«Διπλά δικαιωμένος» αισθάνεται ο πρώην υπουργός Μεταφορών επί ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης, μετά την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τη σύμβαση 717 για την τηλεδιοίκηση.
Ο κ. Σπίρτζης αισθάνεται διπλά δικαιωμένος για το ότι εκείνος ήταν που ζήτησε «πρώτος να συσταθεί προανακριτική επιτροπή για τις τυχόν ποινικές ευθύνες στην πορεία υλοποίησης της σύμβασης».
«Τώρα μπορεί ο κάθε πολίτης να κατανοήσει γιατί ζητούσα να γίνει προανακριτική επιτροπή και στη συνέχεια ειδική επιτροπή που προβλέπει το Σύνταγμα για διερεύνηση των πιθανών ευθυνών μου» τονίζει. Σημειώνει δε σε ανάρτησή του στο FB ότι «οι ευθύνες δεν είναι γενικές, αλλά προσωποποιημένες».
«Με εξαίρεση τους συγγενείς των θυμάτων και την ελληνική κοινωνία, που απολύτως αιτιολογημένα και δίκαια αναζητούν την πλήρη διαλεύκανση κάθε πτυχής και του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών και των πεπραγμένων όλων στο σιδηρόδρομο, ρωτάμε σήμερα τους υπόλοιπους και δυστυχώς είναι πολλοί, ποιος θα ζητήσει πρώτος συγγνώμη;» αναφέρει ο κ. Σπίρτζης καλώντας τη ΝΔ να ζητήσει «συγγνώμη για τη στοχοποίησή μου».
Σήμερα, ποιος θα ζητήσει πρώτος συγγνώμη;
Τώρα μπορούν να κατανοήσουν όλοι, τους λόγους…
Αποτελεί απόλυτη δικαίωση, η δικαστική απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου (που παραθέτω ΕΔΩ
https://bit.ly/3Rqc7qT , όπως την βρήκαμε από δημοσιεύματα) όσων έχω αναφέρει στη Βουλή αλλά και στις δημόσιες τοποθετήσεις μου, για την Σύμβαση 717/2014, που ακυρώνει όσα ειπώθηκαν για τη διαχείριση της Σύμβασης 717/2014 την περίοδο 2015-2019 και όσους επιχείρησαν να την συνδέσουν με την τραγωδία των Τεμπών.
Με εξαίρεση τους συγγενείς των θυμάτων και την ελληνική κοινωνία, που απολύτως αιτιολογημένα και δίκαια αναζητούν την πλήρη διαλεύκανση κάθε πτυχής και του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών και των πεπραγμένων όλων στο σιδηρόδρομο, ρωτάμε σήμερα τους υπόλοιπους και δυστυχώς είναι πολλοί, ποιος θα ζητήσει πρώτος συγγνώμη;
Η κυβέρνηση της ΝΔ, ο προπαγανδιστικός μηχανισμός της που με αναζητούσε τις πρώτες ημέρες με το ερώτημα «που είναι ο Σπίρτζης;», τα κόμματα της Αντιπολίτευσης που επιχειρούσαν να συμψηφίσουν ευθύνες της κυβέρνησης της ΝΔ με τις κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, για μικροκομματικούς λόγους, όσοι προεκλογικά ψιθύριζαν για τις δήθεν ευθύνες μου, στην εκλογική μου περιφέρεια ή όσοι προσπαθούσαν για αλλότριους λόγους να μπλέξουν την δυσνόητη νομοθεσία των δημόσιων έργων, εθνική και ευρωπαϊκή, με τις ευθύνες της τραγωδίας;
Πέντε χρόνια μετά την προσφυγή, που κατατέθηκε σε ανύποπτο χρόνο το 2019, είναι πλέον επιβεβαιωμένο μετά τη δικαστική απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου, ότι οι Διοικήσεις της ΕΡΓΟΣΕ, την περίοδο 2015 – 2019, λειτούργησαν και στο πνεύμα και στο γράμμα του Νόμου των Δημόσιων Συμβάσεων και της χρηστής διαχείρισης. Επιβεβαιώνεται η ορθή επιλογή και η απόλυτη ανάγκη σύναψης Συμπληρωματικής Σύμβασης στο έργο, λόγω της σοβαρής έλλειψης του φυσικού αντικειμένου της δημοπράτησης του αλλά και όσα ειπώθηκαν περί μη υπογεγραμμένων μελετών από τη δανειοπάροχο εταιρεία. Όσα δηλαδή από την πρώτη στιγμή επισήμανα, αλλά καμία Εισαγγελική Αρχή δεν εξέτασε για την σύμβαση 717/2014, κατά την περίοδο πριν τη δημοπράτηση και κατά τη δημοπράτηση.
Είναι η απάντηση σε όσους επιχείρησαν την σύνδεση και την διάχυση ευθυνών του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, σε όλες τις Κυβερνήσεις, σε όλους τους Υπουργούς και σε όλες τις Διοικήσεις. Σε όσους ισοπεδωτικά διακηρύσσουν «ότι όλοι ίδιοι είναι» και «όλοι έχουν ευθύνες».
Είναι η απάντηση σε όσους στοχοποίησαν το έργο και τα πρόσωπα των κυβερνήσεων του Αλέξη Τσίπρα, συλλογικά και προσωπικά. Σε όσους ψιθύριζαν προεκλογικά και μετεκλογικά, είτε για μικρο-πολιτικούς λόγους, είτε για προσωπικούς λόγους, τις δήθεν ευθύνες μου και των Διοικήσεων της ΕΡΓΟΣΕ, για την περίοδο 2015-2019, εκμεταλλευόμενοι τον πόνο των συγγενών, το δίκαιο αίτημα και την ανάγκη της ελληνικής κοινωνίας για άπλετο φως, σε όλα και για όλους.
Τώρα μπορεί ο κάθε πολίτης να κατανοήσει γιατί ζητούσα να γίνει προανακριτική επιτροπή και στη συνέχεια ειδική επιτροπή που προβλέπει το Σύνταγμα για διερεύνηση των πιθανών ευθυνών μου.
Τώρα μπορούμε να επαναλάβουμε και να ξαναπούμε ότι οι ευθύνες σε θέματα διαχείρισης είναι προσωποποιημένες και όχι γενικές.
Τώρα μπορούν να κατανοήσουν όλοι, πως η ισοπέδωση, η μεθοδευμένη από διάφορα κέντρα τοξικότητα και ο λαϊκισμός δεν βοηθούν την Ελλάδα, τη δικαιοσύνη και την δημοκρατία.
Η προσπάθεια ακύρωσης του μεγάλου έργου που υλοποιήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, από το 2015-2019, είτε αφορά τους αυτοκινητόδρομους, είτε τον σιδηρόδρομο, είτε το ΜΕΤΡΟ, είτε τις κοινωνικές υποδομές, έπεσε στο κενό, παρά την δική μας επικοινωνιακή πλημμέλεια.
Εύχομαι οι κανόνες της χρηστής διοίκησης, της διαφάνειας, αλλά ταυτόχρονα και της λογοδοσίας και της διερεύνησης των πεπραγμένων κάθε Υπουργού και κάθε Διοίκησης να τύχουν της αντιμετώπισης που δείξαμε εμείς, χωρίς την αναζήτηση οιασδήποτε προνομιακής διάταξης ή αντιμετώπισης.
Να ευχηθώ μετά την απόφαση, οι διοικήσεις της ΕΡΓΟΣΕ αλλά και των σιδηροδρομικών εταιρειών των κυβερνήσεων μας, να μην ταλαιπωρηθούν περαιτέρω.
Σε αναμονή των διορθωτικών δηλώσεων και δημοσιευμάτων και των περαιτέρω πρωτοβουλιών μου…