Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί κρατούνται σε ομηρία από την κυβέρνηση. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεσμεύεται για μονιμοποίηση.
Σε θέση «μάχης» βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί μετά την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας ότι ξεκινά άμεσα η ατομική αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών και ζητούν συνάντηση και διευκρινήσεις από την Νίκη Κεραμέως.

Την ίδια στιγμή ο ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλει την κυβέρνηση για «προσπάθεια επιστροφής στον «επιθεωρητισμό» και υπαγωγής του εκπαιδευτικού έργου στον έλεγχο των θιασωτών αναχρονιστικών αντιλήψεων και φορέων νεοφιλελεύθερων πρακτικών» . Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεσμεύεται ότι ως κυβέρνηση θα μονιμοποιήσει άμεσα τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, που κρατάει σε ομηρία η κ. Κεραμέως.

Όπως τονίζει και ο κ. Νίκος Φίλης, τομεάρχης παιδείας ΣΥΡΙΖΑ «όσο πάσχιζε τόσο καιρό να πείσει τους εκπαιδευτικούς για το δήθεν «μη τιμωρητικό» χαρακτήρα της αξιολόγησης η υπουργός Παιδείας, γκρέμισε στη συνέντευξη του, ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης. Τι ισχυρίζεται η υπουργός; Ότι η αξιολόγηση θα έχει ως αποτέλεσμα παραπάνω μόρια για την εξέλιξη του «καλού» εκπαιδευτικού και επιπλέον επιμόρφωση για τον «κακό».

Τι είπε ο κ. Μητσοτάκης; Ότι στο δημόσιο τομέα, δηλαδή και στην εκπαίδευση, η αξιολόγηση θα συνδεθεί με αυξήσεις μισθών για τους λίγους προφανώς που θα αξιολογούνται ως «άριστοι». Ενώ, οι υπόλοιποι θα τιμωρούνται με μισθολογική καθήλωση που σε συνθήκες πληθωρισμού ισοδυναμούν με μείωση μισθού. Αποκαλύφθηκε έτσι ένα ακόμη ψέμα της κυρίας Κεραμέως».

Όπως είπε ο κ. Φίλης «απώτερος στόχος βέβαια, πέραν της μείωσης του εισοδήματος των εκπαιδευτικών, είναι η κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών και η ολική επαναφορά των διαθεσιμοτήτων και των απολύσεων που είχε υλοποιήσει ως υπουργός Δημόσιας Διοίκησης ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Δούρειος ίππος αυτής της πολιτικής είναι η ατομική αξιολόγηση υπό τους όρους που επιχειρεί να την εφαρμόσει η κυβέρνηση. Γι’ αυτό συνδέει ειδικά στους νεοπροσληφθέντες την αξιολόγηση με τη μονιμοποίησή τους, επιβάλλοντάς τους καθεστώς ομηρίας».

 

Τι λέει ο ΣΥΡΙΖΑ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Μια ανάσα από τις εκλογές, η κ. Κεραμέως και η κυβέρνηση της ΝΔ, μέσα από την εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης χρησιμοποιούν τους εκπαιδευτικούς ως όχημα για να απαξιώσουν ακόμη περισσότερο τη δημόσια εκπαίδευση. Πρόκειται για μια προσπάθεια επιστροφής στον «επιθεωρητισμό» και υπαγωγής του εκπαιδευτικού έργου στον έλεγχο των θιασωτών αναχρονιστικών αντιλήψεων και φορέων νεοφιλελεύθερων πρακτικών.

Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συμπληρώνει τον κύκλο της μεθοδευμένης προσπάθειας κατηγοριοποίησης των σχολείων, τον οποίο άνοιξε η κυβέρνηση με την αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων. Μένουν έτσι πιστοί στην αντιεκπαιδευτική τους πολιτική, που βασίζεται στην αντίληψη ότι οι μαθητές είναι «πελάτες» και οι ανισότητες «φυσική επιλογή», όπως έχει δηλώσει ο κ. Μητσοτάκης, με στόχο ένα φθηνό και ταυτόχρονα αντιδημοκρατικό δημόσιο σχολείο.

Η αξιολόγηση των αρίστων θέτει στο στόχαστρο τους εκπαιδευτικούς, που καλούνται να ανταποκριθούν σε νέες και απαιτητικές συνθήκες χωρίς υποστήριξη και επιμόρφωση, να εφαρμόσουν προγράμματα σπουδών που δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές, να διδάξουν σε πολύ διαφορετικές μεταξύ τους τάξεις των οποίων ο αριθμός μαθητών υπερβαίνει κατά πολύ τα διεθνώς προβλεπόμενα, χωρίς τον αναγκαίο εξοπλισμό, ακόμη και σε υποδομές που καταρρέουν. Πίσω από το δήθεν κίνητρο των μορίων κρύβεται, σε δεύτερη φάση, η παγίδα της μείωσης των μισθών ακόμη και των απολύσεων.

Η αξιολόγηση συνδέεται με μισθολογικές αυξήσεις για τους λίγους και μειώσεις ή μισθολογική καθήλωση για τους πολλούς, στο πλαίσιο της σύνδεσης μισθού-παραγωγικότητας στον δημόσιο τομέα. Αυτό είναι το κρυφό σχέδιο της ΝΔ για την επαναφορά των εξοντωτικών μνημονιακών ρυθμίσεων για τα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Αυτό είναι το πραγματικό περιεχόμενο της δήθεν αξιολόγησης, απότοκα της οποίας θα είναι διαθεσιμότητες και απολύσεις και όχι η φημολογούμενη αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.

Η διακυβέρνηση Μητσοτάκη επιχειρεί να εξαπατήσει την κοινωνία, αποδίδοντας στους εκπαιδευτικούς τα προβλήματα που σωρεύει στη δημόσια εκπαίδευση. Αποβλέπει στην χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, ιδίως των νεοδιόριστων, που η κ. Υπουργός κρατά δόκιμους για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, κατά παράβαση θεμελιωδών αρχών του υπαλληλικού δικαίου. Αν δεν φύγουν, θα καταφέρουν πράγματι το στόχο τους: Να γυρίσουν το ρολόι της εκπαίδευσης πίσω στα χρόνια του φόβου και του τρόμου των μνημονίων. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεσμεύεται ότι ως κυβέρνηση θα μονιμοποιήσει άμεσα τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς που κρατάει σε ομηρία η κ. Κεραμέως.

Στηρίζει το εκπαιδευτικό κίνημα στις διεκδικήσεις του. Συμμετέχει στον αγώνα για την κατάργηση του συστήματος της κομματικής και τιμωρητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, της σύστοιχης κατηγοριοποίησης σχολείων και συνολικά των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/20 και 4823/21.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεσμεύεται ότι ως κυβέρνηση θα προχωρήσει: στην αύξηση της δημόσιας χρηματοδότησης για την παιδεία, στην άμεση θεσμοθέτηση 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, στον εκσυγχρονισμό των κτιριακών υποδομών και των προγραμμάτων σπουδών, στη βελτίωση των εργασιακών συνθηκών των εκπαιδευτικών, στην επαναφορά της δημοκρατίας στο σχολείο, στη στήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους σε μια αξιοπρεπή διαβίωση και την πρόσβαση στα κοινωνικά αγαθά. Για να παραμείνει η παιδεία καθολικό κοινωνικό δικαίωμα και για να επιτελεί η δημόσια εκπαίδευση την κοινωνική αποστολή της.

ieidiseis.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις