Μετά την αυτοψία που πραγματοποίησαν στο σημείο του δυστυχήματος στα Τέμπη, αποκάλυψαν ότι υπάρχουν σημαντικά ευρήματα.

Συνέντευξη Τύπου παραχώρησαν οι πραγματογνώμονες που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη.

Κατά την παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ, η πενταμελής ανεξάρτητη επιτροπή διερεύνησης (Τεχνικοί Σύμβουλοι / πραγματογνώμονες) μίλησαν για τις ελλείψεις στις επικοινωνίες, ότι δηλαδή έπρεπε να είναι τυποποιημένες κάτι το οποίο δεν έγινε, για τις έρευνες που γίνονται για τα αίτια της σύγκρουσης στα Τέμπη, αλλά και της έκρηξης και της πυρκαγιάς που ακολούθησαν.

Η επιτροπή αποτελείται από τον Φαίδωνα Καραϊωσηφίδη, Αεροναυπηγό -Μηχανικό, διερευνητή και Αεροναυπηγών ατυχημάτων, τον Γιώργο Βλασσόπουλο, Υποπτέραρχος, τον Κώστα Λακαφώση, Πραγματογνώμονα, Μηχανολόγο Αεροναυπηγό Μηχανικό, τον Βασίλη Παπαδόπουλο, Μηχανολόγο Μηχανικό, πραγματογνώμονα ατυχημάτων και τον Γιώργο Περιβολιώτη, Ηλεκτρολόγο Μηχανικό, πραγματογνώμονα και σύμβουλο ασφαλείας.

Μετά την αυτοψία που πραγματοποίησαν στο σημείο του δυστυχήματος, αποκάλυψαν ότι υπάρχουν πολλά σημαντικά ευρήματα που αφορούν σε παραλείψεις στις ραδιοεπικοινωνίες, στα συστήματα ασφαλείας, στις επικοινωνίες μεταξύ συρμών και σταθμών και στην προβληματική κουλτούρα εν γένει του σιδηροδρόμου, όπως ανέφεραν οι ίδιοι.

Οι ανεξάρτητοι πραγματογνώμονες μίλησαν επίσης, για την πυρασφάλεια, αλλά και για το ότι διαπιστώνουν ελλείψεις στην συντήρηση συστημάτων και στο θέμα των ραδιοεπικοινωνιων, αφού υπήρχαν κάποια σημεία που δεν έπιανε ο ασύρματος, κάτι το οποίο ήταν εν γνώση τους.

Συγκεκριμένα αποκάλυψαν ότι:

Αποτελεί μυστήριο η αιτία του «μανιταριού» που δημιουργήθηκε το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και της φωτιάς που έκαιγε για περίπου 20 – 25 λεπτά και παραδόξως δεν έκαψε, στο βαθμό θα ανέμεναν, τις τρεις μηχανές των δύο αμαξοστοιχιών, δύο από την εμπορευματική και μία από την επιβατική.

Υπάρχουν προβλήματα στις ραδιοεπικοινωνίες – στο μοναδικό μέτρο ασφαλείας στον σιδηρόδρομο τη στιγμή που δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση – και η επικοινωνία γίνεται μόνο με ασυρμάτους, συσκευές που δεν έχουν μεγάλη εμβέλεια από τη στιγμή που παρεμβάλλονται βουνά.

Το σύστημα ραδιοκάλυψης GSM-R, που θα έλυνε το πρόβλημα, υπήρχε στο τρένο το επιβατικό, αλλά για κάποιο λόγο δεν λειτούργησε. Αυτό διερευνάται από την δικαιοσύνη.

Διαπιστώθηκαν ελλείψεις στην πυρασφάλεια, ελλείψεις και νομοθεσίας και στην πιστοποίηση και εκπαίδευση των σταθμαρχών.

Δεν τηρούνται οι τυποποιημένοι κανόνες ασφαλείας. Έχουν γίνει αυτοψίες τόσο στον τόπο όσο και στα συντρίμμια αλλά και στο σταθμαρχείο της Λάρισας. Λειτουργούν επικουρικά και για ολοκληρωθεί η έρευνά τους θα περάσει αρκετός καιρός.

Τέμπη: Παραλείψεις και ανθρώπινα λάθη

«Αναμένουμε με πολύ μεγάλη αγωνία τα αποτελέσματα αυτά, για να δούμε, πέρα από τις ευθύνες του σταθμάρχη, αν τελικά υπήρχε η δυνατότητα να υπάρχουν και άλλες ασφαλιστικές δικλίδες με τις οποίες θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί το μοιραίο δυστύχημα», ανέφερε χθες στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alpha η Μ. Χατζηκωνσταντίνου, δικηγόρος ενός από τους πολυτραυματίες.

Οι πραγματογνώμονες που έκαναν έρευνα στις καμένες αμαξοστοιχίες θα τονίσουν ότι δεν υπάρχει νομοθετική υποχρέωση για πυρασφάλεια στα τρένα, ενώ στα βαγόνια δεν υπήρχαν φωτιστικά ασφαλείας.

Ο πρώην πρόεδρος της Επιτροπής Παρακολούθησης του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας, περιέγραψε ενώπιον του εφέτη ανακριτή σημαντικές ελλείψεις σε τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου όσον αφορά την ασφάλεια.

Ο Χρήστος Γκατσιούλης υποστήριξε ότι δεν υπήρχε επικοινωνία μεταξύ σταθμών, σε σημεία του δικτύου, ενώ είχαν κλαπεί καλώδια, δεν υπήρχε εξοπλισμός ETCS στα τρένα και έτσι δεν μπορούσαν να γίνουν δοκιμές και να τεθεί σε λειτουργία. Επιπλέον, παραβιάστηκαν οι προθεσμίες για τα έργα, χωρίς συγκεκριμένες μελέτες.

ieidiseis.gr

intime

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις