Μετρό, τραμ, λεωφορεία, τρόλεϊ βρίσκονται σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία υπό διάλυση παρά τις κυβερνητικές κορώνες για αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό

Όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αττικής, μετρό, τραμ, λεωφορεία, τρόλεϊ, βρίσκονται υπό διάλυση με τα δρομολόγια να μειώνονται συνεχώς με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι χρόνοι αναμονής για τους επιβάτες την ώρα που η επιβατική κίνηση έχει εκτοξευτεί και λόγω της αύξησης και των τουριστών στην Αθήνα.

Το καθεστώς της διάλυσης καταγράφουν τα επίσημα στοιχεία του ΟΑΣΑ στην έκθεση πεπραγμένων για το 2024, έκθεση που η κυβέρνηση προσπαθεί να υποβαθμίσει με επικοινωνιακές κορώνες περί αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού που θα φέρει αποτελέσματα από το 2028 και… βλέπουμε.

Η αποτυχία της κυβέρνησης στην αναβάθμιση του μετρό, του τραμ, των λεωφορείων και των τρόλεϊ είναι παταγώδης παρά την παράδοση δρομολογίων σε ιδιώτες και παρά τους συνεχείς πανηγυρισμούς περί αγοράς νέων σύγχρονων ηλεκτρικών λεωφορείων.

Και είναι παταγώδης καθώς η κυβέρνηση επιμένει να μην προσλαμβάνει εργαζομένους και επιμένει να αφήνει στη μοίρα του το μετρό, το τραμ, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ μη ανανεώνοντας και μη αυξάνοντας τον στόλο με αποτέλεσμα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στην όλο και αυξανόμενη επιβατική ζήτηση.

Την ίδια ώρα η κατάσταση στην Αθήνα με το κυκλοφοριακό έχει φτάσει στο απροχώρητο με όλους τους κεντρικούς δρόμους, σχεδόν όλες τις ώρες της ημέρας, να μετατρέπονται σε ένα απέραντο πάρκινγκ με ουρές ακινητοποιημένων οχημάτων.

Αναλυτικά η μείωση των δρομολογίων σε μετρό και τραμ

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΑΣΑ για το 2024 οι επιβιβάσεις στα μέσα σταθερής τροχιάς της Αθήνας, μετρό και τραμ, αυξήθηκαν ενώ τα δρομολόγια που εκτελέστηκαν μειώθηκαν σε σχέση με το 2023.

Συγκεκριμένα, το 2024 εκτελέστηκαν σε μετρό και τραμ 488.697 δρομολόγια ενώ το 2023 είχαν εκτελεστεί 525.939, καταγράφοντας μείωση, περίπου, κατά 7%.

Παράλληλα αισθητά μειώθηκαν και τα οχηματοχιλιόμετρα που εκτελέστηκαν καθώς από 53,5 εκατ. το 2023, έπεσαν σε 51 εκατ. το 2024.

1] Γραμμή 1 (ο παλιός ηλεκτρικός)

Σύμφωνα με την έκθεση για το 2024, στη Γραμμή 1 εκτελέστηκαν 96.455 δρομολόγια το 2024,  από 102.442 το 2023.

Η μείωση αποδίδεται, μεταξύ άλλων, στο γεγονός ότι πολλοί εκ των συρμών είναι ηλικίας άνω των 40 ετών με την κατάστασή τους να επιδεινώνεται.

Την ίδια ώρα ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε.  Κατά το 2024 έγιναν 69,96 εκατομμύρια επιβιβάσεις από 64,83 εκατομμύρια το 2023.

Εν ολίγοις, κατά το 2024 οι επιβιβάσεις αυξήθηκαν στη Γραμμή 1 κατά 5,13 εκατομμύρια και τα δρομολόγια μειώθηκαν κατά 5.987.

2] Γραμμές 2 & 3

Το 2024 εκτελέστηκαν 254.166 δρομολόγια για τις Γραμμές 2 και 3, έναντι 270.758 το 2023, δηλαδή τα δρομολόγια μειώθηκαν κατά 16.592.

Μείωση σημείωσαν και τα οχηατοχιλιόμετρα καθώς 38,2 εκατομμύρια το 2023, είχαμε 35,8 εκατομμύρια το 2024.

Αντίστοιχα, το 2024 οι επιβιβάσεις ήταν 170,07 εκατομμύρια από  158,63 εκατομμύρια το 2023. Δηλαδή, αυξήθηκαν κατά 11,5 εκατομμύρια.

3] Τραμ

Το 2024 εκτελέστηκαν 138.075 δρομολόγια έναντι 152.739 το 2023, δηλαδή, έγιναν 14.664 λιγότερα δρομολόγια.

Και στο τραμ παρατηρείται αύξηση των επιβιβάσεων το 2024 καθώς οι επιβιβάσεις έφτασαν τις 14,1 εκατ., από 12,7 εκατ. το 2023 καταγράφοντας αύξηση κατά 1,4 εκατομμύρια.

Να σημειωθεί ότι τα προγραμματισμένα δρομολόγια του τραμ το 2024 ήταν 208, από 230 το 2023. Παράλληλα οι προγραμματισμένοι συρμοί καθημερινά ήταν 22, τρεις λιγότεροι από το 2023 που ήταν 25.

Εξαφανισμένα λεωφορεία και τρόλεϊ

Στα λεωφορεία, πραγματοποιήθηκαν 76,8 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα το 2024, από 77,2 εκατ. το 2023, δηλαδή 400.000 λιγότερα.

Αντίθετα, οι επιβιβάσεις  αυξήθηκαν κατά 16 εκατομμύρια το 2024 καθώς πραγματοποιήθηκαν 194,5 εκατ.  από 178,5 εκατ. το 2023.

Σταθερά  υπό διάλυση είναι και η κατάσταση στα τρόλεϊ – τα οποία ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης θέλει να καταργήσει –  καθώς το 2024 πραγματοποιήθηκαν 5,8 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα, από 6,1 εκατ. το 2023, δηλαδή 300.000 λιγότερα.

Και στα τρόλεϊ όπως και σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς οι επιβιβάσεις έφτασαν τις 37,9 εκατομμύρια από τις 36,5 εκατ. το 2023, αυξήθηκαν, δηλαδή, κατά 1,4 εκατομμύρια.

Μείωση προσωπικού και στόλου

Η κατάντια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς είναι αποκλειστικά επιλογή της κυβέρνησης. Το γεγονός ότι κάθε χρόνο αυξάνονται οι επιβιβάσεις και μειώνονται τα δρομολόγια οφείλεται στο γεγονός ότι η κυβέρνηση επιμένει να μην προσλαμβάνει προσωπικό και επιμένει να μην κάνει επενδύσεις για την ανανέωση και ενίσχυση του στόλου.

Μετά από έξι χρόνια διακυβέρνησης Μητσοτάκη η απαξίωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αποδεικνύεται ότι είναι συνειδητή επιλογή με στόχο τελικά την παράδοση του μετρό, του τραμ, των λεωφορείων και των τρόλεϊ σε ιδιώτες μέσα από τη διάλυσή τους έτσι ώστε η ιδιωτικοποίηση να εμφανιστεί ως η μοναδική λύση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το διαθέσιμο προσωπικό μειώθηκε μέσα σε ένα χρόνο κατά 215 εργαζομένους.

Από τους δύο κύριους παράγοντες που επηρεάζουν τη λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, δηλαδή το διαθέσιμο προσωπικό και τον διαθέσιμο στόλο οχημάτων, μεγαλύτερη συμβολή στην επιδείνωση που παρατηρήθηκε φαίνεται να είχε ο πρώτος.

Ανάμεσα στο 2023 και το 2024, το σύνολο του τακτικού προσωπικού σε ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ μειώθηκε κατά 215 εργαζόμενους, φτάνοντας τους 6.907.

Παράλληλα η λεγόμενη ονομαστική δύναμη του στόλου (στην οποία περιλαμβάνονται και τα παροπλισμένα και ακινητοποιημένα οχήματα) παρέμεινε η ίδια στα μέσα σταθερής τροχιάς όπου το 2024 υπήρχαν 252 βαγόνια στη Γραμμή 1, στις Γραμμές 2 & 3 378 βαγόνια και στο Τραμ 59 βαγόνια.

Αντίθετα στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ είχαμε και μείωση του στόλου. Το 2024 τα λεωφορεία ήταν 1.373 από 1.625 το 2022, ενώ τα τρόλεϊ ήταν 199 από 351 το 2022.

neostrategy.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις