Πολλές και αποκαλυπτικές των συνθηκών, αλλά και της μετέπειτα συγκάλυψης των ευθυνών για την τραγωδία των Τεμπών, πληροφορίες μεταδόθηκαν από το ντοκιμαντέρ «#ΜΑΜΑΕΡΧΟΜΑΙ- Ο δρόμος προς τη δίκη» του Mega χθες μετά τα μεσάνυχτα.

Αν και η μετάδοσή του είναι από μόνη της ένα μήνυμα ακόμα και στην κυβέρνηση, ότι το έγκλημα δεν πρόκειται να ξεχαστεί ή να μείνει στην πίσω γραμμή της δημοσιότητας,  προκάλεσε μάλλον απογοήτευση το γεγονός ότι μεταδόθηκε τις πρώτες μεταμεσονύχτιες ώρες – προγραμματισμένο για τις 00.10 άρχισε στις 00.22.

Η έρευνα που έκανε η Ανθή Βούλγαρη και σκηνοθέτησε ο Γιώργος Πετρόπουλος, τρείς μήνες ύστερα από το πρώτο ντοκιμαντέρ και 16 μήνες από την Εθνική τραγωδία, για όποιον καταλαβαίνει, είχε πολλά νέα στοιχεία.

Ψύχραιμες μαρτυρίες ανθρώπων που γλίτωσαν από σύμπτωση, όπως εκείνη της Ελευθερίας Δρίγγα.

Στοιχεία «καταπέλτες» για το θρυλούμενο σύστημα τηλεδιοίκησης. Για το μπάζωμα και το τσιμέντωμα του χώρου δίπλα από τις ράγιες. Καταγγελίες για «απανωτές αλλοιώσεις» του σημείου όπου έπεσαν τα βαγόνια μετά τον εκτροχιασμό, για διαγραφή περίπου 11 λεπτών από την επικοινωνία/συνομιλία του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας «με σκοπό να καλυφθούν στοιχεία».

Στοιχεία της δικογραφίας αναδεικνύουν, όπως ειπώθηκε, ευθύνη κυβερνητικών στελεχών. Πανεπιστημιακός περιέγραψε το νομικό πλαίσιο που λειτουργεί προστατευτικά για κυβερνητικούς παράγοντες ακόμα για έρευνα ενδεχόμενων αδικημάτων.

Η κάμερα κατέγραψε παράδοξους ισχυρισμούς και ελιγμούς από κυβερνητικά χείλη στην περιγραφή της διαδρομής της υπόθεσης προς την εκδίκαση της. Για το μπάζωμα. Τα πορίσματα από τους εμπειρογνώμονες.

Για τυχόν ευθύνες πολιτικού ή πολιτικών το Συνταγματικό πλαίσιο είναι τέτοιο ώστε μόνον η Βουλή είναι αρμόδια. Αν θα μπορούσε να αλλάξει κάτι αυτό θα ήταν εφικτό μόνον με αναθεώρηση συγκεκριμένου άρθρου του Συντάγματος όπως επισήμανε ο ίδιος πανεπιστημιακός.

Και στο δεύτερο ντοκιμαντέρ η υπερπροβολή της δημοσιογράφου ήταν έντονη, γι’ αυτό αξιοπρόσεκτη. Ειδικά στα πρώτα περίπου δέκα λεπτά του «#ΜΑΜΑΕΡΧΟΜΑΙ- Ο δρόμος προς τη δίκη» τα πλάνα στην Ανθή Βούλγαρη και σε καθέναν ξεχωριστά από όσους μίλησαν ήταν σε αναλογία ένα προς ένα.

Καλή η σκηνοθεσία. Η έμπνευση με τα λιτά γενικά κάδρα, ακόμα και εκείνα με εστιασμένο φωτισμό σε δημοσιογράφο και συνεντευξιαζόμενο μόνον, είχε ενδιαφέρον. Αδικήθηκε (και πάλι) ως κάποιο βαθμό από την αμετροέπεια των «λατρευτικών» πλάνων στην παρουσιάστρια.

topontiki.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις