«Είναι εξαιρετικά απίθανο ο καπετάνιος να μην είχε παρατηρήσει ότι το πλοίο του σέρνει την άγκυρά του, χάνοντας ταχύτητα για ώρες και κόβοντας καλώδια στην πορεία», εκτιμά η ερευνητική ομάδα που μελετά το τελευταίο ναυτικό μυστήριο στη Βαλτική.

Για περισσότερο από μία εβδομάδα, ένα κινεζικό εμπορικό πλοίο βρίσκεται αγκυροβολημένο στη Βαλτική Θάλασσα, περιτριγυρισμένο και παρακολουθούμενο από σκάφη του πολεμικού ναυτικού και της ακτοφυλακής.

Στο διάστημα αυτό οι ευρωπαϊκές αρχές προσπαθούν να διαλευκάνουν το μυστήριο με τα δύο κομμένα υποθαλάσσια καλώδια οπτικών ινών που άφησε στο πέρασμά του.

Πιο συγκεκριμένα, ερευνητές ομάδας εργασίας που περιλαμβάνει τη Φινλανδία, τη Σουηδία και τη Λιθουανία προσπαθούν να διαπιστώσουν αν το πλήρωμα του πλοίου έκοψε σκόπιμα τα καλώδια σέρνοντας την άγκυρα του πλοίου κατά μήκος του πυθμένα της θάλασσας.

Αμερικανοί αξιωματούχοι των μυστικών υπηρεσιών εκτιμούν πως τα καλώδια δεν κόπηκαν επίτηδες, ωστόσο οι ευρωπαϊκές αρχές αρνούνται να αποκλείσουν το ενδεχόμενο σαμποτάζ.

«Η προκαταρκτική έρευνα ξεκίνησε επειδή δεν μπορεί να αποκλειστεί ότι τα καλώδια καταστράφηκαν σκόπιμα», ανέφερε ο Per Engström, επιθεωρητής της σουηδικής αστυνομίας, σε ανακοίνωσή του την Τετάρτη.

Όπως διαβάζουμε στους New York Times, το μυστήριο των κομμένων καλωδίων έρχεται την ώρα που αυξάνεται στην Ευρώπη η ανησυχία εξαιτίας μιας σειράς επιχειρήσεων δολιοφθοράς – από εμπρησμούς και βανδαλισμούς έως σωματικές επιθέσεις.

Πολλές από αυτές έχουν αποδοθεί σε πράκτορες των ρωσικών μυστικών υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένου ενός σχεδίου που αποκαλύφθηκε τον περασμένο μήνα κι αφορά την τοποθέτηση εμπρηστικών μηχανισμών σε φορτηγά αεροπλάνα.

Η υπόθεση γύρω από το εμπορικό πλοίο στη Βαλτική Θάλασσα είναι, ωστόσο, κάπως διαφορετική.

Αυτό το πλοίο – ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου που ονομάζεται Yi Peng 3 – ταξιδεύει υπό κινεζική σημαία. Ανήκει στην Ningbo Yipeng Shipping Co. Ltd. και απέπλευσε από το ρωσικό λιμάνι Ust-Luga στη Βαλτική Θάλασσα στις 15 Νοεμβρίου.

Από εκεί ταξίδεψε σχεδόν κατά μήκος της Βαλτικής Θάλασσας.

yipen_0adc6.JPG

Πηγή χάρτη: Marine Traffic

Το πρώτο καλώδιο που συνέδεε τη Λιθουανία με τη Σουηδία κόπηκε το πρωί της 17ης Νοεμβρίου. Το δεύτερο, που συνέδεε τη Φινλανδία και τη Γερμανία, κόπηκε το επόμενο πρωί. Η ζημιά διέκοψε ορισμένες μεταφορές δεδομένων, αλλά όχι και τις συνδέσεις στο διαδίκτυο, διευκρίνισαν οι αρχές.

Στις 19 Νοεμβρίου, ένα περιπολικό του Πολεμικού Ναυτικού της Δανίας ακολούθησε και αργότερα σταμάτησε το Yi Peng 3, σύμφωνα με τα δεδομένα παρακολούθησης του πλοίου. Έκτοτε, το κινεζικό πλοίο έχει αγκυροβολήσει σε αυτή τη θέση, στο στενό Kattegat, το οποίο συνδέει τη Βαλτική και τη Βόρεια Θάλασσα, με ένα δανέζικο περιπολικό σκάφος σε κοντινή απόσταση.

Την εβδομάδα που πέρασε από τότε, τα δεδομένα εντοπισμού δείχνουν ότι σκάφη και πολεμικά πλοία της γερμανικής ακτοφυλακής, καθώς και περισσότερα σκάφη του δανέζικου πολεμικού ναυτικού, έπλευσαν στην περιοχή. Τα περισσότερα έμειναν για μία ή δύο ημέρες, στη συνέχεια αποχώρησαν και αντικαταστάθηκαν από άλλα πλοία.

Την Τετάρτη, δορυφορικές εικόνες και δεδομένα παρακολούθησης έδειξαν ότι το κινεζικό πλοίο πλαισιώθηκε από ένα πλοίο της γερμανικής ακτοφυλακής και ένα πλοίο περιπολίας του πολεμικού ναυτικού της Δανίας, τα οποία βρίσκονταν και τα δύο σε απόσταση περίπου ενός μιλίου. Το βράδυ, δύο γερμανικά πολεμικά πλοία πέρασαν επίσης από το Yi Peng 3.

Σύμφωνα πάντα με τους New York Times, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ένα πλοίο υπό κινεζική σημαία θεωρείται ύποπτο για εμπλοκή σε παρόμοιο επεισόδιο στη Βαλτική Θάλασσα.

Πέρυσι, ένα πλοίο με την ονομασία Newnew Polar Bear έριξε την άγκυρά του και προκάλεσε φθορά σε έναν αγωγό φυσικού αερίου μεταξύ Φινλανδίας και Εσθονίας. Σε εκείνη την περίπτωση, οι αρχές επέτρεψαν στο πλοίο να εισέλθει σε διεθνή ύδατα και να αποφύγει τη σύλληψη, ένα λάθος που οι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι προσπάθησαν να αποφύγουν με το Yi Peng 3.

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις