Μοιράσου το άρθρο
Η ακρίβεια στα ράφια των σούπερ μάρκετ ο μεγάλος βραχνάς. Θύματα τα νοικοκυριά.

Μπορεί η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός να επαναλαμβάνουν διαρκώς τα μέτρα στήριξης που ανακοινώθηκαν από τη ΔΕΘ – όπως έγινε και χθες στο υπουργικό – αλλά άπαντες γνωρίζουν ότι τίποτα από όλα όσα δρομολογούνται δεν είναι αρκετά για να καθησυχάσουν την εύλογη ανησυχία της κοινωνίας για τον χειμώνα που έρχεται. Κι αν η αλματώδης αύξηση των λογαριασμών ενέργειας αντιμετωπίζεται προσώρας με την επιδότηση των λογαριασμών ρεύματος και φυσικού αερίου, το ζήτημα της ακρίβειας στα ράφια δείχνει να είναι «στον αυτόματο πιλότο».

«Έχουμε απέναντί μας μια λερναία ύδρα. Το ένα κεφάλι κόβουμε, το άλλο ξεπηδάει», λένε κυβερνητικά στελέχη, τα οποία παραδέχονται ότι τα περιθώρια αναχαίτισης της ακρίβειας στα προϊόντα, είναι σχεδόν μηδενικά.

Αυτό άλλωστε προέκυψε και από τη χθεσινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, όπου όταν έκλεισαν οι πόρτες και – για πρώτη φορά – έγινε ανοικτή συζήτηση μεταξύ του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη και των υπουργών για όλα τα κρίσιμα θέματα της επικαιρότητας, περιλαμβανομένης και της ακρίβειας.

Το θέμα, σύμφωνα με πληροφορίες, μπήκε στο τραπέζι από παριστάμενους υπουργούς, όταν οι συνάδελφοί τους Χρ. Σταϊκούρας και Κ. Σκρέκας ανέλυσαν αντίστοιχα την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και τις εξελίξεις στο ενεργειακό πεδίο. Κατά τις ίδιες πηγές, ο κ. Μητσοτάκης παραδέχθηκε ότι το αυξημένο ενεργειακό κόστος μετακυλύεται εμμέσως στους καταναλωτές μέσω των προϊόντων.

Νέος γύρος συναντήσεων

Το ζήτημα, ωστόσο, είναι ότι από τη συζήτηση δεν βγήκε κάτι ουσιαστικό, αφού το μόνο που αποφασίστηκε είναι να γίνουν πιο εντατικοί έλεγχοι στα ράφια – κάτι στο οποίο είναι αμφίβολο αν μπορεί να ανταποκριθεί ο ελεγκτικός μηχανισμός, αλλά να υπάρξει ένας νέος γύρος συναντήσεων του υπουργού Ανάπτυξης Αδωνι Γεωργιάδη με τους ιδιοκτήτες των μεγάλων σούπερ μάρκετ. Καμία συζήτηση για μείωση του ΦΠΑ τουλάχιστον σε βασική είδη διατροφής, όπως πχ το ψωμί, το οποίο είναι είδος πρώτης ανάγκης και ευρείας κατανάλωσης.

«Μόνο με τους ελέγχους δεν αντιμετωπίζεται ο πληθωρισμός» σημείωναν λίγο αργότερα κυβερνητικά στέλέχη, προσθέτοντας ότι μπορεί να πρόστιμα σε σούπερ μάρκετ να έχουν αυξηθεί αλλά εφόσον η γενεσιουργός αιτία του πληθωρισμού παραμένει, η ακρίβεια δεν μπορεί να «τιθασευτεί».

Και αυτό, όταν η ακρίβεια στα ράφια των σούπερ μάρκετ, μετά το κόστος στην ενέργεια, εξελίσσεται στο μεγαλύτερο πρόβλημα των πολιτών, οι οποίοι σύμφωνα με όλες τις έρευνες, αξιολογούν την ακρίβεια ως το μεγαλύτερο πρόβλημα το οποίο τους απασχολεί.

Ενδεικτικά, στην πρόσφατη δημοσκόπηση της Alco ( για τον Alpha ), το 55% λέει ότι θα ανταποκριθεί δύσκολα και το 25% πολύ δύσκολα, που «μεταφράζεται» σε 2,5 εκατ. πολίτες. Αντίθετα το 10% δηλώνει πως θα ανταποκριθεί εύκολα, το 5% καθόλου και 4% ΔΞ\ΔΑ. Σε ό,τι αφορά την ακρίβεια, το ποσοστό να φτάνει στο 56%.

Aνάλογη είναι η εικόνα και στη δημοσκόπηση της Marc, όπου καταγράφεται ότι η μεγαλύτερη ανησυχία των ερωτηθέντων είναι η ακρίβεια, οι ανατιμήσεις και ο δύσκολος χειμώνας που έρχεται με ποσοστό 83,6%.

Και το πιο ενδιαφέρον: Όλοι σχεδόν οι παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι σε μεγάλο μέρος της αγοράς, εκτός από τις αντικειμενικές συνθήκες που σχετίζονται με την ενεργειακή ακρίβεια και το αυξημένο κόστος των βιομηχανιών, κυριαρχεί η αισχροκέρδεια, με θύματα τους καταναλωτές αλλά και τις μικρότερες επιχειρήσεις.

ieidiseis.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις