Η αυτοψία που έκαναν άνδρες της Τροχαίας στο σιδηροδρομικό σταθμό του ΟΣΕ στη Λάρισα καταρρίπτει τον ισχυρισμό του σταθμάρχη, που φέρεται να προκάλεσε το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, ότι πάτησε κανονικά το κουμπί, αλλά το σύστημα δεν λειτούργησε.
Υπενθυμίζεται πως το μεσημέρι της Πέμπτης, ο Εισαγγελέας πρωτοδικών άσκησε ποινική δίωξη για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος και για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες κατά συρροή, στον σταθμάρχη του ΟΣΕ.
Οι αστυνομικοί της Τροχαίας οι οποίοι διενεργούν την προανάκριση, έφτασαν την Τετάρτη 1 Μαρτίου στον ΟΣΕ της Λάρισας. Σύμφωνα με την ΕΡΤ, οι άνδρες της Τροχαίας έκαναν αυτοψία στον συγκεκριμένο χώρο και διαπίστωσαν ότι η κονσόλα με τα κλειδιά για τις αλλαγές στις τροχιές των τρένων, μπροστά από την οποία κάθεται ο σταθμάρχης, λειτουργεί κανονικά χωρίς βλάβη, καταρρίπτοντας τον αρχικό προφορικό ισχυρισμό του σταθμάρχη, ότι δηλαδή εκείνος έκανε την αλλαγή, γύρισε το κλειδί ώστε να αλλάξει τροχιά το τρένο, αλλά αυτό δεν λειτούργησε.
Ένα ακόμη πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι από την έρευνα προκύπτει ότι υπάρχει ένα ειδικό σύστημα, το οποίο όταν ο σταθμάρχης γυρίζει το κλειδί και δεν “κουμπώσει”, τότε αρχίζει να αναβοσβήνει ένα λαμπάκι, προειδοποιώντας τον ότι κάτι δεν πάει καλά. Επομένως, εάν πράγματι δεν είχε γίνει σωστά η αλλαγή, θα υπήρχε αυτή η ένδειξη-συναγερμός ώστε να διορθώσει τη λανθασμένη κίνησή του.
Επίσης υπάρχουν κασέτες και καταγραφικά μηχανήματα που μπορούν να δώσουν απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα.
Η εμπειρία του σταθμάρχη
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο σταθμάρχης μέχρι στο 2010 υπηρετούσε στο τμήμα αποσκευών στον ΟΣΕ στην Λάρισα. Το 2011 πήρε μετάταξη στο Υπουργείο Παιδείας και περίπου πριν από έναν χρόνο επέστρεψε στον ΟΣΕ της Λάρισας. Αποφάσισε να γίνει σταθμάρχης. Ακολούθησε εκπαίδευση, 6 μήνες θεωρητική και 3 μήνες πρακτική όπως ορίζει το πρωτόκολλο. Στους τρεις μήνες πρακτικής εκπαίδευσης, ο σταθμάρχης δεν παρέμεινε μόνο στον σταθμό της Λάρισας, αλλά πήγε και σε διάφορους άλλους σταθμούς. Ήταν μόλις λίγους μήνες στην θέση του σταθμάρχη στον σταθμό του ΟΣΕ στην Λάρισα.
Ο μεγάλος φόβος των αρχών
Ένα ακόμη θέμα είναι αυτό με τον αριθμό των αγνοουμένων. Καθαρή εικόνα για το πόσοι άνθρωποι υπήρχαν στο τρένο τη στιγμή της τραγωδίας φαίνεται πως δεν μπορεί να υπάρξει καθώς υπήρχε η δυνατότητα οι επιβάτες να αγοράσουν τα εισιτήριά τους εντός του τρένου από τους ελεγκτές, καθώς ήταν κλειστά τα εκδοτήρια στον σταθμό της Λάρισα.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, το τρένο ήταν προγραμματισμένο να φτάσει στον σταθμό της Λάρισας στις 22:11 την Τρίτη και λόγω καθυστερήσεων έφτασε τελικά στις 23:05. Κανονικά τα εκδοτήρια κλείνουν στις 23:45, ωστόσο δεν επιτρέπεται κάποιος να κόψει εισιτήριο 10 λεπτά πριν αναχωρήσει το τρένο από τον σταθμό. Συνεπώς εάν κάποιος θέλει να ταξιδέψει, επιβιβάζεται και αγοράζει εισιτήριο μέσα στο τρένο. Όπως εξηγούν αρμόδιες πηγές, αυτό δεν γίνεται μαζικά καθώς υπάρχει πρόστιμο 10 ευρώ.
Κανείς δεν γνωρίζει εάν υπήρχε κόσμος που επιβιβάστηκε τα τελευταία δέκα λεπτά στο τρένο χωρίς εισιτήριο. Όσοι ανεβαίνουν στο τρένο την τελευταία στιγμή καταγράφονται χειρόγραφα. Όλα αυτά δεν ισχύουν μόνο για τον σταθμό της Λάρισας, αλλά και για τις υπόλοιπες επτά στάσεις που υπάρχουν ανάμεσα στην Αθήνα και την Λάρισα.
Ο μεγάλος φόβος των αρχών είναι ότι μπορεί να υπήρχαν επιβάτες, οι οποίοι επιβιβάστηκαν στο τρένο χωρίς να κόψουν εισιτήριο από τα εκδοτήρια.
enikos.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις