Την έντονη ενόχληση του Μαξίμου προκάλεσαν δύο αναφορές του προέδρου του ΕΟΔΑΣΑΑΜ κατά την παρουσίαση του πορίσματος καθώς ο «γαλάζιος» πρόεδρος του Οργανισμού, μέσα από τις δηλώσεις του, έθεσε ευθέως συγκεκριμένες πολιτικές ευθύνες που συνδέονται με την εθνική τραγωδία στα Τέμπη για τον Κώστα Καραμανλή αλλά και δευτερευόντως για τον Χρήστο Σπίρτζη.
Η πρώτη αναφορά του Χρήστου Παπαδημητρίου ήταν ότι «όσοι καθυστέρησαν την 717 συνέβαλαν αποφασιστικά στο να χάσουν τη ζωή τους αυτά τα παιδιά»και η δεύτερη ότι «όταν κάνεις 17 συστάσεις ασφαλείας, σημαίνει ότι τα παιδιά σκοτώθηκαν γιατί ο σιδηρόδρομος δεν ήταν ασφαλής».
Και οι δύο αναφορές από τον πρόεδρο του ΕΟΔΑΣΑΑΜ έγιναν μετά από ερωτήσεις δημοσιογράφων, με τον Χρήστο Παπαδημητρίου να είναι απόλυτα ξεκάθαρος καθώς ευθέως είπε ότι αν είχε εκτελεστεί η σύμβαση 717, που είχε ως αντικείμενο την αναβάθμιση της σηματοδότησης και του συστήματος τηλεδιοίκησης στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας, θα είχε αποφευχθεί το τρομακτικό σιδηροδρομικό δυστύχημα με τους 57 νεκρούς παρά τα ανθρώπινα λάθη που σημειώθηκαν.
Πέντε ημέρες μετά, ο Χρήστος Παπαδημητρίου έσπευσε να εκδώσει διευκρινιστική ανακοίνωση με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι δέχθηκε πιεστικό μπούλινγκ από το Μαξίμου καθώς το μέγα θέμα της σύμβασης 717 δεν έπρεπε να μπει στο τραπέζι και να συνδεθεί άμεσα με το δυστύχημα και μάλιστα από ένα «δικό τους παιδί», τον «γαλάζιο» πρόεδρο του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
Ο Χρήστος Παπαδημητρίου στη νέα δήλωσή του (3/3) δεν αλλάζει το περιεχόμενο και τη βαρύτητα όσων είπε. Μιλά, όμως, για «προσωπική άποψη» και συναισθηματική φόρτιση. Συγκεκριμένα αναφέρει: «Προσωπικές απόψεις που εκφράστηκαν κατά την παρουσίαση του πορίσματος παρερμηνεύτηκαν και σε κάθε περίπτωση δεν αποτελούν παρά προσωπική άποψη που δεν πρέπει να εκληφθεί παρά μόνο ως τέτοια».
Παράλληλα αναφέρει ότι «η εξέλιξη και μη έγκαιρη ολοκλήρωση της σύμβασης 717 όπως αναγράφεται ρητά στο πόρισμα της Επιτροπής δεν αποτέλεσε αντικείμενο εξέτασης από την Επιτροπή».
Τι αναφέρει το πόρισμα για την 717
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ γίνονται τέσσερις αναφορές στη σύμβαση 717. Η πιο βασική είναι η πρώτη στην οποία και εξηγείται γιατί δεν αποτέλεσε ξεχωριστό αντικείμενο ανάλυσης αν και εξετάστηκε.
Όπως αναφέρεται στο κεφάλαιο «Η έρευνα και το πλαίσιό της»: «Άλλα στοιχεία που επηρέασαν το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα μπορούσε να συμβεί αυτό το δυστύχημα (π.χ. εξέλιξη της σύμβασης 717, χρηματοδότηση επενδυτικών έργων, εθνικοί και ευρωπαϊκοί μηχανισμοί ελέγχου επενδυτικών έργων, κ.λπ.) εξετάστηκαν, αλλά δεν αναλύθηκαν περαιτέρω σε αυτή την έρευνα. Ο λόγος για αυτή την απόφαση είναι ότι τα ζητήματα αυτά θεωρήθηκαν λιγότερο άμεσα για τη βελτίωση του σιδηροδρομικού συστήματος βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα.
Η επισήμανση στο πόρισμα είναι ξεκάθαρη. Το έργο του Οργανισμού εκτός από το να ερευνήσει τα αίτια του δυστυχήματος, τις ελλείψεις, τη φωτιά, την πυρόσφαιρα κλπ, ήταν να κάνει συγκεκριμένες συστάσεις ασφαλείας – έκανε 17 – που έχουν άμεση και μεσοπρόθεσμη εφαρμογή. Αυτός είναι ο μοναδικός λόγος και όχι ότι η επιτροπή δεν συνδέει την πρόκληση του δυστυχήματος με τη μη υλοποίηση της 717.
Η δεύτερη ενδιαφέρουσα αναφορά στην 717 στο πόρισμα έχει, επίσης, να κάνει ευθέως με το δυστύχημα καθώς επισημαίνεται ότι: «Η σηματοδότηση στην έξοδο του σταθμού της Λάρισας προς τη Θεσσαλονίκη δεν ήταν λειτουργική, καθώς οι εργασίες ανανέωσης (στο πλαίσιο της σύμβασης 717) ολοκληρώθηκαν μόνο εν μέρει. Ως αποτέλεσμα, ο σηματοδότης LAR11 στην έξοδο του σταθμού έδειχνε συνεχώς “ΣΤΟΠ”. Συνεπώς, οι σταθμάρχες της Λάρισας έπρεπε να δώσουν προσωπικά εντολή στον μηχανοδηγό (μέσω της γραπτής φόρμας 1001 ή τηλεγραφήματος μέσω VHF-Radio) για να περάσει το κόκκινο σήμα και να συνεχίσει προς τον επόμενο επανδρωμένο σταθμό, τους Νέους Πόρους».
Ο πανικός του Μαξίμου
Οι δηλώσεις του «γαλάζιου» προέδρου του ΕΟΔΑΣΑΑΜ έπεσαν σαν «βόμβα» στο Μαξίμου καθώς ήταν οι πρώτες και ξεκάθαρες δηλώσεις από αρμόδια χείλη που συνέδεαν τη μη ολοκλήρωση της σύμβασης 717 με το δυστύχημα. Σύνδεση που εδώ και δύο χρόνια η κυβέρνηση Μητσοτάκη με την πλειοψηφία που διαθέτει στη Βουλή έχει καταφέρει να βγάλει από το κάδρο των ευθυνών καθώς δείχνει ευθέως τον Κώστα Καραμανλή.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΝΔ μπλόκαρε τον Νοέμβριο του 2023 τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής για τη σύμβαση 717 πετώντας στον κάλαθο των αχρήστων την αναφορά της Ευρωπαίας εισαγγελέα, Λάουρα Κοβέσι.
Η Ευρωπαία εισαγγελέας εκτός από την ποινική δίωξη κατά 23 στελεχών των αρμόδιων υπηρεσιών αλλά και των κατασκευαστικών εταιρειών που είχαν αναλάβει την εκτέλεση της 717, ανέφερε ότι «έχουν προκύψει υποψίες για υποτιθέμενα ποινικά αδικήματα που διέπραξαν πρώην μέλη της ελληνικής κυβέρνησης» και ζητούσε από την Ελλάδα να κάνει τις «απαραίτητες ενέργειες».
Η απόρριψη της σύστασης προανακριτικής επιτροπής για την 717 σχολιάστηκε με μελανά χρώματα από τη Λάουρα Κοβέσι η οποία δήλωσε ότι «μας μπλοκάρουν από το να βρούμε την αλήθεια, διότι μας απαγορεύουν να κάνουμε έρευνα», αναφερόμενη στον νόμο περί ευθύνης υπουργών.
Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαία εισαγγελέας στην επιστολή της αναφερόταν σε «παράβαση καθήκοντος» από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών επί ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστο Σπίρτζη, και σε «υπεξαίρεση εις βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου, από το οποίο η ζημιά που προκλήθηκε ξεπερνά συνολικά τις 120.000 ευρώ» σε σχέση με επισκευές και αναβαθμίσεις σιδηροδρομικών σημάτων και διακοπτών από τον υπουργό της ΝΔ Κώστα Καραμανλή.
neostrategy.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






















































