Το ΓΕΝ επιχείρησε με μια «άτυπη ενημέρωση» να «μπαλώσει» το φιάσκο του με την υπόθεση της τετραήμερης καθυστέρησης ανεφοδιασμού της φρεγάτας ΥΔΡΑ στην Αίγυπτο. Αυτό που περισσότερο ενόχλησε το ΓΕΝ βεβαίως, είναι η αποκάλυψη για τα επιπλέον χρήματα που κλήθηκαν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι λόγω του φιάσκου. Το ΓΕΝ έσπευσε να υποστηρίξει πως το ποσό ήταν …μόνο 8.000. Πρόθυμα και γνωστά πλέον «παπαγαλάκια» που έσπευσαν να μιλήσουν για…διάψευση από το ΓΕΝ!
Το ΓΕΝ υποστηρίζει ότι 147.000 ευρώ κόστισε η διέλευση της φρεγάτας και πως το πρόστιμο ήταν 8.000 ευρώ.
Ενισχύστε το militaire.gr ,δείτε γιατί ΕΔΩ
Μια απάντηση από τον κ. Γιώργο Φωτακίδη που «έψαξε» το θέμα καλύτερα κι από εμάς τους δημοσιογράφους αλλά και τους παπαγάλους κάποιοι από τους οποίους δηλώνουν «δημοσιογράφοι».:
«Στο ΠΝ της Χώρας της Περαγουάης, εκτός από ανίκανοι οι Υπηρεσιακοί Παράγοντες είναι και αδίστακτοι και κουτοπόνηροι, κοροϊδεύουν όσους δεν ασχολούνται ειδικά με τέτοια θέματα και δεν το ψάχνουν περαιτέρω. Η Φρεγάτα ήταν σε διεθνή αποστολή, κανονικά δεν έπρεπε να πληρώσει τέλη διέλευσης, αν τελικά το έκανε το ποσό για μια FG MEKO 200HN θα έπρεπε μετά βίας να ήταν 13.000 με 15.000 δολάρια ΗΠΑ.
Αναλυτικότερα:
Σε γενικές γραμμές στρατιωτικά πλοία πληρώνουν διόδια για τη διέλευση της Διώρυγας του Σουέζ, εκτός αν υπάρχει ειδική συμφωνία ή απαλλαγή (π.χ. σε καιρό πολέμου, ειδικές αποστολές του ΟΗΕ κτλ).
Το νομικό καθεστώς της Διώρυγας διέπεται από τη Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης του 1888, που προβλέπει ελεύθερη χρήση για όλα τα πλοία, εμπορικά και πολεμικά, αλλά υπό ίσους όρους, άρα και με καταβολή τελών διέλευσης.
Το διαχειριστικό όργανο, η Suez Canal Authority (SCA), εφαρμόζει τέλη διέλευσης ακόμα και για πολεμικά πλοία, σύμφωνα με τις εκάστοτε τιμές και υπολογισμούς της.
Ενισχύστε το militaire.gr ,δείτε γιατί ΕΔΩ
2. Πώς υπολογίζονται τα τέλη διέλευσης;
Τα τέλη βασίζονται στη χωρητικότητα του πλοίου σε Net Tonnage (Suez Canal Net Tonnage, SCNT), που υπολογίζεται ειδικά για τη Διώρυγα, και όχι απαραίτητα στο βάρος (displacement).
Για τα πολεμικά πλοία, επειδή δεν έχουν πάντα εμπορικό πιστοποιητικό, η SCA τα μετρά με δικό της τρόπο ή εφαρμόζει μια standard χρέωση ανά βάρος ή όγκο.
Για το 2024 (τελευταία διαθέσιμα δεδομένα), τα τέλη είναι περίπου $6 ανά τόνο SCNT για πολεμικά πλοία, με επιπλέον προσαυξήσεις ανάλογα με τις διαστάσεις.
3. Άρα για μια φρεγάτα 3.500 τόνων;
Εξαρτάται: 3.500 τόνοι displacement δεν είναι ίδιοι με τους τόνους SCNT. Συνήθως για πολεμικά πλοία ένα rough estimate είναι ότι η SCNT είναι περίπου 60-70% του displacement (άρα περίπου 2.100–2.450 τόνοι SCNT).
Άρα,
2.300 \, \text{τόνοι} \times 6 \, \text{USD/τόνο} = 13.800 \, \text{USD}
Περίπου $13.000 με $15.000 δολάρια για μία διέλευση μιας φρεγάτας 3.500 τόνων.
Ναι, οι φρεγάτες πληρώνουν διόδια στη Διώρυγα του Σουέζ, εκτός αν υπάρχει εξαίρεση.
Η Φ/Γ Ύδρα έχει για την ακρίβεια 3.350 τόνους εκτόπισμα.
Μια τυπική φρεγάτα 3.500 τόνων θα πλήρωνε γύρω στα 13.000–15.000 δολάρια για μία διέλευση, με βάση τις πιο πρόσφατες χρεώσεις.
Το ακριβές ποσό εξαρτάται από τον υπολογισμό της Suez Canal Net Tonnage και τις ισχύουσες προσαυξήσεις της κάθε χρονιάς.