Παρ’ ότι ο υπουργός Αμυνας ευαγγελίζεται την «περεστρόϊκα» της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας, και ειδικότερα στην περίπτωση της ΕΑΒ, την μετατροπή της σε «πυλώνα» προώθησης της «καινοτομίας» για νέα οπλικά συστήματα στις Ενοπλες Δυνάμεις, στην εταιρεία επικρατεί μεγάλη αναταραχή. Το ηθικό των εργαζομένων να έχει πέσει στο ναδίρ, αφού οργιάζουν οι πληροφορίες για μαζικές απολύσεις. Κάτω από τέτοιες συνθήκες, όχι μόνο δεν στήνεται στα πόδια της αμυντική βιομηχανία, αλλά αντίθετα δημιουργείται κλίμα διάλυσης.
Το πολυδιαφημισμένο σχέδιο της κυβέρνησης και ειδικότερα του υπουργού Αμυνας «ατζέντα 2020», έναν από τους στόχους που -υποτίθεται- ότι βάζει, είναι να ανακάμψουν οι αμυντικές βιομηχανίες της χώρας, οι οποίες δέχτηκαν συντριπτικά πλήγματα την εποχή των μνημονίων, με αποτέλεσμα να είναι άκρως προβληματική η εξυπηρέτηση των κυρίων πελατών τους. Στην περίπτωση της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ). Οσο αφορά την «ανάκαμψη» της έτερης αμυντικής βιομηχανίας παραγωγής πυρομαχικών, των ΕΑΣ, την είδαμε. Η κυβέρνηση την «έσπρωξε», όπως – όπως, σε σλοβακική ιδιωτική εταιρεία, η οποία θησαυρίζει από από τις πωλήσεις -και- των ελληνικών πυρομαχικών στην Ουκρανία.
Οπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά
Τώρα, η «αναδιάρθωση» της ΕΑΒ από την «διοίκηση Δένδια» συνοδεύεται από δηλώσεις στελεχών της εταιρείας -τις οποίες σπεύδει να «διαψεύσει» κατόπιν η διοίκησή της- περί μαζικών απολύσεων εργαζομένων. Ως γνωστόν, όμως, όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά, και μια γενική και αόριστη «διάψευση» δεν αρκεί για να καθησυχάσει τους εργαζόμενους.
Πριν ένα χρόνο, ο Νίκος Δένδιας διόριζε νέο Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ) στην ΕΑΒ με στόχο -υποτίθεται- να ξαναστήσει στα πόδια της την εταιρεία. Κύριο έργο της ήταν να «διαπιστώσει που ακριβώς βρίσκεται η εταιρεία και να εξυγιάνει τα οικονομικά της».
Η νέα διοίκηση χρειάστηκε πάνω από ένα εξάμηνο για να μπορέσει να ισορροπήσει ανάμεσα στα κομματικά φέουδα και τελικά να φτιάξει ένα οργανόγραμμα με αύξηση των γενικών διευθύνσεων από τρεις σε πέντε. Απερίσπαστη πια, μάλλον ετοιμάζεται να προχωρήσει στην υλοποίηση του αρχικού στόχου για τον οποίο διορίστηκε, ο οποίος δεν είναι άλλος από την μείωση του μισθολογικού κόστους μέσω μείωσης του προσωπικού.
Την υποψία αυτή ενισχύει εκτελεστικό μέλος του ΔΣ, που έχει αρχίσει να αναφέρεται στην ανάγκη μείωσης του προσωπικού έτσι ώστε να φτάσει τα 1200 άτομα. Να σημειωθεί πως η νέα διοίκηση δεν έχει προκηρύξει κανένα νέο διαγωνισμό πρόσληψης προσωπικού, ενώ οι τελευταίοι εργαζόμενοι που προσλήφθηκαν μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα προέρχονται από διαγωνισμούς της προηγούμενης διοίκησης.
Σαν να μην έφταναν αυτά, την προηγούμενη εβδομάδα συνέβη ένα «περίεργο» γεγονός στην Διεύθυνση Εργοστασίου Αεροκινητήρων. Προϊστάμενος ανακοίνωσε στους εργαζόμενους ότι το Εργοστάσιο Αεροκινητήρων είναι «ζημιογόνο» και κατά συνέπεια θα πρέπει να μειωθεί το προσωπικό κατά σαράντα (40) περίπου εργαζόμενους χωρίς να αποσαφηνίζει εάν θα γίνει η μεταφορά τους σε άλλες θέσεις εντός της ΕΑΒ ή θα «απολυθούν» μέσω της μη ανανέωσης των συμβάσεών τους.
Διάψευση (;)
Είναι προφανές ότι, εφόσον γίνει κάτι τέτοιο, η διαδικασία θα αφορά εργαζόμενους με σύμβαση ορισμένου χρόνου (ΣΟΧ). Σε ερώτηση εργαζόμενου εάν θα απομακρυνθούν και εργαζόμενοι με συμβάσεις αορίστου χρόνου η απάντηση ήταν αρνητική, με το επιχείρημα ότι η απομάκρυνσή τους κοστίζει λόγω αυξημένης αποζημίωσης (το παλαιό προσωπικό με σύμβαση αορίστου χρόνου -ΣΑΧ- είναι έχει εργασιακό χρόνο στην ΕΑΒ τουλάχιστον 20 χρόνια).
Να σημειωθεί πως το προσωπικό της ΕΑΒ μειώθηκε ραγδαία την πρώτη περίοδο των μνημονίων λόγω μαζικών συνταξιοδοτήσεων και φυγής στο εξωτερικό σε αντίστοιχες εταιρείες. Στη συνέχεια άρχισε να αυξάνεται σταδιακά μετά το πράσινο φως από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και αφού παρακάμφθηκε η μνημονιακή απαγόρευση προσλήψεων εργαζόμενων αορίστου χρόνου. Η φόρμουλα που ακολουθήθηκε είναι η πρόσληψη προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου (συνήθως ενός έτους) και ανανέωση μετά την λήξη τους μέχρι και πέντε έτη. Σήμερα το προσωπικό με ΣΟΧ είναι πλειοψηφικό έναντι του «παλαιού» προσωπικού με ΣΑΧ.
Μετά την αναστάτωση που δημιουργήθηκε και τις κινητοποιήσεις που υπήρξαν, αλλά και την παράσταση διαμαρτυρίας του σωματείου εργαζομένων προς τη διοίκηση, «δόθηκε» εντολή στον γενικό διευθυντή εργοστασίων να προχωρήσει στην διάψευση των ανακοινώσεων της Διεύθυνσης Εργοστασίου Αεροκινητήρων, «επιπλήττοντας» μάλιστα τον διευθυντή του εργοστασίου για την επιπολαιότητα που έδειξε δημιουργώντας αναστάτωση στους εργαζόμενους. Για τον γενικό διευθυντή και τη διοίκηση δεν υπάρχει θέμα απολύσεων.
Την επόμενη ημέρα, ανακοίνωση της συνδικαλιστικής παράταξης που προέρχεται από την ΠΑΣΚΕ έκανε λόγο για ατυχές (!) γεγονός ασυνεννοησίας ανάμεσα στα στελέχη της εταιρείας χωρίς να προχωράει σε καταγγελία του γεγονότος (ο διευθυντής προέρχεται από τις τάξεις της).
Μεθοδεύσεις και … φανφάρες
Την ίδια στιγμή που όλα τα παραπάνω έχουν δημιουργήσει κλίμα αναταραχής, και προκαλούν ανησυχία και ανασφάλεια στους εργαζόμενους:
-η εταιρεία δεν έχει ταμειακά διαθέσιμα και χρηματοδοτείται από πρόσφατη αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου.
–διαφημίζονται ανύπαρκτα ερευνητικά και αναπτυξιακά προγράμματα με πολλές «εθνικές» φανφάρες.
–η ομαλή ροή ανταλλακτικών και άλλων υλικών καθυστερεί ανεπίτρεπτα (ένα υλικό από την ημέρα της παραγγελίας του από ένα συνεργείο μπορεί να κάνει και τρία χρόνια μέχρι να εισέλθει στο συνεργείο). Αραγε, έτσι σκοπεύει η διοίκηση της ΕΑΒ να «ικανοποιήσει» τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας;
–το σκανδαλώδες «μοίρασμα» χρήματος από εδώ και από εκεί είναι καθεστώς (ένα πέρασμα από το διαύγεια το αποδεικνύει).
–το οργανόγραμμα είναι προϊόν κομματικών συσχετισμών που απορρέουν από την Πειραιώς χωρίς να είναι κριτήριο η ακαδημαϊκή μόρφωση, η επαγγελματική εμπειρία και η γνώση. Ενδεικτικά, διατηρήθηκε στην θέση του διευθυντής χωρίς στοιχειώδη γνώση του αντικειμένου του (η Διεύθυνση δημιουργήθηκε από την προηγούμενη Διοίκηση για την τοποθέτηση του ίδιου), όπως το ίδιο και προϊστάμενος χωρίς στοιχειώδη γνώση της δουλειάς του (διορίστηκε από την προηγούμενη διοίκηση ως παρατρεχάμενος βουλεύτριας της ΝΔ).
-η εταιρεία αύξησε την ημερήσια αποζημίωση από 3€ σε 5€ που δίνεται σκανδαλωδώς μέσω της VIVA και όχι απευθείας στον μισθό του κάθε εργαζόμενου. Κοντολογίς, δεν φτάνει που έδωσαν «αύξηση» – ψίχουλα στους εργαζόμενους, δεν την ενέταξαν ούτε καν στους μισθούς τους. Κι’ όλα αυτά, ενώ η διοίκηση έχει δώσει στον εαυτό της παχυλές αυξήσεις.
-υπάρχουν εκθέσεις ορκωτού ελεγκτή για ζημίες του ελληνικού δημοσίου στην θυγατρική EMC HELLAS SA, που όμως έχουν καταχωνιαστεί στα συρτάρια.
-την ουσιαστική διοίκηση στα παραγωγική τμήματα την έχει η Lockheed Martin.
–έχουν αρχίσει και σουλατσάρουν αντιπροσωπείες και υπεύθυνοι εταιρειών ισραηλινών συμφερόντων.
neostrategy.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις