Δύσκολη η αποστολή διάσωσης για το εγκλωβισμένο πλήρωμα του υποβρυχίου που εξερευνούσε το ναυάγιο του Τιτανικού.

Εξαιρετικά δύσκολη χαρακτηρίζουν την «αποστολή σωτηρίας» των 5 επιβαινόντων του υποβρυχίου που εξερευνούσε το ναυάγιο του Τιτανικού, όταν χάθηκε στα βάθη του ωκεανού.

Τα σενάρια για τα αίτια που οδηγήσαν στην «εξαφάνιση» του υποβρυχίου είναι πολλά και κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά πού βρίσκεται αυτή τη στιγμή. Ωστόσο, γνώστες του θέματος, αλλά και παλιοί επιβάτες του εν λόγω υποβρυχίου που εξερευνούσε το ναυάγιο του Τιτανικού αναφέρουν πως οι ελπίδες για τη σωτηρία των 5 εγκλωβισμένων είναι ελάχιστες.

 

 

Παράλληλα, σύμφωνα με το Skynews πάρχει η πληροφορία πως από το υποβρύχιο έχει σταλεί σήμα κινδύνου, χωρίς να είναι γνωστό αν πρόκειται για αυτοματοποιημένο μήνυμα, αν ήταν από ανθρώπινο χέρι, αλλά και πότε εστάλη.

Τα πιθανά σενάρια για την εξαφάνιση του υποβρυχίου

Σύμφωνα με ανάλυση του Guardian ανάμεσα στα σενάρια που εξετάζονται είναι η εμπλοκή του υποβρυχίου στα συντρίμμια του Τιτανικού και προβλήματα με την επικοινωνία και το ρεύμα.

Τα συντρίμμια του πλοίου, που βρίσκονται σε βάθος 3.800 μέτρων στον πυθμένα του ωκεανού, είναι διασκορπισμένα και επικίνδυνα.

«Υπάρχουν παντού κομμάτια και συντρίμμια του πλοίου», δήλωσε ο Frank Owen, συνταξιούχος αξιωματικός του Βασιλικού Ναυτικού της Αυστραλίας και διευθυντής του προγράμματος διαφυγής και διάσωσης υποβρυχίων.

Η επαφή χάθηκε μία ώρα και 45 λεπτά μετά το ταξίδι του υποβρυχίου, γεγονός που υποδηλώνει ότι το πλήρωμα μπορεί να βρισκόταν κοντά ή στον πυθμένα, ανέφερε.

Το υποβρύχιο έχει μέγιστη ταχύτητα τριών κόμβων, αλλά είναι πιο αργός όσο πιο βαθιά πηγαίνει.

Σε περίπτωση εμπλοκής, διακοπής ρεύματος ή επικοινωνιών, το υποβρύχιο είναι εξοπλισμένος με βαρίδια, τα οποία μπορούν να απελευθερωθούν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, δημιουργώντας αρκετή άνωση για να τον ανεβάσουν στην επιφάνεια. Διαθέτει επίσης μια σειρά από σήματα και φώτα που μπορεί να χρησιμοποιήσει μόλις βρεθεί στην επιφάνεια για να προσελκύσει την προσοχή.

Ένα άλλο σενάριο, είναι να υπήρξε διαρροή. Στο σενάριο αυτό η τύχη του υποβρυχίου δεν είναι καλή, δήλωσε ο Alistair Greig, καθηγητής θαλάσσιας μηχανικής στο University College του Λονδίνου.

«Εάν έχει κατέβει στον πυθμένα και δεν μπορεί να ξαναβγεί με τη δική του δύναμη, οι επιλογές είναι πολύ περιορισμένες», πρόσθεσε. «Εάν το υποβρύχιο βρίσκεται στον πυθμένα και παραμένει άθικτο, είναι ελάχιστα τα σκάφη που μπορούν να φτάσουν τόσο βαθιά, και σίγουρα όχι δύτες».

Ο Chris Parry, απόστρατος αντιναύαρχος του βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού, δήλωσε στο Sky News ότι η διάσωση στο βυθό είναι «μια πολύ δύσκολη επιχείρηση».

«Ο Τιτανικός βρίσκεται σε μία τάφρο. Υπάρχουν πολλά συντρίμμια τριγύρω. Έτσι, η προσπάθεια να εντοπιστεί με το σόναρ, ώστε να στοχεύσουμε σε συγκεκριμένη περιοχή, στην οποία θέλουμε να ψάξουμε με ένα άλλο υποβρύχιο θα είναι πράγματι πολύ δύσκολη».

Ποιος έστειλε σήμα κινδύνου;

Σύμφωνα με τον Δρ. Σάιμον Μπόξαλ, του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον, ένα σήμα κινδύνου έχει σταλεί από το αγνοούμενο υποβρύχιο, αλλά το πότε έγινε αυτό παραμένει άγνωστο.

Δήλωσε ότι έχει «γνώση από δεύτερο χέρι» για το εν λόγω σήμα.

«Καθώς δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις ασυρμάτους κάτω από το νερό, βασίζεσαι αποκλειστικά στα «pings» – ήχος -. Πρόκειται για περιορισμένη επικοινωνία», δήλωσε.

«Υπήρξε ένα ping έκτακτης ανάγκης που έλεγε ότι το σκάφος βρίσκεται σε κίνδυνο. Δεν ξέρω αν αυτό δημιουργείται αυτόματα ή αν δημιουργείται από ανθρώπινη παρέμβαση», πρόσθεσε, τονίζοντας πως δεν γνωρίζει πότε εστάλη το Ping.

ieidiseis.gr

Institute for Exploration, Center for Archaeological Oceanography

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις