Σε λίγες ημέρες συμπληρώνονται δύο μήνες από το φρικτό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ στη γραμμή 1, με τον τραγικό χαμό του εργοδηγού Πέτρου Γιάμαλη.

Το δυστύχημα αυτό ανέδειξε το κενό στις διαδικασίες που ακολουθούνται σε έκτακτα περιστατικά, όπως αυτό.

Σύμφωνα με συναδέλφους του στην ΣΤΑΣΥ, που έχουν ακόμη νωπή τη μνήμη της απώλειας του άτυχου Πέτρου, η εταιρεία δεν έχει κάνει ακόμη ό,τι θα έπρεπε για την διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι δημοσιεύθηκε στην Διαύγεια η κάλυψη της θέσης τμηματάρχη με παράλληλα καθήκοντα τεχνικού ασφαλείας. Κάτι που προκαλεί εύλογα ερωτήματα, καθώς μέχρι τώρα η θέση του τεχνικού ασφαλείας προέβλεπε ξεχωριστό και διακριτό αντικείμενο με ωράριο πλήρους απασχόλησης λόγω της κρισιμότητας της θέσης.

ΣΤΑΣΥ ΗΣΑΠ

Το πόρισμα δεν έχει εκδοθεί

Δύο μήνες μετά, το πόρισμα από την ανεξάρτητη επιτροπή για το δυστύχημα δεν έχει ακόμη εκδοθεί.

Είναι λογικό επίσης να δημιουργούνται απορίες, καθώς η εισαγγελική διαδικασία είναι σε εξέλιξη και οι δύο πλευρές – εργολάβος και ΣΤΑΣΥ – έχουν έννομο συμφέρον στο τι θα προκύψει από την έρευνα. Έτσι, η κάλυψη της θέσης αυτής με αυξημένες πλέον αρμοδιότητες, θεωρείται ότι έρχεται σε περίεργη χρονική συγκυρία. Καθώς το όποιο εισαγγελικό πόρισμα θα λάβει υπόψιν και τις παρατηρήσεις της εν λόγω υπαλλήλου, όπως προβλέπεται.

Σοκάρουν οι καταθέσεις των εργαζομένων για το δυστύχημα

Το φως της δημοσιότητας βλέπουν οι σοκαριστικές καταθέσεις των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ που βρίσκονταν πάνω στο βαγονέτο και πήδηξαν στο κενό για να σωθούν. Μέσα σε διάστημα ενός λεπτού, οι τρεις από τους πέντε εργαζόμενους που βρίσκονταν πάνω στο βαγονέτο του ΗΣΑΠ πήδηξαν στο κενό. Οι σκηνές που κατέγραψε το κλειστό κύκλωμα «παγώνουν» το αίμα.

Ο πιο έμπειρος από όλους, ο 40χρονος Πέτρος, ήταν αυτός που θυσιάστηκε για τους συναδέλφους του. Τους είχε καθοδηγήσει για να εγκαταλείψουν το βαγόνι όταν φτάσει στην αποβάθρα. Ήταν ο εργοδηγός και προσπαθούσε να σταματήσει την ανεξέλεγκτη πορεία του. Ήταν όμως αδύνατον. Τα φρένα ήταν σπασμένα από τον σταθμό της Κηφισιάς. Η κατάθεση του Κροάτη τεχνικού είναι αποκαλυπτική.

«Το τρένο πήγαινε με όλο και πιο μεγάλη ταχύτητα. Μετά το Μαρούσι καταλάβαμε ότι δεν έχουμε καθόλου φρένα. Ξαφνικά, ο Έλληνας που ήταν στο βαγόνι μας και τον έλεγαν Πέτρο, μας είπε να πηδήξουμε».

Ο πρώτος εργαζόμενος, αφού βουτά στο κενό, χτυπά στην κολόνα της αποβάθρας και καταλήγει στις γραμμές. Τον πλησιάζει ο συνάδελφός του που πήδηξε κι αυτός χωρίς να πάθει το παραμικρό για να δει αν είναι καλά. Ένα λεπτό αργότερα, στον σταθμό του Ηρακλείου, ένας τρίτος εργαζόμενος πηδά στην αποβάθρα και πέφτει με το κεφάλι πάνω στις γραμμές, μένοντας για κάποια λεπτά ακίνητος.

ΗΣΑΠ δυστύχημα

«Από το ατύχημα έχω πάθει αμνησία και δε θυμάμαι τίποτα. Θυμάμαι πράγματα δύο μέρες πριν το ατύχημα μόνο. Δεν μπορώ να θυμηθώ τίποτα σχετικά με το συμβάν. Συνήλθα μετά από πολλές μέρες, είχα χτυπήματα στο κεφάλι και έμεινα αρκετές μέρες στο νοσοκομείο», συμπληρώνει ο τεχνικός.

Ο 40χρονος εργοδηγός δευτερόλεπτα αργότερα αποφάσισε να εγκαταλείψει το τρένο. Δεν κατάφερε όμως να βρεθεί πάνω στην αποβάθρα. Έπεσε στο κενό μετά τον σταθμό του Νέου Ηρακλείου, χτύπησε αρχικά σε τσιμεντένια κολόνα εκτός αποβάθρας και κατέληξε σε δέντρο.

Μέσα στο βαγόνι έμεινε μόνο ένας Έλληνας τεχνικός. Έτρεξε στην πίσω πλευρά λίγο πριν γίνει η σύγκρουση με συρμό του ΗΣΑΠ που είχε τοποθετηθεί για να ανακόψει την τρελή του πορεία.

«Εγώ δεν πήδηξα από το βαγόνι, μπήκα κάτω από το κάθισμα, κουλουριάστηκα και περίμενα. Μετά από κάποιο διάστημα κατάλαβα ότι έγινε σύγκρουση του συρμού μου με κάτι».

enikos.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις