Στο …ακουστικό τους εξακολουθούν να περιμένουν οι επιβάτες του μετρό όχι μόνο για την απόκτηση σήματος κινητής τηλεφωνίας σε αποβάθρες και συρμούς, αλλά και για την εγκατάσταση ασύρματου δικτύου πρόσβασης στο διαδίκτυο.
Στο …ακουστικό τους εξακολουθούν να περιμένουν οι επιβάτες του μετρό όχι μόνο για την απόκτηση σήματος κινητής τηλεφωνίας σε αποβάθρες και συρμούς, αλλά και για την εγκατάσταση ασύρματου δικτύου πρόσβασης στο διαδίκτυο. Το WiFi μάλιστα στις πλατφόρμες του υπογείου δικτύου ήταν κάτι που είχε ακουστεί πρώτη φορά το μακρινό 2011, χωρίς ωστόσο ποτέ να λειτουργήσει σε όλο το δίκτυο κανονικά.
Πότε μπαίνει WiFi στο μετρό
Πλέον φαίνεται πως τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το WiFi οι διαδικασίες έχουν προχωρήσει κι εκτός απροόπτου ο πρώτος σταθμός, στον οποίο η εγκατάσταση θα έχει ολοκληρωθεί και δοθεί προς χρήση θα είναι έτοιμος στα τέλη αυτού του μήνα, αν και ακόμα παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο αυτό να γίνει τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου. Ο πρώτος σταθμός που θα προσφέρει πρόσβαση σε ασύρματο Ίντερνετ θα είναι αυτός της Ακρόπολης της Γραμμής 2, ενώ αμέσως μετά θα ανακοινωθεί και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των αντίστοιχων εργασιών σε όλο το δίκτυο.
Στην πρόοδο του συγκεκριμένου έργου αναφέρθηκε ερωτηθείς σχετικά από το «Εθνος» ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου στο περιθώριο εσπερίδας για το πρόγραμμα οπτικής ίνας στα κτίρια smart readiness.
Υπενθυμίζεται ότι το εν λόγω έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR ώστε οι επιβάτες που βρίσκονται εντός των σταθμών να έχουν δωρεάν ευρυζωνική πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
Ο ίδιος επεσήμανε επίσης ότι και η κάλυψη των λεωφορείων της Αθήνας με ασύρματο Ίντερνετ έχει προχωρήσει καθώς το πρόγραμμα έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, αλλά θα πρέπει να σταθεροποιηθεί ο στόλος, ο οποίος τώρα βρίσκεται σε φάση ανανέωσης ώστε να είναι σαφές σε ποια οχήματα θα εγκατασταθεί ο απαραίτητος εξοπλισμός.
Ακόμα αγνοείται το σήμα της κινητής
Κι αν οι εργασίες για το WiFi γίνεται προσπάθεια να προχωρήσουν πλέον ταχύτερα, περισσότερος χρόνος θα χρειαστεί για το έργο της κάλυψης με σήμα κινητής τηλεφωνίας 5ης γενιάς (5G) του δικτύου του μετρό. Το σχετικό μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της ΣΤΑΣΥ και του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είχε υπογραφεί στις αρχές του 2023, αλλά έως και σήμερα δεν έχει υπάρξει σήμα ούτε στους πέντε σταθμούς που συμπεριλήφθηκαν στο πιλοτικό τμήμα του έργου.
Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, έως το τέλος του χρόνου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τελικά το πιλοτικό πρόγραμμα που αφορά την κάλυψη πέντε διαδοχικών σταθμών της Γραμμής 2 (Αγιος Δημήτριος, έως και Ελληνικό) και των μεταξύ τους σηράγγων. Η πιλοτική χροιά του έργου, επελέγη προκειμένου οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας να καταλήξουν στην εφαρμογή της πλέον κατάλληλης τεχνολογικής λύσης για την ευρύτερη κάλυψη του συνολικού δικτύου της ΣΤΑΣΥ.
Πλέον φαίνεται ότι η επιλογή της τεχνολογίας έχει γίνει, ενώ αυτήν την περίοδο ολοκληρώνεται και η διαμόρφωση ενός δεύτερου βαγονέτου από την ΣΤΑΣΥ, με το οποίο θα εκτελούνται οι εργασίες, καθώς έως σήμερα υπήρχε μόνο ένα με αποτέλεσμα οι εργασίες να γίνονται για δύο έως τρεις ώρες την ημέρα. Το προσεχές φθινόπωρο το υπουργείο θα είναι σε θέση να ανακοινώσει κι ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για την κάλυψη του συνόλου του δικτύου του μετρό της Αθήνας. Εκτιμάται μάλιστα ότι αν οι εργασίες επιταχυνθούν, το μεγαλύτερο τμήμα δεν αποκλείεται να έχει καλυφθεί με σήμα έως το τέλος του 2025.
Παράλληλα σε περίπου μία εβδομάδα από τώρα ολοκληρώνονται και οι μετρήσεις για τα σημεία του δικτύου του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αθήνας που δεν καλύπτονται από κινητή τηλεφωνία ώστε στη συνέχεια να προχωρήσει η κάλυψή τους.
Η …τηλεπικοινωνιακή Οδύσσεια στο μετρό
Η ιστορία της ασύρματης σύνδεσης στο διαδίκτυο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είχε ξεκινήσει το 2011 όταν ο τότε υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Ραγκούσης είχε ανακοινώσει σε διάστημα ενός έτους όλοι οι σταθμοί του Μετρό και του ΟΣΕ αλλά και επιλεγμένοι σταθμοί λεωφορείων θα διέθεταν τις απαραίτητες εγκαταστάσεις.
Το έργο είχε ξεκινήσει πιλοτικά σε επτά σταθμούς (Πανεπιστήμιο, Σύνταγμα, Ακρόπολη, Δουκίσσης Πλακεντίας, Ομόνοια, Πειραιάς, και Νερατζιώτισσα). Ο διαγωνισμός του 2012 είχε αναδείξει με μηδενικό τίμημα ανάδοχο την HELLAS ON LINE η οποία τα επόμενα χρόνια εξαγοράστηκε από την Vodafone.
Η λειτουργία του συστήματος ξεκίνησε το 2013, αλλά η επιχείρηση δε διευρύνθηκε και σε άλλους σταθμούς του δικτύου, ενώ και το σύστημα δε συντηρήθηκε ποτέ μέχρι που κατέρρευσε.
Επί υπουργίας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη είχε ανακοινωθεί ο στόχος εγκατάστασης δικτύου WiFi σε 100 με 150 λεωφορεία. Το Δεκέμβριο του 2013 ξεκίνησε δοκιμαστική λειτουργία σε δύο γραμμές και ενώ είχε εξαγγελθεί ότι θα ακολουθούσε διαγωνισμός για την εγκατάσταση εξοπλισμού σε 1200 – 1500 λεωφορεία, ούτε αυτός προκηρύχθηκε ποτέ.
Το ζήτημα διερευνήθηκε εκ νέου το 2018 οπότε και ανακοινώθηκε η εγκατάσταση δικτύου Wi–Fi σε 2.030 λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ προϋπολογισμού 900.000 ευρώ με τη συνεργασία και της Περιφέρειας Αττικής, αλλά ούτε και αυτό το σχέδιο προχώρησε.
ethnos.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις