Την ώρα που ο Γιώργος Γεραπετρίτης ανακοίνωσε το χρονοδιάγραμμα για την επανέναρξη της λειτουργίας τρένων και Προαστιακού μετά το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών, οι αποκαλύψεις για τα προβλήματα του σιδηροδρόμου δεν έχει σταματημό.

Όσα αποκάλυψε το έγγραφο – «φωτιά» για το διαλυμένο σημείο

Σύμφωνα με το δελτίο περιορισμού της ταχύτητας που έφερε στο φως ο Μίλτος Σακελλάρης, για το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του OPEN, μόλις 18 μέρες πριν από την τραγωδία στα Τέμπη, σταθμάρχης και μηχανοδηγός από τη Βόρεια Ελλάδα, είχαν καταγγείλει τις διαλυμένες γραμμές κυκλοφορίας.

Στο έγγραφο, χαρακτηριστικά περιγράφεται πόσο διαλυμένη είναι η γραμμή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Ειδομένη. Πιο αναλυτικά, σταθμάρχης και μηχανοδηγός, κατήγγειλαν:

  • Παρατημένα τρένα,
  • Δίκτυο με αρπαγές (δηλαδή, σημεία όπου δε λειτουργούν τα κλειδιά)
  • Καθίζηση σε πολλά σημεία
  • Φθορά των στρωτήρων (τα αντικείμενα που συνδέουν τις ράγες)
  • Φωτοσήματα που αναβοσβήνουν
  • Φωτοσήματα που δεν λειτουργούν.

Φυσικά, η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτυχθεί σε αυτό το σημείο είναι τα 60 χιλιόμετρα. Όπως μετέφεραν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι μοιράστηκαν και τις πληροφορίες για τη συγκεκριμένη γραμμή, οι υπεύθυνοι ήθελαν να βάλουν και εμπορική αμαξοστοιχία, την ίδια στιγμή που και οι κανονικές αμαξοστοιχίες διέρχονται από το διαλυμένο σημείο με μεγάλη δυσκολία.

 

Εμπορική αμαξοστοιχία επιχείρησε να κινηθεί δίχως άδεια σε μη τηλεδιοικούμενο τμήμα

Η αποκάλυψη του OPEN, μάλιστα, ήρθε στο φως μία ημέρα μετά την αποκάλυψη της Μαρίας Λιλιοπούλου για το ethnos.gr, σύμφωνα με την οποία, στο συγκεκριμένο σημείο, εμπορευματική αμαξοστοιχία επιχείρησε να αναχωρήσει από τη Θεσσαλονίκη το πρωί της Δευτέρας προφανέστατα εν γνώσει και με την άδεια του ΟΣΕ.

Άδεια από το ΟΣΕ – Το εμπόδισαν μηχανοδηγοί

Το περιστατικό κατήγγειλαν οι μηχανοδηγοί, ενώ το δρομολόγιο ακυρώθηκε με παρέμβαση του Σωματείου τους. Και ενώ το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης έχει στραφεί στους όρους ασφαλούς μετακίνησης στον κλάδο των μεταφορών, όπως καταγγέλλει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, Κώστας Γενηδούνιας, ουσιαστικά επιχειρήθηκε η δρομολόγηση του τρένου σε μη τηλεδιοικούμενο τμήμα του δικτύου.

«Χωρίς να έχει δοθεί καμία επιπλέον οδηγία ή διευκρίνιση, ο ΟΣΕ σήμερα έδινε άδεια να κυκλοφορήσουν εμπορικά τρένα σε μη τηλεδιοικούμενο μέρος του δικτύου. Η παρέμβαση του Σωματείου μας καταλυτική, το δρομολόγιο ακυρώθηκε», αναφέρει ο ίδιος σε ανάρτησή του.

Θα περνούσε από μη τηλεδιοικούμενα σημεία

Πηγές του Οργανισμού επεσήμαιναν στο «Εθνος», ότι το δίκτυο στο τμήμα Πλατύ – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας – Ειδομένη είναι έτοιμο, ενώ και η απεργία του Σωματείου Εργαζομένων στον ΟΣΕ έχει σταματήσει. Ωστόσο, οι μηχανοδηγοί επιμένουν ότι το δρομολόγιο θα διερχόταν από σημεία μη τηλεδιοικούμενα, ενώ έως τώρα δεν έχει γίνει γνωστός ο προορισμούς της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας στο εξωτερικό.

Σε κάθε περίπτωση, όπως έχει διαφανεί από την έως τώρα διαχείριση της κατάστασης, η ανακοίνωση επανέναρξης σιδηροδρομικών δρομολογίων ακόμα και αν αυτή είναι σταδιακή και δεν αφορά το σύνολο του προγράμματος, θα είναι κεντρική.

Το περιστατικό καταδεικνύει, πάντως, τις ασφυκτικές πιέσεις που δέχεται ο ΟΣΕ και η κυβέρνηση για την επανεκκίνηση των εμπορικων δρομολογίων, τα οποία διέπονται από υψηλότατες ρήτρες στα συμβόλαιά τους.

ethnos.gr

EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις