Σκοτεινά και δυσπρόσιτα τούνελ, ανύπαρκτες επικοινωνίες και επικίνδυνες γέφυρες συνθέτουν τη διαδρομή που πραγματοποιούν τα τρένα της γραμμής Θεσσαλονίκη-Φλώρινα του σιδηρόδρομου.

Το OPEN και ο δημοσιογράφος Αντώνης Τσολναράς πραγματοποίησαν αυτοψία στη γραμμή, με τις εικόνες που κατέγραψαν να υπογραμμίζουν το έλλειμμα ασφάλειας.

Όπως μετέδωσε ο δημοσιογράφος, στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Φλώρινα δεν εγκαταστάθηκε ποτέ τηλεδιοίκηση, αλλά τοποθετήθηκε ένα «ψαλίδι» ασφαλείας, το οποίο φαίνεται να μην λειτουργεί και κανείς δεν γνωρίζει τι θα συμβεί αν σπάσουν, για παράδειγμα, τα φρένα ενός τρένου.

 

Ασυντήρητη γέφυρα 100 χρόνων και τυφλά σημεία

«Εδώ πέρα θέλαμε μια διπλή γραμμή. Δεν έδωσαν τίποτα παραπάνω. Έμεινε η μονή, όπως ήταν επί Τουρκοκρατίας», ανέφερε, μιλώντας στο OPEN ο Αναστάσιος Παππούς, πρώην σταθμάρχης.

Η κάμερα του OPEN βρέθηκε σε ένα από τα 13 τούνελ από τα οποία περνάνε τα τρένα και κατέγραψαν ρηγματώσεις που έχουν προκληθεί από τις διαβρώσεις. Παράλληλα, είναι εμφανές ότι δεν υπάρχει φωτισμός, ενώ το σημείο είναι… τυφλό χωρίς τη δυνατότητα επικοινωνίας.

Συνθήκες εγκατάλειψης κατέγραψε και σε μια από τις τρεις γέφυρες που βρίσκονται κοντά στον σταθμό Αύρα. Όπως τόνισε ο Αντώνης Τσολναράς, η γέφυρα κατασκευάστηκε πριν από σχεδόν 100 χρόνια και παραμένει ασυντήρητη.

Ξεκινούν δύο εμπορευματικά τρένα της Hellenic Train

Υστερα από διαβουλεύσεις ημερών ξεκινούν τελικά το βράδυ της Τετάρτης (29/3) τα δύο πρώτα εμπορευματικά τρένα της Hellenic Train. Σύμφωνα με πληροφορίες του ethnos.gr, οι οποίες επιβεβαιώθηκαν και από την ανακοίνωση της εταιρίας, έχει ήδη προγραμματιστεί μία εμπορευματική αμαξοστοιχία, η οποία θα ξεκινήσει από την Αθήνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη και μία που θα εκτελέσει την αντίστροφη διαδρομή.

Η πρώτη αμαξοστοιχία θα ξεκινήσει από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό το Θριάσιο στις 21.45 και η δεύτερη από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη με ώρα αναχώρησης 22.20.

Όπως είχαμε ήδη γράψει από την Τρίτη, υπήρξε επικοινωνία μεταξύ της εταιρίας και του διαχειριστή υποδομής ΟΣΕ προκειμένου να επανεκκινήσουν τα εμπορευματικά, τα οποία θα αποτελέσουν και τον «πιλότο» για την έναρξη και των επιβατικών δρομολογίων στο βασικό σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Στόχος είναι να διατρέξουν τη διαδρομή αρχικά τρένα χωρίς επιβάτες ώστε να διαπιστωθεί η καλή κατάσταση του δικτύου για να επαναδρομολογηθούν και οι επιβατικές αμαξοστοιχίες. Σε κάθε περίπτωση θεωρείται μάλλον απίθανη η επανέναρξη των δρομολογίων των επιβατικών τρένων από το Σάββατο 1η Απριλίου, όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί. Πιθανότατα η επανεκκίνησή τους θα γίνει εφόσον δεν υπάρξουν απρόοπτα από την ερχόμενη Δευτέρα 3 Απριλίου.

Υπενθυμίζεται ότι από την Hellenic Train είχε ήδη συνταχθεί επιστολή προς τον ΟΣΕ με στόχο να βρεθεί ένας κοινός τόπος και να ξεκινήσουν εκ νέου τα δρομολόγια. Ένα από τα πράγματα που είχε ζητηθεί από τον διαχειριστή υποδομής είναι η στελέχωση των εμπορευματικών τρένων και από έναν συνοδό υπάλληλο του ΟΣΕ ώστε να χρησιμοποιεί εκείνος το φορητό τηλέφωνο του συστήματος GSMR σε μια προσπάθεια να γίνει ένα «by-pass» του προβλήματος με τη μη πιστοποίησή τους και τη μη χρήση τους από το προσωπικό της Hellenic Train, έως ότου αυτά πιστοποιηθούν από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).

Εκτός του ζητήματος της κάλυψης των επικοινωνιών στη σήραγγα των Τεμπών, είχαν ζητηθεί εγγυήσεις ασφαλείας με τοποθέτηση πομπών σε συγκεκριμένα σημεία προς την Ειδομένη και η φύλαξη των διαβάσεων προς την Ειδομένη.

Τα εμπορευματικά φαίνεται ότι θα είναι, πάντως, τα μοναδικά δρομολόγια που έχει αποφασιστεί να επανεκκινήσουν την Τετάρτη. Η πρόταση για επανέναρξη του Προοαστιακού της Αθήνας προς τη Μαγούλα αν και έχει πάρει την έγκριση από τον ΟΣΕ δεν αναμένεται να υλοποιηθεί από αύριο Πέμπτη. Από το Σάββατο στις ράγες αναμένεται να μπει και το δρομολόγιο Αθήνα – Παλαιοφάρσαλος.

ethnos.gr

ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις