Τον Μάιο θα ξεκινήσει σε δύο γερμανικές πόλεις το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα παγκοσμίως για τη μεταφορά επιβατών με ρομποτικά οχήματα κινέζικης προέλευσης.
Το αυτόνομο όχημα της Nio εφοδιάζεται με κάμερες και αισθητήρες της εταιρείας Mobileye.

Ένα βήμα πιο κοντά στο όραμα της καθημερινής μετακίνησης με αυτόνομα οχήματα χωρίς οδηγό θα έρθουν οι κάτοικοι των γερμανικών πόλεων του Ντάρμσταντ και του Όφενμπαχ. Στις δύο πόλεις του κρατιδίου της Έσσης θα ξεκινήσει τον Μάιο ένα σχετικό πιλοτικό πρόγραμμα αρχικής διάρκειας δύο ετών, στο οποίο συμμετέχουν οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι (DB), ο Οργανισμός Συγκοινωνιών της περιφέρειας Rhein – Main (RMW) και οι επιχειρήσεις δημοτικών συγκοινωνιών του Ντάρμσταντ και του Όφενμπαχ.

Ηλεκτρικά και εξαθέσια αυτόνομα οχήματα

Σε αυτό θα χρησιμοποιούνται εξαθέσια, ηλεκτρικά SUV αυτόνομης τεχνολογίας της κινέζικης μάρκας Nio, εφοδιασμένα με ειδικές κάμερες και αισθητήρες της εταιρείας Mobileye, ενώ για τον συντονισμό, τα ραντεβού με τους πελάτες και το απαιτούμενο λογισμικό θα είναι υπεύθυνες οι θυγατρικές εταιρείες των Γερμανικών Σιδηροδρόμων, Ioki και Clevershuttle.

αυτονομο αυτοκινητο, αυτονομα αυτοκινητα, ταξι

Στο πιλοτικό εγχείρημα θα συμμετέχουν 15 ηλεκτρικά SUV Nio ES8 με αυτονομία «Επιπέδου 4».

Το πρώτο αυτόνομο όχημα θα αρχίσει τα δρομολόγια τον Μάιο στο Ντάρμσταντ και ακολούθως θα αναλάβουν υπηρεσία άλλα 14, οκτώ εκ των οποίων θα κυκλοφορούν στο γειτονικό Όφενμπαχ. Κατά την πρώτη φάση των δοκιμών θα κάθονται στο τιμόνι των ρομποτικών οχημάτων αυτόνομης τεχνολογίας «Επιπέδου 4» ειδικά εκπαιδευμένοι οδηγοί, ενώ δεν θα μεταφέρονται επιβάτες.

Μόλις ολοκληρωθεί με επιτυχία αυτός ο κύκλος, θα μπορούν να πλέον να καλούν οι ενδιαφερόμενοι πελάτες μέσω εφαρμογής τα οχήματα, που θα πραγματοποιούν προκαθορισμένα δρομολόγια σαν μίνι λεωφορεία γραμμής. Και σε αυτή τη φάση θα υπάρχει στο βολάν των ρομποτικών SUV ένα άτομο για επιτήρηση, που δεν θα παρεμβαίνει ωστόσο στην οδήγηση παρά μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

αυτονομο αυτοκινητο, αυτονομα αυτοκινητα, ταξι

To κόκπιτ του κινέζικου μοντέλου Nio ES8.

Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι ανακοίνωσαν, ότι το συγκεκριμένο εγχείρημα συνιστά παγκόσμια πρεμιέρα, αφού οι ρομποτικές υπηρεσίες που προσφέρουν αυτόνομα οχήματα σε διάφορες αμερικανικές πόλεις, έχουν καθαρά εμπορικό χαρακτήρα (π.χ. μεταφορά προϊόντων) και δεν λειτουργούν ως συμπληρωματικό μέσο μεταφοράς επιβατών παράλληλα με τα λεωφορεία, τα τραμ και τα τρένα, όπως συμβαίνει στο κρατίδιο της Έσσης.

Πολλαπλά τα οφέλη

Τα αυτόνομα οχήματα θεωρούνται ιδανικά για τις μεταφορές επιβατών προς και από περιοχές εκτός του αστικού ιστού, όπου ο αριθμός των πελατών είναι μικρός και κάνει ασύμφορη οικονομικά τη χρήση λεωφορείων και τρένων, με αποτέλεσμα την αραίωση των δρομολογίων και την κακή εξυπηρέτηση των κατοίκων.

aytonoma_aytokinita_taxi_3.jpg

Τα εξαθέσια οχήματα θα έχουν αρχικά οδηγό.

Επίσης, τα ρομποτικά αυτοκίνητα θα λύσουν το πρόβλημα έλλειψης οδηγών λεωφορείων στη Γερμανία, το οποίο θα οξυνθεί και θα έχει ως συνέπεια τη δημιουργία 87.000 κενών θέσεων έως το 2030, ενώ θα συμβάλλουν καθοριστικά στη μείωση των εκπομπών ρύπων από τον στόλο των μέσων μαζικής μεταφοράς της Έσσης.

Τα σχέδια των Γερμανών είναι λοιπόν φιλόδοξα και προβλέπουν αργότερα τη χρήση άνω των 100 τέτοιων αυτόνομων οχημάτων σε δρομολόγια με περισσότερες από 3.000 εικονικές στάσεις συνολικά!

ieidiseis.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις