolled out of the factory after a more than 50-year production run
Boeing has produced 1,574 of the planes at its factory north of Seattle.

Όπως αναφέρει το CNBC το σκάφος ύψους 19 μέτρων και 76,2 μέτρων σε μήκος είναι καλυμμένο με μια πράσινη προστατευτική επίστρωση, με το πλήρωμα του τις τελευταίες ημέρες να ελέγχει τα όργανα προσγείωσης και να ελέγχει τόσο τα συστήματα διαχείρισης φορτίου, όσο και φτιάχνοντας τους εσωτερικούς χώρους.

«Είναι μια πολύ σουρεαλιστική εποχή, προφανώς», είπε χαρακτηριστικά ο Kim Smith, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής των προγραμμάτων 747 και 767s της Boeing έξω από το εργοστάσιο συναρμολόγησης. «Για πρώτη φορά εδώ και 50 χρόνια δεν θα έχουμε 747 σε αυτήν την εγκατάσταση», πρόσθεσε στη συνέχεια, για το μοντέλο αεροπλάνου που το 1990 καλύπτεται το 28% του παγκόσμιου στόλου για επιβατικά ταξίδια.

Γιατί σταματάει η παραγωγή των 747

Η εταιρεία Boeing συνεχίζει να λειτουργεί και να παραγάγει αεροσκάφη, όμως δεν πρόκειται να δημιουργήσει ξανά το μοντέλο 747, το οποίο αρχίζει να αντικαθίστανται από τα 777 και 787 Dreamliners που διαθέτουν δύο διαδρόμους και δύο κινητήρες.

Έτσι, το 747 αποσύρεται σιγά-σιγά από τους αιθέρες, κάτι που έκαναν οι United και Delta πριν το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού, αλλά και οι Qantas και British Airways που καθήλωσαν για πάντα τους στόλους με τα συγκεκριμένα Boeing κατά τη διάρκεια των lockdown.

Το Boeing 747 με τους τέσσερις κινητήρες κάποτε έκανε προσιτά τα διεθνή ταξίδια από το 1970 κι έπειτα, επειδή με πολλά άτομα και βαρύ φορτίο μπορούσε να διανύσει με ασφάλεια μεγάλες αποστάσεις. Ταυτόχρονα, λόγω του όγκου του διευκόλυνε τις επιβατικές πτήσεις, αφού μπορούσαν να καλυφθούν τα γούστα των απαιτητικών επιβατών, καθώς είχε σχεδόν τα πάντα.

Πλέον, οι αεροπορικές εταιρίες στρέφονται σε αεροπλάνα με δύο κινητήρες – όπως τα «δίδυμα αδέρφια» του 777 και 787 – ενώ η εταιρεία προσπαθεί να γυρίσει σελίδα μετά τα αεροπορικά δυστυχήματα με τη σειρά 737 Max, που στοίχησαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους.

Παρόλα αυτά, θα χρειαστεί μια δεκαετία μέχρι την τελευταία πτήση του 747, καθώς παραμένει λειτουργικό.

«Ήταν ένα υπέροχο αεροπλάνο. Μας εξυπηρέτησε άψογα», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της British Airways, Σον Ντόιλ, στο περιθώριο εκδήλωσης στο Διεθνές Αεροδρόμιο Τζον Φ. Κένεντι με την American Airlines. «Υπάρχει πολλή νοσταλγία και αγάπη για αυτό, αλλά όταν κοιτάμε το μέλλον, βλέπουμε σύγχρονα αεροσκάφη με περισσότερη αποτελεσματικότητα και πιο βιώσιμες λύσεις», πρόσθεσε στη συνέχεια.

Παναγιώτης Φλώκης

newsbeast.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αν σας άρεσε το άρθρο

Κάνετε Like