Τα ξημερώματα της 30ης Νοεμβρίου 2024, ημέρα εγκαινίων μετά από 38 χρόνια του μετρό Θεσσαλονίκης των 9,6 χιλιομέτρων και των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ, ένα τμήμα της γέφυρας Δενδροποτάμου κατέρρευσε και συγκεκριμένα το τμήμα που ήταν υπό ανακατασκευή καθώς από τον Απρίλιο του 2023 είχε εντοπιστεί καθίζηση σε μήκος περίπου 30 μέτρων και βάθους 30 εκατοστών.

Το αποτέλεσμα ήταν η μονίμως ξεχασμένη, υποβαθμισμένη δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης και οι κάτοικοί της να αποκοπούν καθώς απαγορεύτηκε η κυκλοφορία όλων των οχημάτων και στα να κόβεται «μαχαίρι» η κυκλοφορία όλων των οχημάτων και από τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.

Η είδηση της κατάρρευσης, λόγω των εγκαινίων και της κυβερνητικής φιέστας πέρασε λίγο πολύ στα ψιλά, με το πιο εξοργιστικό να είναι ότι αποδόθηκε τόσο από τους δήμους Αμπελοκήπων – Μενεμένης και Κορδελιού-Ευόσμου – και βεβαίως, βεβαίως από τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ – στην κακοκαιρία χωρίς να υπάρχει κανένα στοιχείο που να συνηγορεί σε αυτή την εξήγηση.  Γιατί είναι, τουλάχιστον, ανόητο να πιστεύει κανείς ότι μια γέφυρα που θα δινόταν στην κυκλοφορία τις ημέρες των Χριστουγέννων, κατέρρευσε λόγω… κακοκαιρίας και όχι της κακοτεχνίας.

Μόνο που η κατάρρευση της γέφυρας Δενδροποτάμου αποτελεί ένα από τα πιο απτά παραδείγματα του πώς λειτουργεί στην Ελλάδα η παραγωγή μεγάλων και μικρών έργων και πώς η νοοτροπία της τσαπατσουλιάς και του ωχαδερφισμού – για να μην πάμε στα χειρότερα- έχει διαποτίσει τους καθ΄ύλην αρμοδίους σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο.

Το χρονολόγιο μέχρι την κατάρρευση της γέφυρας Δενδροποτάμου είναι άκρως αποκαλυπτικό για το ότι τίποτα δεν έγινε όταν και όπως έπρεπε και συγκεκριμένα:

1] Το πρόβλημα στη γέφυρα Δενδροποτάμου εντοπίστηκε στις 4 Απριλίου 2023. Σύμφωνα με την τεχνική έκθεση που συντάθχηκε από το δήμο Μενεμένης το πρόβλημα εντοπίστηκε «στο μεταβατικό επίχωμα κατάβασης από τον κόμβο των ΚΤΕΛ προς Μενεμένη, παρουσιάστηκε καθίζηση του δεξιού ρείθρου και του οδοστρώματος σε μήκος 30 περίπου μέτρων και βάθους 30 εκατοστών».

2] Από τις 4 Απριλίου του 2023 έως τις 18 Απριλίου 2024, δηλαδή, επί ένα χρόνο, «υπήρξε συνεχής αλληλογραφία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για χρηματοδότηση του κόστους εργασιών επισκευής – αποκατάστασης», όπως αναφέρεται στο έγγραφο της τεχνικής έκθεσης.

3] Στις 18 Απριλίου 2024 εγκρίθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών χρηματοδότηση ύψους 200.000 ευρώ για την «Αποκατάσταση ζημιών στη γέφυρα Λεωφόρου Δενδροποτάμου».

4] Στις στις 24 Ιουλίου 2024, δηλαδή, 15 μήνες μετά το αίτημα χρηματοδότησης προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, και 4 μήνες μετά την έγκριση για τα 200.000 ευρώ, υπογράφηκε από τον υπουργό η απόφαση για την ένταξη της Πράξης «Αποκατάσταση γέφυρας Δενδροποτάμου» με Κωδικό ΟΠΣ 5224303 στο «ΤΠΑ ΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ 2021-2025» και χρηματοδότηση αυτής με 200.000 ευρώ.

5] Στις 30 Ιουλίου 2024, εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο Αμπελοκήπων – Μενεμένης η υλοποίηση του έργου με την επισήμανση ότι: «Επειδή παρήλθε διάστημα 15μηνών (από την αρχική αίτηση χρηματοδότησης προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπάρ Πρωτ 8135/ΑΠ ΔΤΥ 1137/12.04.2023) και λόγω της επερχόμενης χειμερινής περιόδου, απαιτείται η άμεση εκκίνηση των εργασιών».

6] Στις 28 Αυγούστου 2024 ανακοινώθηκε από τους δήμους Αμπελοκήπων-Μενεμένης και Κορδελιού-Ευόσμου ότι το ρεύμα κυκλοφορίας ανόδου στη γέφυρα που συνδέει τον κόμβο των ΚΤΕΛ με την λεωφόρο Δενδροποτάμου διακόπτεται από σήμερα Τετάρτη 28/08/2024 έως και το Σάββατο 30/11/2024 (προβλεπόμενη ημερομηνία ολοκλήρωσης εργασιών αποκατάστασης) λόγω εκτεταμένων επισκευαστικών εργασιών που θα πραγματοποιηθούν για την αποκατάσταση τυχόν στατικών προβλημάτων που έχουν προκύψει.

7] Στις 27 Νοεμβρίου 2024 και ενώ υποτίθεται ότι το έργο θα ολοκληρωνόταν τρεις ημέρες μετά, στις 30 Νοεμβρίου 2024, ανακοινώθηκε παράταση μέχρι τις ημέρες των Χριστουγέννων. Όπως ανέφεραν, τα έργα έχουν μπει στο τελικό στάδιο και το μόνο που μένει είναι η πασσαλόμπηξη ο κεφαλόδεσμος και οι σφήνες. θα ολοκληρωθούν την επόμενη εβδομάδα και θα χρειαστούν περίπου είκοσι μέρες μέχρι να στεγνώσουν.

8] Στις 30 Νοεμβρίου 2024, υποχώρησε τμήμα από το παράπλευρο τοιχίο του επιχώματος στο σημείο στο οποίο εκτελούνται οι εργασίες αποκατάστασης και οι δήμοι αποφάσισαν το κλείσιμο του συνόλου της γέφυρας μέχρι νεωτέρας για λόγους που εμπίπτουν στη διασφάλιση της ακεραιότητας των διερχομένων.

Το ερώτημα που κανείς δεν ξέρει να απαντήσει είναι πότε θα δοθεί στην κυκλοφορία η γέφυρα του Δενδροποτάμου καθώς η κατάρρευση δημιουργεί νέα δεδομένα και θα απαιτηθούν νέες μελέτες, νέα χρηματοδότηση και νέες εγκρίσεις.

Το δεύτερο ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί αλλά κανείς επίσης δεν πρόκειται να το απαντήσει είναι εάν οι μελέτες αποκατάστασης έγιναν σωστά, εάν εκτελέστηκαν σωστά και αυτό να προκύπτει από έγγραφα ελέγχου ποιότητας κατασκευής και όχι από εικασίες και αόριστες δηλώσεις.

neostrategy.gr

Φωτο: EUROKINISSI

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις