Η κυβέρνηση χύνει τώρα κροκοδείλια δάκρυα για τον ξαφνικό θάνατο του στόλου των C-130 ενώ είναι αυτή που τα καθήλωσε για να προχωρήσει σε νέο deal.

Σταματήστε να ρίχνετε κανναβούρι στους «παπαγάλους» του Μαξίμου, γίνεστε γραφικοί με τα C-130. Η κυβέρνηση χύνει τώρα κροκοδείλια δάκρυα για τον ξαφνικό θάνατο του στόλου των C-130 ενώ είναι αυτή που τα καθήλωσε για να προχωρήσει σε νέο deal.

Και τώρα το Μαξίμου με τους παπαγάλους του παίζει θέατρο για να περάσει άλλη μια στημένη αγορά με fast tack διαδικασίες.

Εμφανίζουν τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ να απευθυνθεί μέσω των ακολούθων Άμυνας, σε μια σειρά από κράτη που έχουν διαθέσιμα μεταγωγικά C-130, για να αγοράσει άμεσα-με διακρατική συμφωνία- 4 μεταχειρισμένα σε καλή κατάσταση.

Μα που τις λένε αυτές τις ανοησίες.

Θα κάνουν τους dealers οι στρατιωτικοί ακόλουθοι αναζητώντας στα «τυφλά» διαθέσιμα μεταχειρισμένα C-130 ανά την υφήλιο;

Φυσικά και όχι! Καταρχάς για την αγοροπωλησία μεταχειρισμένων αμυντικών συστημάτων μέσω τρίτης χώρας απαιτείται η συγκατάθεση της κατασκευάστριας εταιρίας και της χώρας που τα παράγει. Στην προκειμένη περίπτωση τα «διόδια» για αγορά μεταχειρισμένων C-130 τα έχουν οι ΗΠΑ και η κατασκευάστρια εταιρία Lockheed Martin.

Επομένως η οποία αγορά θα γίνει μέσω της LM που είναι η μόνη που γνωρίζει με ακρίβεια ποιες χώρες έχουν διαθέσιμα προς πώληση μεταχειρισμένα C-130. Ήδη το Μέγαρο Μαξίμου έχει κάνει σινιάλο στην LM να βρει από τον παγκόσμιο στόλο 6 μεταχειρισμένα C-130 και να ξεκινήσει η διαδικασία αγοράς άλλων τριών καινούργιων C-130J το κόστος των οποίων θα αγγίξει τα 300 εκατομμύρια (100 έκαστο).

Στο πλαίσιο των επιστροφών χρημάτων στην Ελλάδα από παλαιότερες συμβάσεις (πχ εκσυγχρονισμό F-16 επί ΣΥΡΙΖΑ) , η Lockheed Martin έχει αναπτύξει στην ΕΑΒ μονάδα παγκόσμιας παραγωγής τμήματος των C-130J

Ωστόσο μείζον πολιτικό ζήτημα παραμένει η απαξίωση του στόλου των C-130 από την παρούσα κυβέρνηση. Για τον λόγο αυτό πηγή προσκείμενη στον Α/ΓΕΕΘΑ σπεύδει να διευκρινίσει ότι: «Ο κύριος Αρχηγός με συνεχείς αναφορές του τα τελευταία τρία έτη ζητούσε να λυθεί “επειγόντως” το θέμα των μεταφορικών αεροσκαφών. Όμως το ζήτημα κάπου είχε κολλήσει, πιο ψηλά και χρειάστηκε παρέμβαση του πρωθυπουργού για να λυθεί το ζήτημα».

Και φυσικά η «λύση» έρχεται με άλλο ένα deal και μετά τσατίζονται όταν ο Τσίπρας τους λέει ότι πιο ξεφτέρια από τον Άκη. Η κρίση του ’96 προκάλεσε αγορές 8 δισ., ενώ η κρίση του ’20 αγορές 14 δισ. και συνεχίζετε ακάθεκτοι…

Δ. Β.

ieidiseis.gr

Eurokinissi | Γιώργος Κονταρίνης

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις