Το έργο της εμπορευματικής λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής συνεχίζεται με θύμα τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες και όλους τους εργαζόμενους της Αττικής που χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Οι κίνδυνοι και η ταλαιπωρία είναι πλέον καθημερινότητα.
Παρά τις εξαγγελίες και την ωραιοποίηση της κατάστασης η πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες και ο λαός της Αττικής που κάνει χρήση αυτών, είναι απαράδεκτη και δύσκολη.
Τα παραδείγματα των τελευταίων μηνών είναι χαρακτηριστικά. Λεωφορεία που αρπάζουν φωτιά εν κινήσει , επιβάτες να περπατάνε πάνω στις ράγες του ηλεκτρικού γιατί ο συρμός άρπαξε φωτιά, συρμοί του μετρό που βγάζουν καπνούς .
Όλα τα παραπάνω συνοδεύονται με στοιχεία που η κυβέρνηση δεν μπορεί να κρύψει παρά τις φιέστες που στήνει.
– Στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, στην γραμμή 1, υπάρχουν συρμοί από το 1985, που έχουν κάνει από 2 έως 4 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Από το σύνολο των συρμών στη γραμμή 1 κυκλοφορούν καθημερινά 15 με 18 τον χειμώνα και ακόμα λιγότεροι το καλοκαίρι. Οι άλλοι μισοί δεν μπορούν να κινηθούν λόγω έλλειψης προσωπικού ή λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.
– Το προσωπικό στην ΟΣΥ το 2009 ήταν 8.082 εργαζόμενοι και ύστερα από συνεχείς μειώσεις το 2022 ήταν μόλις 4.774. Μέσα σε 14 χρόνια οι κυβερνήσεις μείωσαν το προσωπικό στην ΟΣΥ κατά 41%!. Χαρακτηριστικό της μείωσης του προσωπικού και της εντατικοποίησης είναι ότι το Γενάρη του 2023 οι βάρδιες της ΟΣΥ ήταν 2453 και οι ενεργοί οδηγοί ήταν 2714. Σήμερα τον Σεπτέμβρη του 2024, με ίδιες τις βάρδιες οι ενεργοί οδηγοί ήταν 2100, δηλαδή 614 λιγότεροι οι οποίοι καλούνται να βγάλουν τα ίδια δρομολόγια. Χαρακτηριστικό ότι λόγω έλλειψης προσωπικού το 2022 χάθηκαν 301.600 δρομολόγια
– Η ονομαστική δύναμη (ενεργά, παροπλισμένα και ακινητοποιημένα οχήματα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών) του στόλου της ΟΣΥ το 2009 ήταν 2.516 και το 2022 ήταν 1.976. Μείωση 21,5%.
Σήμερα από τα 1.976 οχήματα (1.625 λεωφορεία και 351 τρόλεϊ) του 2022, στο δρόμο είναι 1300 περίπου οχήματα ( λεωφορεία – ΚΤΕΛ – leasing) μπορούσαν να βγουν στην κυκλοφορία (1.168 λεωφορεία και 151 τρόλεϊ). Στην κυκλοφορία έβγαιναν πραγματικά ακόμα λιγότερα, λόγω βλαβών και έλλειψης προσωπικού.
Όλα τα παραπάνω αυξάνουν το κίνδυνο ασφάλειας των συγκοινωνιών και κάνουν την ταλαιπωρία να είναι καθημερινό φαινόμενο.
Σήμερα οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, τα σωματεία τους, οι φορείς τους, συνολικά ο λαός της Αττικής, πρέπει να παλέψουν για να μην προχωρήσει παραπέρα η εμπορευματοποίηση, για να έχουμε αστικές συγκοινωνίες που θα καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες για μετακίνηση με ασφάλεια.
Σε αντίθεση με την πολιτική της κυβέρνησης και τις κατευθύνσεις της ΕΕ, απαίτηση του λαού της Αττικής, των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες πρέπει να είναι σύγχρονος, επαρκής στόλος με ασφαλή, φτηνή, τακτική συγκοινωνία χωρίς ιδιώτες, με κριτήριο τις ανάγκες μετακίνησης του λαού κι όχι την καπιταλιστική κερδοφορία, με μαζικές προσλήψεις προσωπικού, εξασφάλισης των μέτρων ασφαλείας για εργαζόμενους και επιβάτες.
Δεν μπορούμε να δεχτούμε η κυβέρνηση να πληρώνει δις ευρώ για τη συμμετοχή της στον πόλεμο και για τη μεταφορά τεράστιου όγκου πολεμικού υλικού προς τα πολεμικά πεδία και για τις μεταφορά του λαού να μη δίνει επαρκή χρηματοδότηση, να δίνει αντί για αυξήσεις στους μισθούς ορισμένα επιδόματα και μπόνους με το σταγονόμετρο.
Πρώτος σημαντικός σταθμός μιας τέτοιας αναμέτρησης είναι η πανεργατική απεργία στις 20 Νοέμβρη όπου οι εργαζόμενοι όλων των κλάδων, μαζί και οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες θα δώσουν τη μάχη για να έρθουν στο προσκήνιο οι σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων.
(Ο Θανάσης Οικονόμου είναι μέλος της Διοίκησης της Ομοσπονδίας Σωματείων Μεταφορών Ελλάδας)
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις