Η πυρκαγιά σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που προκάλεσε πιθανότατα πριν ένα χρόνο το ναυάγιο του πλοίου Felicity Ace, προβληματίζει τις ναυτιλιακές εταιρείες.
Πριν ένα χρόνο βυθίστηκε έξω από τις Αζόρες το πλοίο Felicity Ace με πιθανότερη αιτία την εκδήλωση πυρκαγιάς σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που μετέφερε με προορισμό τις ΗΠΑ. Το συγκεκριμένο δυστύχημα αναζωπύρωσε τη συζήτηση σχετικά με την ασφάλεια των μπαταριών ιόντων λιθίου, που τοποθετούνται στα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Ο νορβηγικός ναυτιλιακός όμιλος Havila Kystruten επιβεβαίωσε στην πράξη αυτές τις ανησυχίες, καθώς έγινε η πρώτη εταιρεία του κλάδου παγκοσμίως, που αρνείται να μεταφέρει πλέον με τα πλοία της αμιγώς ηλεκτροκίνητα, υβριδικά και υδρογονοκίνητα οχήματα. Αντιθέτως, δεν βάζει κανέναν περιορισμό στη μεταφορά οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, βενζίνης και πετρελαίου. Φαίνεται πάντως, ότι οι υπόλοιπες ναυτιλιακές εταιρείες τηρούν προς το παρόν στάση αναμονής και δεν σκοπεύουν να ακολουθήσουν το παράδειγμα των Νορβηγών.

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο της Havila Kystruten, Μπεντ Μαρτίνι, η απαγόρευση επιβλήθηκε μετά από αξιολόγηση της ασφάλειας των συγκεκριμένων οχημάτων, ενώ όπως τόνισε «μία πιθανή πυρκαγιά σε ηλεκτροκίνητα, υβριδικά και υδρογονοκίνητα οχήματα απαιτεί εξωτερικά μέτρα διάσωσης και μπορεί να απειλήσει τους ανθρώπους στο πλοίο». Ο σκεπτικισμός του Μαρτίνι έχει βάση, καθώς το σβήσιμο της φωτιάς σε ένα ηλεκτροκίνητο όχημα απαιτεί εκπαιδευμένους πυροσβέστες και ειδικό εξοπλισμό. Το πρόβλημα έχει εντοπιστεί και από άλλες ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες έχουν ξεκινήσει την εκπαίδευση του προσωπικού τους και πραγματοποιούν ασκήσεις για την αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών.

Η σημαντικότερη δυσκολία κατάσβεσης ενός φλεγόμενου ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η μεγάλη της διάρκεια της πυρκαγιάς και αυτό έχει επιβεβαιωθεί σε ανάλογα δυστυχήματα με νταλίκες που μετέφεραν τέτοια μοντέλα στην ξηρά. Αυτό συμβαίνει, επειδή ακόμη και μετά το σβήσιμο της φωτιάς είναι πιθανή μία εκ νέου ανάφλεξη των μπαταριών, όσο παραμένουν ζεστές και δεν έχει πέσει η θερμοκρασία τους στους 60 βαθμούς Κελσίου. Η ψύξη των μπαταριών είναι πολύ δύσκολο να γίνει από τα σωστικά συνεργεία, επειδή θωρακίζονται με ενισχύσεις, για αποτελεσματική προστασία σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος. Άρα απαιτούνται ειδικές γνώσεις από αυτούς, που συμμετέχουν σε τέτοιες επιχειρήσεις κατάσβεσης πυρκαγιάς σε ηλεκτρικά οχήματα, όπου απελευθερώνονται –εκτός των άλλων- και επικίνδυνα, τοξικά αέρια.

Είναι βέβαιο, ότι το επόμενο διάστημα θα έχουμε εξελίξεις σχετικά με την εφαρμογή συγκεκριμένων μέτρων ασφαλείας για την αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων στη θαλάσσια μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων. Ένα πρώτο βήμα είναι η θέσπιση ειδικών θέσεων στάθμευσης των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στα καταστρώματα των πλοίων, τα οποία θα επιτρέπουν την άμεση πρόσβαση σε αυτά, ενώ ανάλογες οδηγίες για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου περιλαμβάνονται και στον διεθνή ναυτιλιακό κώδικα για επικίνδυνα προϊόντα, ΙΜDG (International Maritime Code for Dangerous Goods).

ieidiseis.gr

CCO

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις