Από τη μια έχουμε την άκρατη “ικανοποίηση” του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη και της κυβέρνησης για το χαρτοφυλάκιο που πήρε η Ελλάδα στη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ο Απόστολος Τζιτζικώστας διορίστηκε Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού. Από την άλλη έχουμε την κοινωνική κατακραυγή για το έγκλημα των Τεμπών και τη συνεχιζόμενη συγκάλυψη από την κυβέρνηση. Είναι σαν η “κυβέρνηση των Βρυξελλών” να βγάζει τη γλώσσα σε όλους όσους θεώρησαν πως μετά το ομόφωνο ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για το έγκλημα στα Τέμπη και την παρέμβαση της ευρωπαϊκής εισαγγελίας, θα βρεθεί δίοδος να λάμψει η αλήθεια.
Ο Κ. Μητσοτάκης φυσικά πανηγυρίζει για τον διορισμό της δικής του επιλογής στη θέση “υπουργού” της ευρωπαϊκής κυβέρνησης. Ο Απόστολος Τζιτζικώστας αποτελεί τη γέφυρα επιρροής του κέντρου της χώρας με τη Μακεδονία αλλά και το βαθύ κράτος της Εκκλησίας.
Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για το σημαντικό ρόλο που της ανέθεσε η “φίλη” του πρωθυπουργού Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν στη διαχείριση δισεκατομμυρίων ευρώ ενισχύσεων για τις μεταφορές. Το είπε ξεκάθαρα ο πρωθυπουργός μέσα στη χαρά του. “Το χαρτοφυλάκιο της Ελλάδας χειρίζεται σημαντικά έργα και κοινοτικούς πόρους ως το 2027, πόρους 26 δισ. ευρώ για τον τομέα των μεταφορών μόνο”.
Ανοιχτό θέμα στην Κομισιόν το έγκλημα στα Τέμπη
Δεν είναι λίγοι αυτοί που σχολίασαν πως η ανάθεση του χαρτοφυλακίου “μεταφορών και τουρισμού” στον Απόστολο Τζιτζικώστα είναι “εξοργιστική. Η κυβέρνηση 19 μήνες μετά συνεχίζει να συγκαλύπτει το έγκλημα και βρίσκεται διαρκώς στο στόχαστρο των συγγενών. Ας μην ξεχνάμε πως δεν πέρασε ούτε 6μηνο από τη συγκλονιστική παρουσία της Μαρίας Καρυστιανού στις Βρυξέλλες όπου παρέδωσε 1.350.000 υπογραφές πολιτών που απαιτούν την πλήρη διαλεύκανση του εγκλήματος στα Τέμπη. Ομόφωνα έγινε αποδεκτό το αίτημα του Συλλόγου “Τέμπη 28-2-2023” και η υπόθεση παραπέμφθηκε στις αρμόδιες επιτροπές Δικαιοσύνης (LIBE) και Μεταφορών (TRAN). Η Μαρία καρυστιανού είχε ζητήσει τον Απρίλιο του 2023 έρευνα από την Κομισιόν, ενώ και η Επιτροπή Αναφορών PETI ζήτησε γραπτή απάντηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η απάντηση της Κομισιόν ήρθε με τον διορισμό του Απόστολου Τζιτζικώστα στη θέση του αρμόδιου Επιτρόπου που θεωρητικά θα όφειλε να διερευνήσει τις ευθύνες της ελληνικής κυβέρνησης για το δυστύχημα στα Τέμπη! Κι ας μην ξεχνάμε πως τον Ιούλιο του 2024 εκλέχθηκε πρόεδρος Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η Ελίζα Βόζενμπεργκ! Είναι αυτή που είχε δηλώσει πως γίνεται “εκμετάλλευση της τραγωδίας, που μετονομάζεται σε έγκλημα” και ότι “δεν υπάρχει καμία ένδειξη ενοχής του Κώστα Αχ. Καραμανλή. Η Επιτροπή αυτή είναι αρμόδια για τα ζητήματα σχετικά με την ανάπτυξη κοινής πολιτικής για τις σιδηροδρομικές, οδικές, εσωτερικές πλωτές, θαλάσσιες και εναέριες μεταφορές. Εκείνος ο διορισμός είχε σχολιαστεί έντονα από τους γονείς των αδικοχαμένων νέων στα Τέμπη. “Ξεκινάνε σιγά σιγά τα πλυντήρια για τον Κώστα Καραμανλή”, σχολίασε ο Νίκος Πλακιάς, ο πατέρας που έχασε τα δίδυμα κορίτσια του.
Και η πρόεδρος του Συλλόγου συγγενών θυμάτων στα Τέμπη Μαρία Καρυστιανού είχε προειδοποιήσει για το ενδεχόμενο διεύρυνσης της κυβερνητικής επιχείρησης για τη συγκάλυψη του εγκλήματος. Είχε γράψει μετά τις Ευρωεκλογές “Το έγκλημα των Τεμπών δεν έχει ακόμη δικαστεί. Καινούριοι συνεργοί στο έγκλημα θα εμφανίζονται… Αναμενόμενο. Όσο πλησιάζουμε στην αλήθεια, τόσο εσείς επιδίδεστε σε κινήσεις πανικού και συγκάλυψης. Με αυτόν τον τρόπο επιβεβαιώνετε διαρκώς την ενοχή και την ανασφάλεια μέσα στην οποία βρίσκεστε. Ανόητοι, φαύλοι κληρονόμοι! Δεν εργαστήκατε ποτέ. Γνωρίζετε μόνο πως είναι να ζεις βολεμένος. Χωρίς την προδιαγεγραμμένη πορεία σας ποιος ξέρει τι θα ήσασταν…Προς το παρόν, εμμονικοί με την εξουσία, δε βλέπετε τον ξεπεσμό σας που έχει ήδη αρχίσει”.
Πανηγυρισμοί στο Μαξίμου για τη διαχείριση στον τομέα των μεταφορών
Είναι πάντως λογικό να μην μπορεί να κρυφτεί η χαρά στο μέγαρο Μαξίμου για τον διορισμό αυτό. Αντιλαμβάνεται πως της δόθηκε-σύμφωνα με τις επίσημες δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου-ο κομβικός ρόλος, γέφυρα με τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική”. “Το χαρτοφυλάκιο των Βιώσιμων Μεταφορών αναδεικνύει την γεωπολιτική σημασία της Ελλάδας και τη στρατηγική της θέση, ως χώρα-πύλη, για το εμπόριο, την ενέργεια και τη δικτύωση, τόσο προς τα Δυτικά Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη, όσο και ως βορειοανατολικό άκρο της Μεσογείου”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Παύλος Μαρινάκης στο μπρίφινγκ.
Σε ελεύθερη πολιτική μετάφραση δηλαδή η κυβέρνηση θεωρεί πως θα έχει πρόσβαση στα σημαντικά έργα αλλά και τις ευρωπαϊκές ενισχύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ για τις στρατηγικές επενδύσεις στα δίκτυα μεταφορών, την ενέργεια και τα ψηφιακά εργαλεία. Το λεγόμενο “ΕΣΠΑ των δικτύων” που αποτελεί φιλέτο για μεγάλους ομίλους, βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής του Μαξίμου. Εξού και η επίσημη αναφορά για “την περίοδο 2021-2027 όπου το ελληνικό χαρτοφυλάκιο θα χειρίζεται πόρους της τάξης των 26 δισ. ευρώ για τον τομέα των μεταφορών αποκλειστικά και μόνο”.
Της Ιωάννας Αναστασίου
neostrategy.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις