Ενας γίγαντας γεννιέται στην Ιαπωνία, με τη συγχώνευση Honda – Nissan, με στόχο να ανταπεξέλθουν στoν ανταγωνισμό, κυρίως της Κίνας. Σε μειονεκτική θέση βρίσκεται η ευρωπαϊκή βιομηχανία…

Το πλεονέκτημα που έχει αποκτήσει η Κίνα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία – και η Tesla στην ηλεκτροκίνηση – οδήγησε τις ιαπωνικές Honda και Nissan σε μια ιστορική συμφωνία, με στόχο τη δημιουργία του τρίτου μεγαλύτερου ομίλου αυτοκινήτων στον κόσμο, στον οποίο είναι πιθανόν να συμμετάσχει και η Mitsubishi. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία – όπως και άλλες – έχει χάσει έδαφος στη μεγάλη αγορά της Κίνας, η οποία βλέπει τα τελευταία χρόνια οι επενδύσεις της στον τομέα να αποδίδουν καρπούς. Στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται, τα αντανακλαστικά της Ευρώπης χαρακτηρίζονται μειωμένα και η ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου χρειάζεται ώθηση προκειμένου να αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά.

5 λόγοι που συγχωνεύονται Honda και Nissan

1. Οικονομίες κλίμακας. Ο όμιλος που θα προκύψει από τη συγχώνευση της Honda Motor και της Nissan Motor θα είναι ο τρίτος μεγαλύτερος στον κόσμο από πλευράς πωλήσεων οχημάτων, μετά τους ομίλους Toyota και Volkswagen. Στην Ιαπωνία θα δημιουργηθεί ουσιαστικά ένας δεύτερος πόλος, που θα ανταγωνιστεί την κυριαρχία της Toyota Motor Corp. Η συνδυασμένη οντότητα θα είναι σε καλύτερη θέση για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις των ανταγωνιστών σε όλο τον κόσμο.

2. Ο παράγοντας Κίνα. Η δημοτικότητα των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων που κατασκευάζονται από την BYD Co. και άλλες κινεζικές εταιρείες, όπως η Xpeng, η Nio και η Li Auto, απομάκρυνε τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες από την ηγετική θέση που κάποτε απολάμβαναν σε όλες τις αγορές. Τόσο η Honda όσο και η Nissan εδώ και καιρό έχουν χάσει το μερίδιό τους στην κινεζική αγορά και αμφότερες, σύμφωνα με αναλυτές, αναμένεται να ανακοινώσουν μεγάλες περικοπές παραγωγικής ικανότητας για να καλύψουν τουλάχιστον μέρος της έκθεσης σε σταθερό κόστος που έχουν στην Κίνα.

3. Επιμερισμός του κόστους. Διατηρώντας και τις δύο μάρκες, οι δύο εταιρείες στοχεύουν στη μείωση του κόστους με την κοινή χρήση πλατφορμών οχημάτων και τη συνεργασία σε νέα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Honda και Nissan στοχεύουν επίσης στην ενσωμάτωση των λειτουργιών έρευνας και ανάπτυξης για την από κοινού ανάπτυξη λογισμικού και ηλεκτρικών οχημάτων.

4. Τα προβληματικά οικονομικά της Nissan. Η Nissan έχει πληγεί οικονομιά και πρέπει να ανακτήσει την ανταγωνιστικότητά της, ειδικά μετά το διαζύγιό της από τη γαλλική Renault. Τον περασμένο μήνα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα περικόψει 9.000 θέσεις εργασίας – περίπου το 6% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της – και θα μειώσει την παγκόσμια παραγωγική δυναμικότητα κατά 20%, αφού ανακοίνωσε τριμηνιαίες ζημίες ύψους περίπου 60 εκατ. δολαρίων.

5. Οι δύο εταιρείες ελπίζουν να αξιοποιήσουν η μία τα θετικά σημεία της άλλης, σε αγορές και τεχνολογίες. Η Nissan, για παράδειγμα, είναι ισχυρή στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ η Honda πλέον δεν παράγει οχήματα στην Ευρώπη. Η Honda είναι σχετικά νεοεισερχόμενη στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία, ενώ η Nissan είναι ένας από τους παλαιότερους πρωτοπόρους στα ηλεκτρικά οχήματα. Η εταιρεία ήταν μπροστά από όλους όταν λάνσαρε το Nissan LEAF πριν από περίπου 15 χρόνια, αλλά έκτοτε έχει χάσει έδαφος. Μια κοινή προσπάθεια θα μπορούσε να βοηθήσει τη Nissan να ανακτήσει τη χαμένη δόξα και να βοηθήσει τη Honda να γίνει καλύτερη στην κατηγορία EV.

29668193 50a8b

Το περίγραμμα της συμφωνίας

Η Honda βρίσκεται στη θέση του «οδηγού» σε αυτήν τη συμφωνία και θα διορίσει τον πρόεδρο της κοινής εταιρείας συμμετοχών που θα συσταθεί, καθώς και την πλειοψηφία του διοικητικού συμβουλίου της. Στο σχήμα πιθανόν θα συμπεριληφθεί η Mitsubishi Motors, της οποίας η Nissan είναι κύριος μέτοχος.

Στόχος είναι η ολοκλήρωση των συνομιλιών τον Ιούνιο 2025 και η σύσταση εταιρείας χαρτοφυλακίου τον Αύγουστο 2026, οπότε οι μετοχές των δύο εταιρειών θα διαγραφούν.

Στην ανακοίνωσή τους οι δύο εταιρείες δηλώνουν ότι στόχος τους κατόπιν συγχωνεύσεως θα είναι 191 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις και λειτουργικό κέρδος άνω των 19 εκατ. δολαρίων.

Η συγχώνευση των δύο εταιρειών θα είναι η μεγαλύτερη στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά την συγχώνευση των Fiat Chrysler Automobiles και PSA το 2021 για τη δημιουργία της Stellantis βάσει συμφωνίας ύψους 52 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις