Ερώτηση: Πόσο πίσω και πόσο βαθιά στον παλαιοκομματισμό μπορεί να πάει την αξία της πολιτικής κάποιος που αυτοπροβάλλεται ως μεταρρυθμιστής του δημοσίου βίου;
Απάντηση: Όσο πίσω μπορεί να πάει το αξίωμα του πρωθυπουργού κάποιος που δίνει κεντρικούς ρόλους στα πρωτοπαλίκαρα του ακροδεξιού ΛΑΟΣ με τις αποκρουστικές συναναστροφές και τους καλύπτει στα ατοπήματά τους.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, εκσυγχρονιστής, κεντρώος, φιλοευρωπαίος και με καλή ανατροφή κατά την αυτοβιογράφησή του, όρισε αντιπρόεδρό του κάποιον που εκπροσωπεί τα αντίθετα. Από τον καιρό που σταδιοδρομούσε με ακρότητες σε μεταμεσονύκτιες εκπομπές σε περιθωριακά κανάλια.
Τον διατηρεί στις κυβερνήσεις του ακόμη και όταν στην ασύδοτη συμπεριφορά του και στις λοιπές επιβαρύνσεις του προσθέτει αδίστακτα και τον ρόλο του διαφημιστή ιδιωτών και των προϊόντων τους: Από τα «θαυματουργά νανογιλέκα» και τις μάσκες κορονοϊού πέρασε στα είδη κοκεταρίας και προσωπικής περιποίησης.
Απροκάλυπτα και με τον κυνισμό της ατιμωρησίας, αλλά και με την καπατσοσύνη που τον διακρίνει, ο Άδωνις Γεωργιάδης σύστησε από την τηλεόραση στο κοινό, όχι μόνο τα προϊόντα μιας εταιρείας, αφού φρόντισε να γίνει γνωστό ότι τα χρησιμοποίησε επιτυχώς και ίδιος, αλλά και την ίδια την εταιρεία. Αγιογραφώντας τους ιδιοκτήτες της, ως οιονεί προστατευόμενους της κυβέρνησης.
Δεν πρόκειται για επιχειρηματική απόπειρα νέων ανθρώπων που χρειάζεται στήριξη. Είναι επιχείρηση – που φέρει το όνομα θρυλικού τραγουδιού της Εντίθ Πιάφ – με δίκτυο υποκαταστημάτων σε όλη την επικράτεια. Δεν είναι προϊόντα ιδιαίτερης παραγωγικής σημασίας, αλλά καλλυντικά και υπηρεσίες που υπόσχονται νεότητα, ομορφιά και σφρίγος, ακόμη και με παραποίηση φυσικών χαρακτηριστικών: Κρέμες προσώπου, αντιρυτιδικές αλοιφές, είδη ντεμακιγιάζ και επιδερμίδας, σύσφιξης, μάσκαρες, παλέτες σκιών, foundation, make up – και ένα σωρό αλλά είδη σωματικού καλλωπισμού. Σαν αυτά που συνωστίζονται την αγορά, με διαφημιστικές καμπάνιες ελαφρότητας και παραπλανητικά σλόγκαν.
Ο ίδιος παρουσιάζει ως καλή πράξη ότι «διαφήμισα μια εταιρεία για κρέμες, της κυρίας Κ…». Γιατί το έκανε; Πρώτον, γιατί «είναι πολύ καλές κρέμες και τις συστήνω» και, δεύτερον, γιατί «έχει συγκινηθεί με αυτή την οικογένεια που κάνει δωρεές στο ΕΣΥ». Όπως εξηγεί, αρχικά με πρωτοβουλία της και στη συνέχεια επειδή της το ζητάει ο ίδιος, οσάκις το κρατικό σύστημα υγείας δεν έχει λεφτά ή δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τη γραφειοκρατία! Κάνει, μάλιστα, και κήρυγμα. «Σε αυτή τη χώρα πρέπει να αναγνωρίζουμε το καλό, ας έρθουν και άλλοι να κάνουν τέτοιες δωρεές και εκατό φορές θα τους διαφημίσω».
Αδιακρίτως προφανώς, όπως διαφήμισε παλιά αμφίβολης ποιήτριας προϊόντα και πρόσωπα. Δεν ξέρουμε πόσο «καλή» είναι η συγκεκριμένη εταιρεία. Δεν ενδιαφέρει άλλωστε κανέναν, πέρα από τους πελάτες, το προσωπικό της, την Εφορία και τους ανταγωνιστές της. Αν η Πολιτεία έχει λόγους να της αναγνωρίσει – ή να παροτρύνει επιχειρήσεις σε δράσεις χορηγικής ευεργεσίας – υπάρχουν διαδικασίες και ευλόγως να το αναφέρουν οι υπουργοί όπως, ορθώς, συμβαίνει συχνά. Άλλο αυτό και άλλο μέλος του υπουργικού συμβουλίου να νομίζει ότι επειδή ικανοποιήθηκε από τη χρήση των προϊόντων της και βρίσκει ανταπόκριση όταν… έχει οικονομική ανάγκη ως υπουργός, νομιμοποιείται να τη διαφημίζει με ενθουσιασμό, παροτρύνοντας το κοινό να την προτιμάει.
Αυτή η συμπεριφορά αντίκειται στο πνεύμα του Άρθρου 81 του Συντάγματος. Η δουλειά του υπουργού δεν είναι να χρίζει κάλους Σαμαρείτες, ούτε να αξιολογεί και να προβάλει προϊόντα, μάλλον επουσιώδη για τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών. Είπαμε, ιδιωτικοποίηση, αλλά όχι και της υπουργικής ιδιότητας. Σε άλλη χώρα, η συγκεκριμένη εμφάνιση Γεωργιάδη θα οδηγούσε σε εξονυχιστική έρευνα, με διαθεσιμότητα όσο διαρκούσε.
Στο ημέτερο Μητοστακιστάν, ο πρωθυπουργός δεν αποδοκίμασε την προβληματική συμπεριφοράς κάποιου που βρίσκεται τη θέση του, μόνο επειδή έχει την εμπιστοσύνη του. Αλίμονο αν όσοι ασκούν εκτελεστική εξουσία, αρχίσουν να διαφημίζουν προϊόντα που χρησιμοποιούν – σαν κάποιους δημοσιογράφους!
Οι υπουργοί δεν θα είναι δημόσια πρόσωπα, με συνταγματικούς ρόλους και πολιτική αποστολή, αλλά… Σαράφηδες.
ieidiseis.gr
Eurokinissi | Γιάννης Παναγόπουλος
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις



















































