Στην ακρίβεια και τα αυξανόμενα κόστη στην εφοδιαστική αλυσίδα αποδίδουν τα μικρά κέρδη τους οι αλυσίδες των μεγάλων σούπερ μάρκετ. Κι όταν λένε “μικρά κέρδη” εννοούν τα περίπου 220 εκατ. ευρώ για 35 συνολικά παίκτες τη αγοράς τροφίμων στην Ελλάδα. Οι μεγάλες αλυσίδες στο εμπόριο τροφίμων προσδοκούν πολύ μεγαλύτερα κέρδη με δεδομένο ότι ο τζίρος τους αυξάνεται χρόνο το χρόνο. “Γκρινιάζουν”δε για την ακρίβεια, την αύξηση λειτουργικού κόστους και τις πληθωριστικές πιέσεις στις οποίες και αποδίδουν την πολύ μικρή -όπως ισχυρίζονται- βελτίωση της κερδοφορίας τους για το 2023 σε σχέση με το 2021!

Οι δέκα μεγάλοι ανάμεσα στις 35 εταιρείες του λιανεμπορίου καταγράφουν σχεδόν το 85% της συνολικής κερδοφορίας του κλάδου, ήτοι 193,7 εκατ. ευρώ. Τα στοιχεία για την εικόνα του κλάδου το 2023” περιλαμβάνονται στην έκδοση “Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ” του περιοδικού “σελφ-σέρβις” και αποτυπώνουν σε μεγάλο βαθμό τη μεγέθυνση του κλάδου τα τελευταία δέκα χρόνια. Το πιο εντυπωσιακό ωστόσο στοιχείο που προκύπτει από τους ετήσιους τζίρους είναι ότι τα ελληνικά νοικοκυριά δαπανούν το μεγαλύτερο ποσοστό του εισοδήματος τους στα σούπερ μάρκετ. Αξίζει επίσης να επισημανθεί πως παρά την αύξηση των πωλήσεων τους και το 2023, αποτυπώνεται μικρή μείωση του όγκου στον κλάδο των τροφίμων, ενδεικτικό της ακρίβειας που τσακίζει τα ελληνικά νοικοκυριά.

Αύξηση τζίρου και κέρδη για τους μεγάλους 

Η έκδοση “Πανοράμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ” αναλύει τους ισολογισμούς συνολικά 35 εταιρειών, των μεγάλων επιχειρήσεων που κατέχουν και το συντριπτικό ποσοστό του όγκου των πωλήσεων και των μικρότερων εταιρειών, πολλές από τις οποίες δραστηριοποιούνται κυρίως στην περιφέρεια. Όπως επισημαίνετα στην έκδοση δεν υπάρχουν οικονομικά στοιχεία για τη Lidl Hellas επειδή δεν δημοσιεύει οικονομικές καταστάσεις και της ΣΥΝΚΑ της οποίας ο ισολογισμός έχει καθυστερήσει.

Το γενικό συμπέρασμα είναι ότι ο κλάδος των σούπερ μάρκετ γνωρίζει διαρκή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, κάτι που αποτυπώνεται στους ετήσιους τζίρους των εταιρειών. Σαφές προβάδισμα έχουν βέβαια οι μεγάλοι της αγοράς. Συνολικά οι“35 αλυσίδες” κατέγραψαν πωλήσεις ύψους 12,24 δισ. ευρώ. Η αύξηση σε σχέση με το 2022 που ο τζίρος τους ανέρχονταν σε 9,1 δισεκ. είναι της τάξης του 34,35%. Η ανάπτυξη των σούπερ μάρκετ συμβαδίζει και με την αύξηση πωλήσεων στα μικρότερα καταστήματα λιανεμπορίου αλλά και στην αύξηση των on line αγορών τροφίμων.

Παρά την άνοδο των πωλήσεων, το 2023 καταγράφεται μείωση στον όγκο πωλήσεων των ειδών διατροφής που για τις μεγάλες αλυσίδες φθάνει το 3,09%. Η μείωση αυτή αποδίδεται στην ακρίβεια που άρχισε να καλπάζει το 2022 και στη διάρκεια του 2023 μετατράπηκε σε κοινωνική μάστιγα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο ετήσιος πληθωρισμός στα τρόφιμα το 2023 ήταν 11,59% έναντι 11,79% το 2022. Σε αντίθεση με το 2023, εκφράζεται η εκτίμηση ότι για το 2024 ο πληθωρισμός στην αγορά των τροφίμων θα είναι πολύ μειωμένος.

Οι υψηλότερες πωλήσεις καταγράφονται από τον όμιλο “Σκλαβενίτη”, είναι της τάξης των 5,16 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 15,24% έναντι του 2022 ή κατά 682,19 εκατ. ευρώ. Ακολουθεί η “Άλφα Βήτα Βασιλόπουλος” με ετήσιες πωλήσεις 1,97 δισ. ευρώ, με μικρή μείωση (-0,58%) συγκριτικά με το 2022. Στην τρίτη θέση βρέθηκε η “Μετρό” με ετήσιο τζίρο 1,59 δισ. ευρώ και αύξηση σε σχέση με το 2022 κατά 5,85%. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται ο “όμιλος Δ. Μασούτης” με πωλήσεις στα 1,08 δισ. ευρώ, αύξηση κατά 14,51%. Στην πέμπτη θέση εκτινάχθηκε η “ ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός” που εμφάνισε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση τζίρου. Με πωλήσεις ύψους 703,78 εκατ. ευρώ, κατέγραψε αύξηση κατά 41,38%. Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ “Γαλαξίας” της “Πέντε Α.Ε” βρίσκεται στην 6η θέση της συνολικής κατάταξης, με τζίρο 535,65 εκατ. ευρώ(αύξηση 4,31%), ενώ ακολουθούν η “Market In” με 403,33 εκατ. ευρώ και αύξηση τζίρου 7,47%. Στη δεκάδα βρίσκονται ακόμη η αλυσίδα “Bazaar” με πωλήσεις 244.92 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 9,54% και η “Ok Anytime” με 74,74 εκατ. ευρώ ετήσιο τζίρο και αύξηση 9,38%.

Σε ότι αφορά την κερδοφορία οι δέκα μεγαλύτεροι όμιλοι το 2023 παρουσίασαν αυξημένα κέρδη, με εξαίρεση τα σούπερ μάρκετ “Μασούτης” που παρουσίασαν ζημιές. Συνολικά τα κέρδη προ φόρων για τους μεγάλους του κλάδου ανέρχονται σε 193,73 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 34,2% συγκριτικά με το 2022. H καθαρή κερδοφορία του συνόλου των 35 εταιρειών διαμορφώθηκε στα 220,50 εκατ. ευρώ έναντι 166,41 εκατ. ευρώ το 2022.

Τα μεγαλύτερα κέρδη κατέγραψε ο όμιλος “Σκλαβενίτη”, μετά από 3 ζημιογόνες χρονιές, εμφανίζει κέρδη προ φόρων 135,42 εκατ. ευρώ, με αύξηση 72,49% έναντι του 2022. Η Άλφα Βήτα Βασιλόπουλος για δεύτερη χρήση είχε ζημιές, που έφτασαν τα 21,32 εκατ. ευρώ. Η αλυσίδα “Μετρό” εμφανίζει τη δεύτερη καλύτερη επίδοση στον κλάδο, με κέρδη 31,41 εκατ. ευρώ με αύξηση 1,41% σε σχέση με το 2022.

 

neostrategy.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις