Αυτής της ανεπαρκούς εκπαίδευσης και αξιολόγησης των επαγγελματιών οδηγών βαρέων οχημάτων.​ Σύμφωνα με την Παγκόσμια Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU), τα τελευταία δύο χρόνια υπάρχουν πάνω από 3 εκατομμύρια κενές θέσεις οδηγών φορτηγών σε 36 χώρες, αριθμός που προβλέπεται να διπλασιαστεί έως το 2028. Η έλλειψη αυτή οδηγεί πολλές εταιρείες να προσλαμβάνουν οδηγούς με ελάχιστη ή καθόλου εμπειρία η και εκπαίδευση, αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων, σε όλους τους δρόμους της Ευρώπης, όπως φυσικά και της χώρας μας., που το βίωσε δραματικά αυτό με το δυστύχημα που προκάλεσε ο 38χρονος Ουκρανός οδηγός φορτηγού στην Εγνατία Οδό.

Σύμφωνα με την κοινοτική οδηγία, οι επαγγελματικές άδειες και το Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ) αναγνωρίζονται σε όλη την Ε.Ε. Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει ενιαίο επίπεδο εκπαίδευσης. Ο οδηγός που απέκτησε δίπλωμα σε μια χώρα με χαλαρούς κανόνες μπορεί άνετα να οδηγεί στη Γερμανία, την Ελλάδα, τη Γαλλία, χωρίς να έχει περάσει ποτέ από σοβαρή πρακτική εκπαίδευση.

Remaining Time-0:00
Fullscreen
Mute

Ορισμένες χώρες επιτρέπουν την απόκτηση επαγγελματικής άδειας με λίγες ώρες μαθήματα και ελάχιστες δοκιμασίες. Και κάπως έτσι, φορτηγά που απαιτούν ψυχραιμία, τεχνική γνώση και αποφασιστικότητα, καταλήγουν στα χέρια ανθρώπων που απλώς «έπιασαν το τιμόνι».

Advertisement

Από την άλλη, έρευνες δείχνουν ότι οι οδηγοί φορτηγών με λιγότερα από πέντε χρόνια εμπειρίας είναι 41% πιο πιθανό να προκαλέσουν ατύχημα σε σύγκριση με πιο έμπειρους συναδέλφους τους . Επίσης σύμφωνα με την παγκόσμια ένωση επαγγελματιών οδηγών βαρέου τύπου οχημάτων, πολλοί οδηγοί δεν είναι κατάλληλα εξοπλισμένοι κατάλληλα τεχνολογικά, ή με τα ανάλογα οχήματα, για να αντιμετωπίσουν δύσκολες οδηγικές συνθήκες, όπως ορεινές διαδρομές ή ολισθηρούς δρόμους .​

Αποφάσεις τώρα
Πρέπει να μπει τέλος στην άκριτη αναγνώριση διπλωμάτων. Οι κυβερνήσεις της Ευρώπης οφείλουν να θεσπίσουν κοινά, αυστηρά τεστ, υποχρεωτική πρακτική εκπαίδευση και επαναξιολόγηση. Δεν μπορεί κάποιος να οδηγεί νταλίκα γιατί απλώς πήρε ένα χαρτί.
Κάθε θάνατος στην άσφαλτο από ανεκπαίδευτο οδηγό δεν είναι «δυστύχημα». Είναι εγκληματική αδιαφορία ενός συστήματος που έμαθε να κοιτάζει την ταχύτητα της παράδοσης –κι όχι την ασφάλεια της κοινωνίας.

 

newsauto.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις