Σύσκεψη στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και εισηγήσεις της Ρυθμιστικής Αρχής για περιορισμό κινητικότητας σε όσους χρωστάνε παλιούς λογαριασμούς.

Τα μέτρα που θα αποτελέσουν ανάχωμα στον «ενεργειακό τουρισμό», χωρίς από την άλλη να εμποδίζεται η μετακίνηση καταναλωτών ρεύματος όταν είναι εντάξει στις πληρωμές τους, τέθηκαν επί τάπητος σε χθεσινή τηλεσύσκεψη στο ΥΠΕΝ με τη ΡΑΕ και τους συλλογικούς φορείς των εταιρειών του κλάδου ηλεκτρισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες θα διατηρηθεί η «αρχιτεκτονική» της εισήγησης της ΡΑΕ, η οποία προβλέπει πως οι καταναλωτές θα μπορούν μεν ακόμη και με χρέη να αλλάξουν προμηθευτή, ωστόσο ο «παλιός» τους πάροχος θα έχει τη δυνατότητα υπό προϋποθέσεις να προχωρήσει σε διακοπή ηλεκτροδότησης, αν ο πρώην πελάτης του δεν εξοφλήσει τις οφειλές του ή δεν καταβάλλει τις δόσεις με τις οποίες τις έχει διακανονίσει.

Είναι πιθανό να υπάρξουν επιμέρους τροποποιήσεις στην εισήγηση της ΡΑΕ, αναφορικά με τις προϋποθέσεις «ενεργοποίησης» του δικαιώματος του «παλιού» προμηθευτή. Η πρόταση της Αρχής προέβλεπε πως αυτό θα μπορούσε να συμβεί αν καταστούν ληξιπρόθεσμοι δύο λογαριασμοί ενός πρώην πελάτη. Το ίδιο θα ισχύει αν ο καταναλωτής έχει προχωρήσει σε διακανονισμό των χρεών του προς τον «παλιό» προμηθευτή, στην πορεία ωστόσο δεν εξοφλήσει κάποια δόση τουλάχιστον 15 ημέρες μετά την προθεσμία λήξης της και δεν προχωρήσει σε νέο διακανονισμό.

Ανεξάρτητα από την τελική «φόρμουλα» του μέτρου, η δυνατότητα αποκοπής από τον «παλιό» πάροχο εκτιμάται ότι αποτελεί το μοναδικό αποτελεσματικό μέτρο, ώστε να μην αξιοποιείται η μετακίνηση σε προμηθευτή ως «όχημα» για την αποφυγή εξόφλησης των λογαριασμών. Κι αυτό γιατί η μόνη εναλλακτική που έχει ο πρώην πάροχος είναι να διεκδικήσει δικαστικά τα σχετικά πόσα – μία διαδικασία χρονοβόρα αλλά και κοστοβόρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στη φάση σχεδιασμού βρίσκεται και ο «ενεργειακός Τειρεσίας» που σχεδιάζουν να δημιουργήσουν προμηθευτές ρεύματος, ώστε να βάλουν φραγμό στην αλλαγή εταιρείας προμήθειας ηλεκτρισμού από εκείνους που έχουν «φέσια» στον προηγούμενό τους πάροχο.

Ο «ενεργειακός Τειρεσίας» θα λειτουργεί στα πρότυπα της ανάλογης ασφαλιστικής δικλείδας που έχουν δημιουργήσει οι εταιρείες του κλάδου των τηλεπικοινωνιών, ώστε να αντιμετωπίσουν τα κρούσματα «μπαταχτσήδων». Έτσι, όπως και στις τηλεπικοινωνίες, θα δημιουργηθεί μία βάση δεδομένων όπου θα καταχωρούνται οι καταναλωτές με ληξιπρόθεσμα χρέη, καθώς και το ύψος των οφειλών τους.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις εταιρειών που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, θα χρειαστούν αρκετοί μήνες για να «ενεργοποιηθεί» η ηλεκτρονική αυτή πλατφόρμα, κάτι που αναμένεται να γίνει μέσα στο 1ο εξάμηνο του επόμενου έτους. Όπως επισημαίνουν, πέρα από την αρκετή τεχνική δουλειά που είναι απαραίτητη για να προετοιμαστεί το πληροφοριακό σύστημα, η διαδικασία εκτιμάται πως θα είναι χρονοβόρα καθώς για τη λειτουργία του θα χρειαστεί να εμπλακούν φορείς όπως η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικών Προσωπικού Χαρακτήρα, η οποία θα πρέπει να δώσουν την έγκρισή τους.

Στόχος πάντως των εταιρειών είναι στη βάση δεδομένων να καταχωρούνται τα ελάχιστα δυνατά προσωπικά στοιχεία, που είναι απαραίτητα ώστε να αποτυπωθεί κατά πόσο ένας υποψήφιος πελάτης τους είναι ή όχι συνεπής στην εξόφληση των λογαριασμών του στον υφιστάμενο πάροχό του. Έτσι, οι προμηθευτές θα γνωρίζουν εξαρχής αν ο νέος υποψήφιος πελάτης τους έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές ή όχι, κάτι που αυτή τη στιγμή διαπιστώνεται κατά κανόνα στο τέλος της διαδικασίας αλλαγής παρόχου, όταν ο καταναλωτής προσκομίζει τον πιο πρόσφατο λογαριασμό στον υφιστάμενο πάροχό του.

Θοδωρής Παναγούλης

news247.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις