Η εταιρεία ελπίζει ότι το Πεντάγωνο θα αποδεχτεί τα σχέδια για την «υπερτροφοδότηση» του F-35.
Η Lockheed Martin σχεδιάζει να αναπτύξει μια έκδοση του F-35 που θα μπορεί να πετά χωρίς πιλότο, σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας. Αυτή είναι μία από τις πολλές αναβαθμίσεις που προτείνει η εταιρεία για το πρόγραμμα, μετά την απώλεια του διαγωνισμού Next Generation Air Dominance (NGAD) της Πολεμικής Αεροπορίας.
Οι πιθανές αναβαθμίσεις του αεροσκάφους περιλαμβάνουν βελτιωμένα φάσματα κάλυψης, επανασχεδιασμένo ακροφύσιo κινητήρα, αλλαγές στην εξωτερική γραμμή καλουπιού, νέες δυνατότητες ηλεκτρονικού πολέμου και αυτονομία, που θα μπορούσαν να «καθιστούν τον πιλότο του F-35 προαιρετικό σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, με βάση τις πολλές εξελίξεις που έχουμε πραγματοποιήσει για την προσφορά NGAD», δήλωσε ο Τζιμ Τάικλετ κατά τη διάρκεια της Ετήσιας Διάσκεψης Στρατηγικών Αποφάσεων της Bernstein.
Ο Τάικλετ έθεσε για πρώτη φορά την ιδέα για μια «υπερτροφοδοτημένη» έκδοση του F-35 κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης για τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου της εταιρείας τον περασμένο μήνα, υποστηρίζοντας ότι η ομάδα του προγράμματος F-35 μπορεί να προσφέρει το 80% των δυνατοτήτων της έκτης γενιάς με το μισό κόστος.
Αυτές οι αναβαθμίσεις θα μπορούσαν να προχωρήσουν σε πτητικές δοκιμές σε δύο έως τρία χρόνια, δήλωσε ο Τάικλετ κατά τη διάρκεια της διάσκεψης.
Η προσπάθεια αυτή έρχεται καθώς η Lockheed επιδιώκει να αντισταθμίσει τα έσοδα που θα χάσει τώρα που η εταιρεία έχει αποσυρθεί από τα προγράμματα μαχητικών αεροσκαφών έκτης γενιάς, αφού η Πολεμική Αεροπορία επέλεξε την Boeing για την κατασκευή του μαχητικού αεροσκάφους F-47 και η εταιρεία έχει αποσυρθεί από το πρόγραμμα F/A-XX του Πολεμικού Ναυτικού.
Ωστόσο, παραμένει να δούμε αν το Πεντάγωνο ενδιαφέρεται να αγοράσει μια «Ferrari» έκδοση του F-35. Η εταιρεία αγωνίζεται εδώ και καιρό να προσθέσει νέα τεχνολογία στο αεροσκάφος και έχει καθυστερήσει πολύ στην παράδοση του Technology Refresh-3, ενός νέου πακέτου αναβαθμίσεων λογισμικού και υλικού που απαιτούνται για τις βελτιώσεις του Block 4.
Στη συνέντευξη τύπου, ο Τάικλετ δήλωσε ότι το TR-3 θα είναι πιθανότατα πλήρως επιχειρησιακό μέχρι το τέλος του έτους. Η τρέχουσα καθυστέρηση οφείλεται στην ενσωμάτωση μιας σειράς νέων αισθητήρων, που ονομάζεται Distributed Aperture System, με το υπόλοιπο υλικό και λογισμικό του TR-3, δήλωσε ο Τάικλετ.
«Μόλις αυτό ολοκληρωθεί, πιστεύουμε ότι μέχρι το τέλος του έτους, όλα τα αεροσκάφη που έχουν παραδοθεί θα είναι μάχιμα και θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν, για παράδειγμα, στην πρώτη γραμμή για τις υπηρεσίες και για τους συμμάχους μας», είπε.
Οι μελλοντικές αγορές του F-35 παραμένουν επίσης ένα μεγάλο ερωτηματικό, καθώς το Πεντάγωνο μεταφέρει χρήματα σε νέες προτεραιότητες και το αεροσκάφος έχει τεθεί υπό εξέταση από συμβούλους του Προέδρου Τραμπ. Οι ευρωπαϊκές χώρες ενδέχεται επίσης να επανεξετάσουν τα σχέδιά τους για το F-35 μετά τις απειλές του Τραμπ προς το ΝΑΤΟ.
Ο Τάικλετ δήλωσε ότι είναι βέβαιος ότι η εταιρεία θα διατηρήσει τον ρυθμό παραγωγής των 156 αεροσκαφών ετησίως, «ακόμη και αν η παραγγελία των ΗΠΑ μειωθεί ή αυξηθεί ελαφρώς», και ότι η διεθνής ζήτηση θα παραμείνει ισχυρή λόγω της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας του προγράμματος.
«Πιστεύω ότι θα υπάρξει ισχυρή υποστήριξη για το F-35 τα επόμενα χρόνια, λόγω της ικανότητάς του και της ήδη υφιστάμενης βιομηχανικής δέσμευσης στην Ευρώπη, ενώ παρατηρούμε την ίδια τάση ζήτησης και στην Ασία. Είναι προφανές ότι η γεωπολιτική απειλή και στις δύο περιοχές του κόσμου, καθώς και στη Μέση Ανατολή, δυστυχώς αυξάνεται, και το μόνο αεροσκάφος που μπορεί να ανταγωνιστεί οποιοδήποτε αεροσκάφος πέμπτης γενιάς είναι το F-35 που βρίσκεται σήμερα σε παραγωγή», δήλωσε.
Ο Τάικλετ επισήμανε επίσης τους πιθανούς νέους πελάτες του F-35, με τον Τραμπ να ανοίγει την πόρτα στη Σαουδική Αραβία και την Ινδία. Ο διευθύνων σύμβουλος της Lockheed συμμετείχε σε μέρος της περιοδείας του Τραμπ στη Μέση Ανατολή, όπου οι ΗΠΑ συμφώνησαν να πουλήσουν περισσότερα όπλα στη Σαουδική Αραβία. Ο Λευκός Οίκος δεν έχει ανακοινώσει αν η Ριάντ, η οποία ενδιαφέρεται για το αεροσκάφος εδώ και χρόνια, θα επιτραπεί να αγοράσει το F-35.
«Υπάρχει μια συζήτηση για μια πορεία προς την πέμπτη γενιά στη Σαουδική Αραβία, για παράδειγμα. Θα χρειαστούν πολλά βήματα για να φτάσουμε εκεί. Μπορεί να πάρει κάποιο χρόνο, αλλά πιστεύω ότι αν μπορέσουμε να συνεργαστούμε με τη Σαουδική Αραβία, το Κατάρ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για την ενίσχυση των δυνατοτήτων τους στον τομέα της αεροπορικής υπεροχής και των ολοκληρωμένων αεροπορικών και αμυντικών δυνατοτήτων τους, θα υπάρξουν σημαντικές ευκαιρίες για την εταιρεία σε αυτόν τον τομέα, αλλά και σε μερικούς άλλους», δήλωσε ο Τάικλετ.
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






















































