Η ακρίβεια τονώνει μεν τους τζίρους των επιχειρήσεων αλλά συρρικνώνει τους όγκους των πωλήσεων στην χώρα μας… Το γεγονός επιβεβαιώνει και η έρευνα οικογενειακών προϋπολογισμών που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ. Άλλωστε σημειώνει πως οι καταναλωτές μειώνουν την κατανάλωσή τους σε όρους όγκου, ενώ την ίδια στιγμή αυξάνουν το ποσό που καταναλώνουν.

Μάλιστα τα στοιχεία δείχνουν ότι η μέση μηνιαία κατανάλωση (σε ποσότητα) μειώθηκε το 2023 σε σχέση με το 2022 σε όλα τα βασικά είδη διατροφής και όχι μόνο. Ενδεικτικά η μείωση κατανάλωσης στο ελαιόλαδο ήταν 13,6%, στα ποτά 12,7%, στα ψάρια 11,8%, στο ρύζι 10,7%, στο τυρί 6,1% και στο κρέας 6,1%. Αλλά και η κατανάλωση σε ηλεκτρική ενέργεια ήταν μειωμένη κατά 9,2% και σε καύσιμα κατά 4,2%. Δεν μιλάμε όμως για εξοικονόμηση, αφού η μέση ετήσια δαπάνη το ίδιο διάστημα αυξήθηκε κατά 5,3%, αλλά για «εξαέρωση» χρήματος λόγω πληθωρισμού που αναγκάζει τον καταναλωτή με πιο πολλά λεφτά να αγοράζει λιγότερα αγαθά και υπηρεσίες.

Την ίδια ώρα θυμίζουμε οτι στην πρώτη τριάδα σε ταχύτητα ανόδου τιμών,  στην Ευρώπη βρίσκεται η χώρα μας και ειδικά στα βιομηχανικά αγαθά οπου η αύξηση είναι η δεύτερη υψηλότερη στην Ε.Ε.

Σημειώνεται ότι οι ανατιμησεις συνδέονται με κρίσιμες για την ελληνική οικονομία υπηρεσίες, όπως, για παράδειγμα, ο τουρισμός αλλά και με είδη βασικής διατροφής που επηρεάζουν το εισόδημα ή τις εξαγωγές της χώρας.

Κατά τα άλλα οι ιθύνοντες του υπουργείου Οικονομικών στο προσχέδιο του προϋπολογισμού υπολογίζουν θα έχουν πρόσθετα φορολογικά έσοδα από την αύξηση της κατανάλωσης και των εισοδημάτων, χωρίς όμως να υπολογίζουν ότι και το 2025, η Ελλάδα θα έχει από τους υψηλότερους συντελεστές υπολογισμού της έμμεσης φορολογίας (και ΦΠΑ και ειδικών φόρων κατανάλωσης στην Ευρώπη) αλλά και μια φορολογική κλίμακα, η οποία θα παραμείνει χωρίς τιμαριθμική αναπροσαρμογή για ακόμη έναν χρόνο.

 

topontiki.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις