Το F-35 σε επίπεδο σχεδιασμού, είναι αναμφισβήτητα ένα στρατηγικό μαχητικό αεροσκάφος μοναδικό στο είδος του. Το εάν είναι κατάλληλο για την Ελλάδα επιχειρησιακά, σηκώνει μεγάλη συζήτηση. Εάν θέλουμε να βομβαρδίσουμε την Άγκυρα, είναι η καταλληλότερη επιλογή, αρκεί φυσικά να διαθέτει και τον αντίστοιχο οπλισμό. Ειδάλλως θα μπορεί να κάνει μία υπέροχη βόλτα μέχρι το Ερζερούμ και να ξαναγυρίσει.
Όσον αφορά τις συνθήκες που επικρατούν στο Αιγαίο και τις αερομαχίες, εκεί υπάρχουν αρκετές ενστάσεις. Δεν είναι όμως επί του παρόντος. Εμείς δεν θα σας μεταφέρουμε προσωπικές απόψεις και εκτιμήσεις, ούτε συζητήσεις καφενείου και δήθεν ειδικών.
Σας παρουσιάζουμε όμως τα αδιαμφισβήτητα στοιχεία από μια πρόσφατη μελέτη του κυβερνητικού οργανισμού των ΗΠΑ “U.S. Government Accountability Office”, με τίτλο “F-35 Aircraft: DOD and the Military Services Need to Reassess the Future Sustainment Strategy” GAO-23-105341, η οποία δημοσιεύτηκε στις 21 Σεπτεμβρίου 2023.
Αναφέρει συγκεκριμένα;
Fast Facts (Διαπιστώσεις εν συντομία)
Τις επόμενες δεκαετίες, το Υπουργείο Άμυνας σχεδιάζει να δαπανήσει περίπου 1,7 τρισεκατομμύρια δολάρια σε σχεδόν 2.500 F-35. Τα περισσότερα από τα κεφάλαια θα διατεθούν για τη λειτουργία, τη συντήρηση και την επισκευή του αεροσκάφους.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι για τις ΗΠΑ, κάθε αεροσκάφος θα στοιχίσει περιττά 680 εκατομμύρια $, επιβεβαιώνοντας έτσι την αντίστοιχη μελέτη των οδηγών που έκανε λόγο για συνολικό κόστος απόκτησης και χρήσης σε βάθος χρόνου, άνω των 700 εκατομμυρίων $ ανά αεροσκάφος! Καταρρίπτεται έτσι το σύνολο των ισχυρισμών της κυβέρνησης Μητσοτάκη για το εκτιμώμενο κόστος των αεροσκαφών. Η προμήθεια τους, θα αποτελέσει μία βραδυφλεγή βόμβα για την ελληνική οικονομία στην οποία θα κληθεί προφανώς να διαχειριστεί η επόμενη κυβέρνηση, όπως ακριβώς συνέβη με τα εξοπλιστικά της περιόδου Σημίτη.
Ειδικότερα:
Το DOD αντιμετωπίζει δαπανηρά ζητήματα συντήρησης για το F-35, όπως:
– Καθυστερεί η δημιουργία στρατιωτικών υπηρεσιών—εγκαταστάσεων για την ολοκλήρωση των πιο περίπλοκων επισκευών
– Ανεπαρκής εξοπλισμός για τη διατήρηση των αεροσκαφών σε επιχειρησιακή κατάσταση
– Καθυστερήσεις συντήρησης και προμήθειας που επηρεάζουν την ετοιμότητα των αεροσκαφών
Επίσης, ενώ το DOD σκοπεύει να μεταφέρει περισσότερες ευθύνες συντήρησης από τους εργολάβους στην κυβέρνηση, δεν υπάρχει σχέδιο για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Τι βρήκε ο GAO
Οι προκλήσεις συντήρησης επηρεάζουν αρνητικά την ετοιμότητα των αεροσκαφών F-35.
Το ποσοστό ικανότητας εκτέλεσης αποστολής του στόλου F-35 (το ποσοστό του χρόνου που το αεροσκάφος μπορεί να εκτελέσει μια από τις αποστολές του) ήταν περίπου 55% τον Μάρτιο του 2023, πολύ κάτω από τους στόχους του προγράμματος.
Αυτή η απόδοση οφειλόταν εν μέρει σε προκλήσεις με την εργοστασιακή και την οργανωτική συντήρηση. Το πρόγραμμα ήταν πίσω από το χρονοδιάγραμμα για τη δημιουργία δραστηριοτήτων εργοστασιακής συντήρησης για τη διεξαγωγή επισκευών. Ως αποτέλεσμα, οι ρυθμοί επισκευής εξαρτημάτων παρέμειναν αργοί με πάνω από 10.000 υλικά να περιμένουν να επισκευαστούν—πάνω από τα επιθυμητά επίπεδα.
Ταυτόχρονα, η συντήρηση σε οργανωτικό επίπεδο έχει επηρεαστεί από μια σειρά ζητημάτων, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης τεχνικών δεδομένων και εκπαίδευσης….
Τα ανωτέρω συνοψίζονται σε εικόνα της ανωτέρω μελέτης
newsbreak.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις